אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": האוצר הסיר את התנגדותו להקמת קו הרכבת לאילת צילום: shutterstock

בלעדי ל"כלכליסט": האוצר הסיר את התנגדותו להקמת קו הרכבת לאילת

משרד האוצר שינה את עמדתו וינסה לבדוק אפשרות לקצר את זמן העבודה על קו הרכבת. אמש נודע כי משרד התחבורה מתכנן לקדם את הפרויקט

11.05.2010, 06:58 | ליאור גוטמן

לאחר שהתנגד בעבר לתוכנית הרכבת לאילת בשל כדאיות כלכלית, חוזר בו משרד האוצר ותומך בפרסום ה־RFI - פנייה לקבלת מידע והצעות לביצוע הקמת קו הרכבת מגופים פרטיים. "הפנייה נולדה על רקע ניסיון לבדוק אם ישנה אופציה שתקצר משמעותית את זמן העבודה על הקו", הסבירו באוצר את שינוי העמדה. "כל הבדיקות נעשו בעבר על בסיס הנתונים שהיו בידינו".

 

אתמול נחשף ב"כלכליסט" כי משרד התחבורה מתכוון לפנות לחברות זרות ומקומיות לקבלת הצעות להקמת קו מסילת רכבת מאזור באר שבע לאילת בעלות של 6.5 מיליארד שקל. בעניין זה נמסר משר האוצר כי מימון הפרויקט יידון "ככל שתימצא דרך להקמת הפרויקט באופן שיהיה בו היגיון כלכלי".

תגיות

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
חבל שלא משקיעים תכנון מחדש את זמני הרכבת כי הזמנים של היום הם משקפים שנת 2001 ולא שנת 2010.
חבל שלא משקיעים תכנון מחדש את זמני הרכבת כי נוספו תחנות חדשות.הנוסעים מעוניינים לנסוע ברכבת יותר מוקדם מ8:30 בבוקר ולחזור יותר מאוחר מ20:00. הזמנים של היום הם משקפים את 2001 ולא את 2010. לכו, לימדו ממדינות אחרות.
הדס , תל אביב  |  11.05.10
51.
החזון בצורה ציורית
שימי קם בבוקר הזמן הוא יולי אוגוסט הוא בחופש הוא מרים טלפון למיקה החברה שואל אותה מה המצב מיקה אומרת הכל בסדר משעמם הוא אומר אולי נעשה משהוא פתאום על הקו עולה ממתינה שימי אומר רגע לוחץ סנד על הקו לירן שנמצא באילת הוא מספר בתלהבות על הפאנן שבאילת באותו רגע נפלה החלטה בליבו אני מגיע הוא אומר לו ומנתק מיקה תתארגני אנו נוסעים לאילת ברכבת בזריזות הוא מתארגן נכנס לרכב אוסף את מיקה ונוסע לכיוון הרכבת הוא חונה בחניון למכוניות בעזריאלי ויורדים במדריגות לתחנה רכבת קונים כרטיס זוגי הלוך וחזור ובוחרים מושב זוגי שקט עם נוף לאחר כ20 רגע נפלה עליהם התרדמה הם נחים כשעה ומתעוררים לפתע מפהקים ומתמתחים קמים לשטוף פנים בשירותי הרכבת לאחר מכן חשים רעב הם ניגשים לעגלת הקיוסק ברכבת קונים סנדווצים ושתיה וחטיפים מתפנקים בכיף גם קפה לקינוח וקארוסון קנו לאחר האוכל הם צופים בנוף המהמם הרכבת הגיעה לבאר שבע עצרה העלתה מאות צעירים הנוסעים לאילת חלקם עם גיטרות ואייפודים מלאי מרץ והתלהבות זאת הפעם הראשונה שהם נוסעים לאילת ברכבת צחקוקי הנערות ממלאים את הרכבת והנסיעה הופכת נעימה למדי הרכבת עוצרת בתחנת דימונה שם צעירים רבים עולים ונוסעים העובדים בסביבה הרכבת יוצאת לתחנה הבאה ירוחם וממשיכה לישוב מרחבעם משם ממשיכה לצומת הנגב מעלה חיילים בדרכם לאילת וממשיכה ועוצרת במצפה רמון שם מורידה מבקרים ומעלה נוסעים וממשיכה לאורך ישובי הערבה עוצרת בכל ישוב עד שמגיעה לכניסה לאילת שם מורידה את כל הנוסעים אשר ממשיכים לאילת באוטובוסים-מוניות שרות מוניות ספיישל או במטרונית אילת-רכבת קלה עד כאן
איש הנגב  |  11.05.10
49.
זה סיפור ידוע מראש
הייתי תושב אילת במאה הקודמת ואז ניסינו גם את זה אבל איגוד המובילים התנגד,אגד התנגדה,הצבא התנגד הם ביחד הפעילו את החב להגנת הטבע שתעשה בגצים על פגיעה בנוף היחודי בעולם שהרכבת העתידית אמורה לפגוע,זה לא יעזור הם יפגעו בפרנסה של בעלי הקווים לאילת..הרי אם תחשבו טוב..רכבת לילה בחצות יורדת מתל אביב עם 52 קרונות מלאים סחורה..ובבוקר היא חוזרת,עם צוות אחר,ומעלה את כל המכוניות מאילת... אני צופה שמישהו כאן למעלה..יקבל הרבה כסף...אוי..אוי..בגלל מקרה אולמרט..בני המשפחה שלו יקבלו מעטפות בקניון באקראי....הכל מכור..זה לא יקום..הרבה אנשים בממשלה עם אינטרסים ובלי יקבלו כל מיני הטבות כדי שזה לא יקרה..אתם מתארים לך את בונדי מ"תעבורה" מפסיד את קווי הפוספטים מסדום לאילת??.
ערן , מרכז  |  11.05.10
לכל התגובות