אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 "יותר אופנה, פחות סייל" צילום: אוראל כהן

"יותר אופנה, פחות סייל"

יזמי ה־Dress Code, אירוע מעצבי האופנה שייערך בשבועות במתחם קסטיאל בדרום תל אביב, מכוונים לדבריהם לנישה אחרת מזו של שוק מעצבי העיר. הם בחרו את 45 המציגים בפינצטה, ויעניקו הנחות שינועו רק סביב 20%

11.05.2010, 11:16 | הדס שואף

אירועי מכירה, בין אם בבתים או במסגרות מסחריות, הפכו כבר לחלק מנוף האופנה המקומי, אך אירוע המעצבים Dress Code, שייערך בחג השבועות במתחם העיצוב של קסטיאל בדרום תל אביב, מסתמן כבעל פוטנציאל להיות שונה. בדרס קוד יוצגו הקולקציות העכשוויות של 45 מעצבים ותערוכה רטרוספקטיבית של משכית המיתולוגית והמעצבת רוז'י בן יוסף. משהו בבאז המתגבש סביב האירוע בענף מזכיר את אירוע שוק מעצבי העיר בימיו הטובים - בטרם תפח לממדי ענק בגני התערוכה, כשהוא גורר אחריו ביקורות ובעיקר געגוע לאינטימיות.

מאחורי היוזמה לאירוע עומדים ספי גולן וירון דנוך, בעלי הברים התל־אביביים ברזילי, לימה לימה ווייס, המוכרים גם בזכות הטי מרקט הנערך בחודשי האביב־קיץ בכשש ערים ברחבי הארץ. בשנים האחרונות יזמו גם את הווינטג' סייל, אירוע מכירה לא גדול של פריטי וינטג'. "השותף שלי ירון ואני פעילים בתחום האופנה כבר יותר מחמש שנים, ומאוד מחוברים אליו", מספר גולן.

ספי גולן. "המקום נראה כגלריית עיצוב ואמנות", צילום: אוראל כהן ספי גולן. "המקום נראה כגלריית עיצוב ואמנות" | צילום: אוראל כהן ספי גולן. "המקום נראה כגלריית עיצוב ואמנות", צילום: אוראל כהן

 

שכירות נמוכה

האירוע מכוון להיות כזה שמדיף ניחוח של עיצוב עילי, החל מהמתחם האליטיסטי וכלה בעבודת הגיוס של המשתתפים בו: שיין, עלמה, בנקר, רוס אובטה, קארין A, איתי מינץ, רובי סטאר, ג'רי ועוד. "אני מסירה בפניהם את הכובע על כך ששכנעו אותי להצטרף", מספרת אלה אייזנברג מהמותג Maison Rouge.

"אני לא משתתפת באירועי מכירה גדולים מתוך עיקרון, אך הם הסבירו כל כך יפה את הצורך במותגי גברים, שלא יכולתי לסרב". אך מצד שני, מידת הצלחתו של האירוע תלויה בעיקר בקהל שיגיע ויהיה מוכן לפתוח את הארנק במכירת אמצע העונה - כששיעור ההנחות בה נע רק סביב 20% בממוצע. "אנחנו יוצרים חוויית קנייה מושלמת", מסביר גולן, "המקום נראה כגלריית עיצוב ואמנות, ובאירוע ייחשפו הקולקציות ללא העומס וההמולה המאפיינים את אירוע מעצבי העיר. דרס קוד גם ייתן מענה לקשיים של מעצבים להגיע לחשיפה ויספק להם פלטפורמה להציג את הקולקציה כולה תחת קורת גג אחת, ולא לפזר טיפין טיפין בחנויות מעצבים".

במה זה שונה משוק מעצבי העיר?

"אנחנו מאוד מעריכים את מעצבי העיר, אך ים טיראן (יזם שוק מעצבי העיר - ה"ש) יושב על נישה אחרת משלנו, הדואגת לסלק סחורות סוף עונה בהנחות של 50%–70%. הוא עושה זאת מצוין, ואין לנו כוונה להתחרות על המשבצת הזו. אנחנו מעוניינים יותר באופנה ופחות בסייל - באירוע שנותן כבוד לאמנות היצירה ומכבד את הבגד והתהליך".

פריטים בדרס קוד. מכירת אמצע העונה פריטים בדרס קוד. מכירת אמצע העונה פריטים בדרס קוד. מכירת אמצע העונה

האירוע שמארגנים גולן ודנוך עורר עניין רב בקרב המעצבים עצמם, שכן דמי השכירות שהם ביקשו נעו בין 1,000 ל־3,700 שקל, וזאת בהשוואה לעלות דוכן בשוק מעצבי העיר, שיכולה להגיע ל־20 אלף שקל. הביקוש להשתתף היה עצום ואילץ את המארגנים להפעיל מנגנוני סינון, שבסופם, כך הם מאמינים, נבחרו הטובים בתחום. עם זאת, נותר עוד לראות אם האירוע ימשוך בחג גם את הקהל, שידוע כמחפש מציאות והנחות לפני שהוא מוכן לנהור לדרום תל אביב. "יש מקום בארץ לאירועי אופנה", אומרת קרן בנקר, מעצבת המותג עלמה והבעלים של הבוטיקים עלמה ובנקר, "מאירועי סוף עונה ועד לאירועים מהסוג הזה. לכל מעצב יש הנישה שלו, ואירועים מסוג זה חושפים אותו לחתך אוכלוסייה רחב יותר. גם אם אתה מבוסס ויש לך קהל קבוע, השתתפות באירוע כזה מספקת אמירה אישית חזקה המעניקה גושפנקה להשתייכות לסצינת האופנה המקומית. מצד הלקוחות, הנחות בטווח של 20% הן אטרקטיביות מאוד בתחילת עונה. בה בעת אין הן פוגעות בכיסו של המעצב".

אפרת לוין מהמותג אלף אלף מציינת לטובה את המתחם הקטן יחסית: "איגדו את מיטב המעצבים בחלל יפהפה שאינו מנותק מיצירה, וכזה שרואים בו את הבגדים במיטבם, ולא שאריות סוף עונה".

15 שקל כניסה

טיראן, שיקיים את פרויקט מעצבי העיר זו השנה ה־16 ברציפות, מבקר את המודל העסקי שאימצו יזמי דרס קוד, שגובה מכל מבקר במכירה כרטיס שמחירו 15 שקל. "לדעתי לא צריך לקחת כסף באירועי שופינג גדולים. עשינו זאת בעבר, אך אנחנו מניפים את דגל הצרכנות החכמה, ומהאירוע הבא שלנו הכניסה תהיה חופשית". גולן מסכים איתו אך מבהיר: "טיראן צודק וזו השאיפה שלנו, אך איננו יכולים לעשות זאת באירוע הראשון, שאינו ממומן בידי גופים חיצוניים. דאגנו לגבות מינימום כסף מהמעצבים, ובכלל איננו מצפים לרווחים אלא רק לבניית מותג חזק. אנחנו גם דואגים לפנק את הצרכן בדרכים אחרות, דוגמת הנחות בתחילת עונה".

פרטים: 18 במאי 18:00–10:00, 19 במאי 21:00–10:00, אלפסי 36 ת"א. 

תגיות