אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי ל"כלכליסט": האוצר הסיר את התנגדותו להקמת קו הרכבת לאילת

53 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
חבל שלא משקיעים תכנון מחדש את זמני הרכבת כי הזמנים של היום הם משקפים שנת 2001 ולא שנת 2010.
חבל שלא משקיעים תכנון מחדש את זמני הרכבת כי נוספו תחנות חדשות.הנוסעים מעוניינים לנסוע ברכבת יותר מוקדם מ8:30 בבוקר ולחזור יותר מאוחר מ20:00. הזמנים של היום הם משקפים את 2001 ולא את 2010. לכו, לימדו ממדינות אחרות.
הדס | 11.05.10
51.
החזון בצורה ציורית
שימי קם בבוקר הזמן הוא יולי אוגוסט הוא בחופש הוא מרים טלפון למיקה החברה שואל אותה מה המצב מיקה אומרת הכל בסדר משעמם הוא אומר אולי נעשה משהוא פתאום על הקו עולה ממתינה שימי אומר רגע לוחץ סנד על הקו לירן שנמצא באילת הוא מספר בתלהבות על הפאנן שבאילת באותו רגע נפלה החלטה בליבו אני מגיע הוא אומר לו ומנתק מיקה תתארגני אנו נוסעים לאילת ברכבת בזריזות הוא מתארגן נכנס לרכב אוסף את מיקה ונוסע לכיוון הרכבת הוא חונה בחניון למכוניות בעזריאלי ויורדים במדריגות לתחנה רכבת קונים כרטיס זוגי הלוך וחזור ובוחרים מושב זוגי שקט עם נוף לאחר כ20 רגע נפלה עליהם התרדמה הם נחים כשעה ומתעוררים לפתע מפהקים ומתמתחים קמים לשטוף פנים בשירותי הרכבת לאחר מכן חשים רעב הם ניגשים לעגלת הקיוסק ברכבת קונים סנדווצים ושתיה וחטיפים מתפנקים בכיף גם קפה לקינוח וקארוסון קנו לאחר האוכל הם צופים בנוף המהמם הרכבת הגיעה לבאר שבע עצרה העלתה מאות צעירים הנוסעים לאילת חלקם עם גיטרות ואייפודים מלאי מרץ והתלהבות זאת הפעם הראשונה שהם נוסעים לאילת ברכבת צחקוקי הנערות ממלאים את הרכבת והנסיעה הופכת נעימה למדי הרכבת עוצרת בתחנת דימונה שם צעירים רבים עולים ונוסעים העובדים בסביבה הרכבת יוצאת לתחנה הבאה ירוחם וממשיכה לישוב מרחבעם משם ממשיכה לצומת הנגב מעלה חיילים בדרכם לאילת וממשיכה ועוצרת במצפה רמון שם מורידה מבקרים ומעלה נוסעים וממשיכה לאורך ישובי הערבה עוצרת בכל ישוב עד שמגיעה לכניסה לאילת שם מורידה את כל הנוסעים אשר ממשיכים לאילת באוטובוסים-מוניות שרות מוניות ספיישל או במטרונית אילת-רכבת קלה עד כאן
איש הנגב | 11.05.10
49.
רכבת הכותרות
הקו המיותר לאילת עשה יותר כותרות, מ"תהליך השלום" עם הפלסטינים. נראה כאילו אין גבול לציניות של פוליטיקאים. אבל מה תפקיד העתונות העניין הזה? האם ישראל כץ, סילבן וביביהו, שהבטיחו כל אחד בתורו רכבת לאילת ולקרית שמונה, ראויים לכותרת? מחקר יסודי של הבטחות עסקני הביבים ששלוטים בחיינו, לרכבת לאילת, יחשוף את תמצית הציונות: הוצאות מטורפות על ביטחון ללא קשר לצרכים, שממנו נובע מחסור כרוני בתקציב לתשתיות חיוניות.
האזרח ק. | 11.05.10
45.
זה סיפור ידוע מראש
הייתי תושב אילת במאה הקודמת ואז ניסינו גם את זה אבל איגוד המובילים התנגד,אגד התנגדה,הצבא התנגד הם ביחד הפעילו את החב להגנת הטבע שתעשה בגצים על פגיעה בנוף היחודי בעולם שהרכבת העתידית אמורה לפגוע,זה לא יעזור הם יפגעו בפרנסה של בעלי הקווים לאילת..הרי אם תחשבו טוב..רכבת לילה בחצות יורדת מתל אביב עם 52 קרונות מלאים סחורה..ובבוקר היא חוזרת,עם צוות אחר,ומעלה את כל המכוניות מאילת... אני צופה שמישהו כאן למעלה..יקבל הרבה כסף...אוי..אוי..בגלל מקרה אולמרט..בני המשפחה שלו יקבלו מעטפות בקניון באקראי....הכל מכור..זה לא יקום..הרבה אנשים בממשלה עם אינטרסים ובלי יקבלו כל מיני הטבות כדי שזה לא יקרה..אתם מתארים לך את בונדי מ"תעבורה" מפסיד את קווי הפוספטים מסדום לאילת??.
ערן | 11.05.10
44.
ב- 1976 מדדתי את קו הרכבת לאילת
סיפור אמיתי: ב-1976, אחרי שהשתחררתי מהצבא, עבדתי עם מודד אזרחי על סימון תוואי הרכבת לאילת ממפעלי נחל צין דרומה. חלפו מאז 34 שנים ועכשיו משרד האוצר הסיר את התנגדותו. הספק מרשים של פקידי האוצר. מעניין עם קרשי הסימון שאז תקענו בחול עוד קיימים. האמת - היה אחלה חוייה, וממרחק הזמן זה אפילו מצחיק.
בני | 11.05.10
39.
למספר 1 ודומיו - אתם סובלים מחוסר חזון וקוצר ראות
הרכבת תהיה מלאה עד קצה גבול היכולת בנוסעים ישראלים , בתיירים שיגיעו לאילת ויסעו ליום לי"מ ול- ת"א , במשאות שיועברו בביטחון מלא , בצינור יבשתי המתחרה בתעלת סואץ בהעברת מכוניות מהמזרח לאירופה ומטענים ומשאות , קו רכבת זה יביא איתו פריחה לערבה ולאילת ויחזיר בזמן קצר מהצפוי את עלות הקמתו . אנשי האוצר תבורכו על השכל ועל האומץ לעודות בטעות עכשיו הזמן לתקן . בברכת עלה והצלח
אריאל | 11.05.10
38.
איחרתם את הרכבת היה צריך להיות מזמן כבר
איך שמורחים את האזרחים בארץ היתה צריכה להיות רכבת לאילת מזמן ולא לחשוב מתי יניחו את המסילות מה שיציל את אילת מקריסה זה רכבת אחרת הם יאחרו את הרכבת טיסה הלוך ושוב שעולה כמעט 600 שח לאדם זה לא נורמלי ואנחנו אזרחים דפוקים מי שטס במחיר כזה הוא בטח חמדן או גנב לא יכול להיות מחיר כזה לטיסה בת 40 דקות מחיר כזה שודדים
אילן | 11.05.10
35.
המשמעות היא מעבר לכסף
מדובר בחסכון בחיי אדם שאין לו מחיר. ציר התחבורה הנוכחי (כביש הערבה) גובה מחיר דמים כבד מדי שנה. כמות המשאיות הכבדות על ציר אית אשדוד / חיפה תפחת משמעותית. ישראל משמשת היום מעבר להובלת מכוניות יפניות וקוריאניות לאירופה בדרך של העברה באניות לאילת ושינוע יבשתי לנמלי חיפה ואשדוד ומשם לאירופה. כל מי שנוסע היום בכבישי הדרום או כביש 6 רואה את כמויות המשאיות עמוסות המכוניות, אלה ברובן ממשיכות דרכן לאירופה. רכבת תפחית משמעותית כמויות אלה של משאיות ותוזיל העלויות. שינוע כימיקלים באמצעות רכבת יפחית הפגיעה הסביבתית והסיכונים להם אנו נחשפים מדי פעם עקב תקלות בהובלה ע"י משאיות (חסימות כבישים בתדירות גבוהה) רכבות הנוסעים, חשוב שיצוידו גם בקרונות להובלת כלי רכב פרטיים כך שיחסך גם זיהום אויר נוסף ואף ניתן יהיה, באופן זה,להגיע ולהסתובב באזור אילת גם עם רכב חשמלי.
ישראל | 11.05.10
32.
נו, באמת...
קודם תסיימו קוי רכבת כמו ב"ש-ת"א, ואחר כך תתחילו בפרוייקט חדש. למה לעשות חצי עבודה? את הפועלים לקו של אילת תעבירו לקו של ב"ש-ת"א תגמרו אם זה כבר, ואחר כך את הפועלים האלה תעבירו לקו אילת. אתם מחלקים 4 פועלים בכל קו ולוקח לכם שנים לגמור קו רכבת מסכן. כמו הקו של ב"ש לת"א שבנתיים כבר יותר מ 5 שנים עברו והסיום עדיין לא נראה... כמה זמן יקח לכם לבנות קו לאילת? 20 שנה?
מתן | 11.05.10
29.
הזיות וחלומות באספמיה
ההפקרות האטימות והזלזול בכספי הציבור ורווחתו עוברים כל גבול. מחד-כביש 90 לא משודרג בחמישית המחיר וללא פגיעה סביבתית וקרקעית כמעט. מאידך,מכריזים על שדה חדש בתמנע. עכשיו-מכריזים על קו לא כלכלי בעליל,שעלותו חעלה משמעותית על ההערכות דהיום,שפגיעתו הנופית סביבתית אדירה ותשפיע משמעותית על זמן אישורו ותיקצובו למזעור הנזקים-שלעולם ישארו גם אז מהותיים. יש לקוות שהשכל הישר והתבונה הכלכלית תעמוד לשר האוצר שהפך דעתו בנושא רק מלחץ אדונו-ביבי ואחיתופל-אורי יוגב,הדוחף מסילות הזויות לשום מקום ואין עוצר לו. אולי יחליט מבקר המדינה לבחון הסוגיה טרום התממשותה על מפגעיה-במקום להשיג ללא תכלית-לאחר הביצוע.
avi | 11.05.10
24.
ההגיו שלך הוא שהלך לאיבוד
צמצום כמות הרכבים והמשאיות על כביש הערבה ,הובלה של רכבים שמגעים לנמל אילת ואפשרות לפיתוח נוסףשל הנמל וכך יצירת מקומות עבודה ובקיץ הגעה לאילת של המוני בית ישראל בדרך בטוחה ומהירה וע"י כך תנופת פיתוח לעיר הנהדרת בדרך קירוב הפריפריות למרכז הרעיון של רכבת לאילת נפלא!
 | 11.05.10
23.
תגובה למספר 1
על סחורות אתה לא חושב? כל המשאיות שנוסעות בכביש הערבה ושומעים על תאונה קטלנית כל כמה זמן. וגם אם אין תאונות, מאיטות את התנועה. וגם אם לא מאיטות את התנועה, לוקח להם כמה שעות טובות להעביר 2 טון מטען. במקום זה, יהיו רכבות שמעבירות מטען. כמות גדולה, מהר, בלי לסכן נהגים. תענוג!
משאיות הביתה | 11.05.10
19.
לא היה כלכלי בכלל לבנות את אילת והיום היא מכניסה מיליארדים
הרכבת לאילת היא אכן גבולית מבחינה כלכלית. אבל הרווח החברתי שלה , שתסגור את מושג ה"פריפרייה" . שתאפשר תחרות מסויית לתעלת סואץ ועוד. שווה. שווה גם למדינה שכלכלתה היא מה-20 בעולם להשקיע בפרוייקטים של תשתית ולאו דווקא להישאר מבחינה תחבורתית במאה ה-19 .
נחמיה | 11.05.10
18.
ברוך השם...
להוציא את שדה התעופה 3 ק"מ צפונה, לחברו עם רכבת קלה לעיר ולהוסיף רכבת עד הנמל!!! לחבר את מסלול הרכבת בצורה חכמה למרכזי הפצת הרכבים, מלט ושאר מוצרי יבוא ולהפוך את ישראל סוף סוף למרכז (HUB) המחבר בין אסיה לאירופה. רק הפעילות הנ"ל תוסיף 25000 מקומות עבודה כאלה או אחרים. הבעיה........כנראה שיקח איזה 100 שנה לסיים פרוייקט כזה.....
נ"מ | 11.05.10
16.
לא כל דבר שהממשלה עושה צריך להיות "כלכלי"
אם היו בודקים את הממשלה בצורה "כלכלית" אז לא היו צריכים את השרים, סגני שרים, נהגים, פקידים ועוד. האוצר לא משכיל להבין שיש בכלכלה יותר מתקציב מספרי שורות רווח/הפסד ומספרים. תשתית בונים לדורות ולא ל-15 דקות בהן מככב פקיד זה או אחר במשרד האוצר.
 | 11.05.10
13.
תגובה ל-1
אם כך היה נוהג העולם, לא היו רכבות בכלל רכבת לאילת אינה משרתת רק את הנופשים (ואין ספק שזה יגדיל את הכמויות) אלא תאפשר הובלת סחורות מאילת למרכז הארץ בעלות נמוכה הרבה יותר, תפתח את אזור הנגב והערבה במסלול בו היא תעבור (תחנת רכבת היום וגם בעבר סייעה לפתח בכל העולם אזורי התיישבות). לדוגמא: לאס וגאס נמצאת בחור התחת של העולם אבל בהיותה על ציר הדרך מהמזרח למערב ושימשה בעבר את החיילים ששונעו למערב, היא פותחה כך ה"דאגה" לעובדי האוטובוסים וחברות התעופה היא באמת מגוחכת - כמה יפוטרו? ואלה שיפוטרו יוכלו להעיות מועסקים ברכבת קצת חזון לא יזיק לאף אחד גילוי נאות: אין לי כל קשר ואינטרס ישיר או עקיף עם הרכבת
לא אינטרסנט | 11.05.10
10.
ממתי תחבורה ציבורית היא פרי ביאושים?
ראשית קו הרכבת הזה יכול להוות אלטרנטיבה או תוספת לקווי סחורות לנמל חיפה. שנית - העלות של טיסות לאילת היא אסטרונומית. אם אנשים יוכלו להגיע לאילת במחיר זול יותר, האם זה לא ייטיב עם התיירות שם? ואם זה ייטיב עם התיירות, הרי שתהיה תעסוקה לאנשים נוספים. אני חושב שהסירו את ההתנגדות כי אין סיכוי שפרוייקט כזה יקום בישראל, אז מה הטעם להתנגד? איפה הרכבת התחתית של גוש דן? יום טוב.
ליאיר | 11.05.10
1.
שום הגיון כלכלי לא ייתכן מקו שיפעיל רכבת אחת ביום וגם היא תהיה חצי ריקה
אם לא היו לנו כאן כמה מאות אלפי עובדים זרים ואילו המובטלים הישראלים היו מוכנים לעבוד בסלילה, יכול היה להיות לזה צידוק במסגרת של עבודות יזומות. המציאות לעומת זאת תהיה שכדי להקים קו כזה ניאלץ לייבא עוד אלפי עובדים זרים שייצרו בעיות חדשות. מי שיאכל את פרי הביאושים הזה יהיו החברות שמפעילות אוטובוסים, מוניות ומטוסים בקו אילת שייאלצו לפטר עובדים רבים. על חלופות לששה וחצי מיליארד אפשר לכתוב מאמר שימלא עשרות דפים.
יאיר הגלעדי | 11.05.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת