אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלפא גיק: איך לקבל יותר על המכונית המשומשת שלך? צילום: אוראל כהן

אלפא גיק: איך לקבל יותר על המכונית המשומשת שלך?

רוקן את תא המטען, אל תנקה מבחוץ, ברר את השווי האמיתי של המכונית, נפח קצת את המחיר וספר ללקוח הפוטנציאלי את כל מה שאתה יודע על האוטו

13.05.2010, 10:56 | איציק שאשו

נקה, אבל רק מבפנים

 

כמו בראיון עבודה ובליינד דייט, הרושם הראשוני קובע הרבה. המכונית שלך צריכה לשדר רושם של אוצר נדיר שלא מתאמץ. כדי לא להתאמץ, דאג שהיא תהיה נקייה מבחוץ - אבל שלא תיראה כאילו נשטפה הבוקר, ובלי תיקוני

צבע של הרגע האחרון, שלרוב מעוררים חשד שאתה מסתיר תאונה. כדי להיראות כמו אוצר, דאג שמבפנים המכונית תעבור דיטיילינג מדוקדק, כולל שטיחים נקיים, פחים ריקים ודשבורד בוהק.

רוקן את תא המטען

 

הקונה לומד הרבה על מצב המכונית מלראות איך אתה מתייחס אליה. זה אומר שתצטרך להעיף את כל הג'אנק מתאי המטען והכפפות. מכונית שנראית כמו מכולה צבאית תגרום לקונה להניח שהברדק גלש גם אל מתחת למכסה המנוע.

מכונית למכירה. נקה, אבל רק מבפנים, צילום: אוראל כהן מכונית למכירה. נקה, אבל רק מבפנים | צילום: אוראל כהן מכונית למכירה. נקה, אבל רק מבפנים, צילום: אוראל כהן

ברר את השווי האמיתי

 

צלצל לאנשים אחרים שמוכרים בדיוק את אותה המכונית וברר כמה הם דורשים ולמה. ייתכן שתגלה שהדגם הספציפי שלך נמכר בדרך כלל "מעל למחירון", בגלל מוניטין של אמינות, נדירות, או סתם כי זרקו עליה מילה טובה בעונה האחרונה של "טופ גיר".

נפנף בספר הטיפולים

 

המון אנשים מוכנים לשלם יותר עבור מכונית משומשת שהם יכולים להתחקות אחר ההיסטוריה המכנית שלה. לכן, אם שמרת ספר טיפולים מסודר שמתעד את כל קורות המכונית במוסך מרכזי (או לפחות מורשה), דאג שהקונה הפוטנציאלי יודע מזה. גם אם קנית רק לאחרונה סט צמיגים חדשים או החלפת רפידות בלמים, שלוף את הניירת.

טנף ביושר

ספר לקונה הפוטנציאלי כל מה שאתה יודע על מצבו של הרכב, בלי להתעלם גם מהקטעים הפחות משמחים. אתה גם מחויב לכך על פי חוק (שלא לדבר על המצפון), וזה גם יסמן אותך כמוכר ישר בענף שמלא בחאפרים ונוכלים.

נפח קצת את המחיר

הוסף 2%-3% למחיר שאתה רוצה על המכונית. לא תאמין כמה אנשים יהיו מוכנים להוציא יותר ממה שתכננו אם יהיה נדמה להם שהצליחו לגרום גם לך להוריד קצת במחיר.

 

ארבעה טיפוסים שאתה לא רוצה לקנות מהם מכונית משומשת:

 

1. ג'רמי קלרקסון. ובעצם כל אחד מהמנחים של "טופ גיר". וגם האורחים, אנשי ההפקה והקהל באולפן.

2. סנופ דוג. כי הקטע הזה עם המכונית שקופצת במקום פשוט לא יכול להיות טוב למתלים.

3. ברני מיידוף. ולא משנה מה רשום על הטופס של העברת הבעלות, זה לא האוטו שלו.

4. בחור רזה ונמוך עם ג'ל בשיער ושלושה סלולרים בחגורה. פשוט תסמכו עליי בעניין הזה.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
צודקים, אני מכרתי את המאזדה 3 לפני יומיים ב-2000 ש"ח מעל המחירון
והיא עוד ליסיניג לשעבר, ניקיתי אותה, הרשמתי את הקונה עם ספר טיפולים והוא קנה את הרכב. והוא הבן אדם הראשון שהתקשר אליי בקשר לאוטו אחרי שעה של פירסום! אחרי שעשינו זיכרון דברים, מחקתי את המודעה הוא הבן אדם הראשון והאחרון שהתקשר וראה את הרכב יש למאזדה שוק מטורף
יורם , מרכז  |  14.05.10
6.
ל - 3 , מכוני בדיקה זה קשקוש גמור
אתה צודק לגבי קניה מפרטי. אבל לגבי אמינות מכוני בדיקה אפשר להתווכח. מכונים עושים כסף מחוסר ידע, פחד ואפקט העדר של הישראלים. מניסיון, אין טעם לעשות בדיקה שעולה מאות שקלים עם ניתוח שלם של הרכב, גם ככה צריך להיות מכונאי מומחה בשביל להבין את כל הנתונים. לא רק זה אלא הם גם מנפחים תקלות קטנות כדי לכסתח במקרה שתבוא להתלונן אחר כך.. אם יש לקונה מוסך שהוא סומך עליו, מספיק לקחת את הרכב לשם ולתת להם להסתכל במנוע וחלקים קריטיים , וגם שם אפשר לחבר את הרכב למחשב ולקבל נתונים, כל זה תמורת רבע ממחיר שגובה מכון. ואם רוצים לברר על תאונות אפשר להתקשר יחד עם המוכר לחברת הביטוח ולברר על היסטוריה של תביעות.
14.05.10
לכל התגובות