אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על ביטלה הזמנת 4 מטוסים מבואינג בעלות של 576 מיליון דולר צילום: ארן דולב

אל על ביטלה הזמנת 4 מטוסים מבואינג בעלות של 576 מיליון דולר

ההסכם שנחתם בין הצדדים ב-2008 לרכישת ארבעה מטוסים מדגם 777-200 בוטל "בשל הסביבה הכלכלית, העסקית והפיננסית בה פועלת החברה"

29.04.2010, 21:42 | יסמין גיל

אחרי ההפסדים, מגיעים הצמצומים: אל עלהודיעה הערב (ה') כי הגיעה להסכמה עם יצרנית המטוסים בואינג, על ביטול הסכם שנחתם בין הצדדים במרץ 2008, לרכישת ארבעה מטוסים מדגם 777-200.

המנכ"ל, אליעזר שקדי, ציין בהודעה מטעם החברה כי, "בין אל על לבין בואינג קיימת מערכת יחסים טובה וארוכת שנים וביטול ההסכם נעשה תוך הבנות הדדיות".

בהודעה לבורסה מבקשת חברת התעופה הישראלית לעדכן כי "בשל שינויים מהותיים שחלו בעולם התעופה מאז חתימת ההסכם עם יצרנית המטוסים בואינג, לרכישת ארבעה מטוסים, לרבות המשבר הגלובלי שפקד את שוקי העולם - ובשל השפעתם של שינויים אלה על הסביבה הכלכלית, העסקית והפיננסית בה פועלת החברה, ולאחר בחינה מחודשת של צי המטוסים הקיים של החברה וההתאמות הנדרשות בו, פנתה החברה לבואינג וזו נעתרה לבקשת אל על".

היום חתמו הצדדים על כתב הסכמה לביטול ההסכם, וכן סיכמו את התנאים לפיהם תהיה אל על זכאית לעשות שימוש בסכום השווה למקדמות ששולמו על ידה במסגרת ההסכם, בגין עסקאות חדשות לרכישת מטוסים בשנים הבאות.

להערכת אל על בדיווח, לא צפויה השפעה על הדוחות הכספיים בעקבות ביטול ההסכם. "החברה ממשיכה בבחינת האסטרטגיה העסקית וצרכי ההצטיידות שלה לטווח הקצר והארוך, תוך התאמה למגמות הכלליות בשוק ובהתאם לפעילות החברה".

ב-2009 רשמה אל על הפסד של 76 מיליון דולר, בהמשך להפסד של 41 מיליון דולר ב-2008. בדו"ח השנתי של החברה שפורסם לפני חודש, צוין כי היא מנהלת מגעים עם בואינג, ספקית המטוסים היחידה שלה, במטרה לשנות את הסכם רכישת המטוסים, ולהחליפו בהסדר גמיש וארוך טווח.

בצי אל על 36 מטוסי נוסעים, מהם 26 בבעלות ו-10 בחכירה. הגיל הממוצע של מטוסי החברה הוא 12 שנים. על פי דו"ח החברה, שלושה מהמטוסים החדשים שעל ביטול העסקה לרכישתם דווח הערב היו אמורים להגיע לאל על ב-2012 ואחד ב-2013. סך עלות הרכישה של ארבעת המטוסים, כולל חלפים ותקנות, היא 576 מיליון דולר. התשלומים בגין כל מטוס אמורים היו להתחיל שנתיים לפני מועד מסירתו של כל מטוס, קרי, השנה.

ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים באל על, אמר הערב ל"כלכליסט": "בטווח המידי אין משמעות לפעילות החברה בשנתיים הקרובות, כי בלאו הכי המטוסים היו מיועדים להגיע ב-2012-2013. בטווח הארוך, בגלל שהשוק השתנה, אנחנו מסתכלים על התכנית האסטרטגית שלנו לחמש השנים הקרובות ומבחינתנו קיבלנו גמישות להחליט לגבי סוגי המטוסים שנרכוש בעתיד".

תגיות

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
תגובה ל-8
וואי וואי אתה ממורמר.. אני דווקא חושב שכדאי שייפתח קורס דילים חדשים "בכדי ללמד את ה"טובים הוותיקים" כמה שהם לא כאלה..במיוחד שה"תפוקה" שלהם מאוד חמוצה..משהו..אז אני חושב ..שלהעיף דייל ותיק ומנוסה ושתפוקתו לא בשמיים תתיייעל הרבה יותר מפנים חדשות ונמרצות שבאמת עושה חוייה טובה לנוסע. אז גיא.. דייל יקר תקבל את הנושא בהבנה.. ומטוסים חדשים כן צריכים להיות עניין על הפרק ולא כ"א כי בזה דווקא את מעבירי הקורסים צריכים להעיף..כי עבודה טובה הם לא עשו
אורן , מרכז  |  03.05.10
14.
תגובה למספר #12
פרסם את הקישור לאתר שאומר שאסור לבצע שינוי יעזור לי מאד לדעת על בסיס מה אתה כותב את אשר אתה כותב . והערת אגב אחת קטנה , אין דבר כזה אסור לבצע שינוי .בחיים (ככלל) אחרת לא היינו מתקדמים במילימטר בכל תחום . מבלי לפגוע בזכויות\איני נמנה עם המגיבים בתשלום.
צחוק באמצע , EMEA  |  02.05.10
12.
תגובה ל- 9
שלום לך איש יקר יפה ששמת לב למאפרות במושבים. אך חבל שאתה כלל מביע את דעתך ברבים. ממליץ לך לבדוק היטב את דעותיך לנושא התעופה בכלל. לנושא: עפ"י תקנות תעופה FAA, EASA (ארגוני תעופה רגולטורים) אסור לבצע שינוי - כולל הסרת מאפרות. מקווה שהשכלת - ואם לא ... אז טטוס בחברה אחרת .... אני בטוח שמיד תחזור לאל-על טיסה נעימה.
רונן , יבנה  |  30.04.10
לכל התגובות