אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בענף הסלולר: הורדת דמי הקישוריות תפגע בצרכנים הפרטיים צילום: בלומברג

בכיר בענף הסלולר: הורדת דמי הקישוריות תפגע בצרכנים הפרטיים

לקראת דיון בוועדת הכלכלה על הפחתת דמי הקישוריות עליה הכריז שר התקשורת, טוען בכיר בענף: "נהיה חייבים להעלות את המחירים"

10.05.2010, 09:50 | תומר אביטל

"רק המגזר העסקי ירוויח מהורדת תעריפי הקישוריות. אנחנו נהיה חייבים להעלות את המחירים עבור הלקוחות הקטנים בממוצע בעשרה שקלים בחודש", את הדברים אומר בכיר בענף הסלולר בישראל, לקראת הדיון שייערך הבוקר (ב') בוועדת הכלכלה בנושא הפחתת דמי הקישוריות שגובות החברות הסלולריות. הישיבה באה לאחר הודעת שר התקשורת משה כחלון על קיצוץ חד בדמי הקישוריות שגובות חברות הסלולר. בשלב הראשון הם יופחתו מ-25 אגורות ל-4.14 אגורות כבר בתוך שלושה חודשים.

חצי נחמה לסלולריות? נמשכה ייצוגית כנגד גבייה עודפת של דמי קישוריות בעבר התביעה, שהוגשה ב-2002, טענה כי סלקום ופלאפון גבו מחירי קישוריות לא סבירים עד לתחילת הפיקוח של משרד התקשורת בשנת 2000 גילעד נס, 2 תגובותלכתבה המלאה

אחד מהאישים הבכירים ביותר בענף הסלולר יוצא הבוקר בביקורת חריפה נגד השר. "זה הפופוליזם בהתגלמותו", הוא אומר ל"כלכליסט", "השר רוקד על חשבון הציבור והכי גרוע זה שהוא יודע את זה. הוא מבין שזה בלוף גדול אבל מופיע במרכז הליכוד ובעיתונות כמי שנכנס בחברות הסלולריות השנואות, אבל זה משרת את האינטרסים הצרים שלו, על חשבון הציבור. הכי עצוב שהוא יודע בוודאות שהצרכנים בסופו של דבר ייפגעו מזה ולא אכפת לו".

איך הצרכנים יכולים להינזק מהורדת דמי הקישוריות?

"כי היחידים שיוכלו להינות מזה הם אלו עם כושר מיקוח - החברות הגדולות במגזר העסקי, ומרכזי השירות שיכולים לפתוח במשא ומתן ולהשיג הטבה נוספת. תבין, יותר מ-50% מהלקוחות משלמים 60-50 שקל לחודש במחיר פיקס. גם אם הורדת דמי הקישוריות היתה מגולמת במחיר הדקה שלהם, אז הם היו מקבלים לכל היותר 2 שקל בחודש. לעומת זאת, חברה שמוציאה עשרות אלפי שיחות ביום הייתה נהנית מזה בצורה משמעותית. אנחנו נעלה מחירים רק במגזר הפרטי לאלו שאין להם כושר מיקוח, והמשתמש הפרטי יסבסד את הגדולים וישלם עוד 10 שקלים בחודש".

איך אתה יכול להאשים את השר בזה שהוא מנסה לפתוח את השוק?

"הוא פועל בציניות והוא יודע ומלבה את זה. בשיחות בארבע עיניים הוא אפילו מודע לכך שהוא כלל לא עוזר לשכבות החלשות. קל להתנפל עלינו כי אנו סדין אדום. המדרגה התלולה הזאת מ 25 אגורות ל-4 אגורות - אין לזה אח ורע בעולם. או שנפטר אנשים או שנעלה מחירים. הרי תהיה מלחמת עולם וינסו לתקוע את זה עם בג"ץ. חוץ מזה, באופן תיאורטי זה יכול לקחת 25% מהרווח הנקי של החברות בשנה - זה מטורף".

הציבור רואה את המשכורות השמנות של בכירי הסלולר, ולא אכפת לו שיקצצו קצת ברווחים שלכם.

"השכר מורכב בעיקר מאופציות וזה מחוץ למחזור של החברה. זה פופוליזם, זה טיפה בים. תוריד את כל השכר של ההנהלה לאפס וזה אפילו לא רבע אגורה במחיר הדקה. אולי המשכורות לא בסדר, אבל זה כבר דיון אחר".

איך השר כחלון כן היה צריך לפעול לדעתך בשוק הסלולר?

"השר צריך היה בעת ובעונה אחת לטפל גם בפיקס ליין, לפתוח את המונופול של בזק לתחרות, ובמקביל להוריד את מחירי הקישוריות, אז זה היה עוזר. צריך מדיניות רוחבית שמורידה את המחיר בהדרגתיות. כשתהיה חרב על הצוואר שלנו, אז נפסיק להשקיע בטכנולוגיה ושירות, והצרכן ייפגע עוד יותר".

את תעריף דמי הקישוריות מבקש משרד התקשורת לקבוע באמצעות הסתמכות על נתונים שאספה עבורו חברת המחקר NERA בחודשים האחרונים. על פי מסקנות חברת הייעוץ, התעריף נגזר מעלות העברת השיחה בין רשת לרשת, ולפיכך גביית מחיר גבוה מכך מהווה למעשה רווח עבור חברת הסלולר.

מלשכת שר התקשורת לא נמסרה תגובה.

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
זו בדיוק מטרת המפעילים הוירטואלים החדשים - MVNO
בואו נראה איך חברות הסלולר מעלות מחירים לקהל הפרטי !!!!! הקהל הפרטי רק ינהר במאות אלפים לחברות החדשות כמו הדואר או 365 שיציעו דקות במחיר עסקי. אין בעיה בכלל: אותו בכיר יעלה מחירים ויחטוף את ה"שטוזה" של החיים שלו מאחורה עם אובדן של מאות אלפי לקוחות פרטיים. קדימה הפועל, בוא נראה אותכם מעלים מחירים לאחר שהדואר או 365 באויר. מנהלי הסלולר חושבים שהציבור הפרטי מטומטם - מי שמטומטם הם מנהלי הסלולר שיצרו דעה כ"כ שלילית כלפיהם. מעניין למה הם נלחמים בכל הכוח למנוע ממפעילים חדשים להפעיל שירות. אההההההההההההה, שכחתי, זה ל"טובת הלקוחות" שיוכלו להחזיק אותם יותר חזק ב"מקום רגיש"
מיקי , ראש העין  |  28.06.10
לכל התגובות