אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד יריקה בפנים של האוהדים צילום: טל שחר

עוד יריקה בפנים של האוהדים

לאן יפנו האוהדים שסוכנות הכרטיסים "לאן" מנעה מהם את ההתרגשות של גמר הגביע? לאף אחד לא ממש איכפת. דעה

13.05.2010, 17:44 | אוריאל דסקל

זה היה יכול להיגמר באסון. מאות אוהדים לחוצים להיכנס למשחק גמר הגביע ביום שלישי לא הצליחו לקבל בקופות את הכרטיסים שקנו באינטרנט. המצב יצר לחץ מטורף בכניסה לאצטדיון רמת גן ובקופות עצמן. לפי העדויות אנשים נמחצו כנגד גדרות ושערים. השוטרים לא הציעו שום פתרון - וכהרגלם התייחסו לאוהדים כעבריינים. 

גם אלו שנכנסו בסופו של דבר למשחק קיבלו כרטיסים ליציעים אחרים. רחוק מאיפה שהזמינו. רחוק מהמשחק. גם ככה אצטדיון רמת גן תמיד מהווה חוויה מפוקפקת עבור אוהד הכדורגל הישראלי.

למזל כל המעורבים לא נגרם אסון. מי אחראי על המחדל שהיה יכול להיגמר מאוד רע? סוכנות הכרטיסים "לאן" - שותפת הכרטיסים של ההתאחדות לכדורגל, שקיבלה את הרישיון הבלעדי להפיץ ולמכור את הכרטיסים למשחק גמר הגביע.

ההסבר לכמעט אסון היה כבל תקשורת של בזק שנקרע ומנע ממאות אוהדים להיכנס למשחק החשוב ביותר השנה - למרות שהגיעו שעתיים, אם לא יותר, לפני שריקת הפתיחה. כפי שהתבקש מהם.

במדינת ישראל הקפיטליסטית של 2010 כבר הפריטו הרבה מאוד דברים. גם רשלנות וטיפשות הפריטו. גם אירועים שמסתיימים כמעט באסון.

אחריות מלאה הם לא לוקחים ב"לאן". הם טוענים שמדובר בפורס מאז'ור - כוח עליון - שניתק את הכבל של בזק. זו היתה כבאית שעשתה זאת ולא כוח עליון אבל מה זה משנה. באק-אפ? זה לא באחריותם.

"לאן" מציעה פיצוי על הכרטיס לאוהדים שנכנסו באיחור למשחק או לא נכנסו כלל. אבל זה לא פיצוי הולם. משחק כדורגל אינו סרט או הצגה. משחק כדורגל הוא תמיד חוויה חד פעמית. כל משחק הוא משהו אחר. אי אפשר לשחזר אותו. זה תמצית עסקי הכדורגל. לא שניתן לצפות מגוף עסקי כמו "לאן" להבין זאת. לא ניתן גם לצפות מ"לאן" שיבינו שהיו ברמת גן ילדים שהמשחק הראשון שלהם עם אבא נהרס. או אוהדים צעירים, שמשחק גמר הגביע הראשון שלהם הפך לפארסה.

האוהדים פספסו את טקס העלייה למגרש, את התקווה, את כל ההתרגשות שלפני משחק. אלו חוויות שלא יהיה ניתן להחזיר בפיצויי כספי קטן ומינימלי.

מי שצריך להילחם עבור האוהדים ועבור הפיצויי ההולם שמגיע להם זו ההתאחדות לכדורגל. אני בספק גדול שזה יקרה. ההתאחדות לכדורגל גם לא דחתה את תחילת המשחק - משהו שנהוג לעשות במדינות מתוקנות כשמאות אוהדים תקועים בחוץ. ההתאחדות "מתנצלת" ומעבירה את האחראיות ל"לאן". ב"לאן" מתנצלים גם אבל בערך זהו. מה בכלל איכפת ל"לאן" מהאוהדים? הרי זה לא שהאוהדים יקנו את הכרטיסים במקום אחר.

בכלל, הפרטת מכירת הכרטיסים מורידה אחריות רבה מהקבוצות ומההתאחדות לכדורגל. וזה בגלל מחשבה מונופוליסטית - הרי האוהד לא יעבור לאהוד קבוצה אחרת. הוא לקוח שבוי ואפשר להתייחס אליו כאסיר.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
נכון שהיה פאשלה, אבל לאן הם מספר 1
בסדר, נכון במשחק הזה הייתה פאשלה רצינית ואני מסכים עם כל מילה. לאן לא היו בסדר שלא לקחו אחריות מלאה. אבל אל תספיד את לאן באופו כללי, לאן משרד כרטיסים גדול, מנוסה, מקצועי ונותן שירות אישי לכל אוהד ולכל לקוח. אני מאוד מרוצה מהם עד עכשיו. כן ירבו מכירות כרטיסים בלאן.
ערן , בת-ים  |  14.05.10
5.
מחדלים חוזרים ונשנים של סוכנות הכרטיסים "לאן"
לצערי, המחדל הזה לא קורה בפעם הראשונה. במודמות הגביע העולמי, כישראל אירחה את שוויץ (2-2), חבר, אשתי ואני רכשנו כרטיסים למשחק באתר האינטרנט של משרדי "לאן". בשל פתיחת קופות מאוחרת, או בשל מחסור בכ"א, נאלצנו להימחץ בין אלפי אוהדים אחרים בהמתנה לקבלת הכרטיסים שעליהם שילמנו. דחיפות, לחץ, עצבים, והעובדה שרק בדקה ה- 40 של המחצית הראשונה, זכינו לראות את המשחק. היה זה המשחק הראשון שאתי ואני תכננו לראות ביחד, אך בעקבות הטראומה שעברנו לאחר שהקדמנו וקנינו את הכרטיסים באתר האינטרנט, אשתי לא מעוניינת להצטרף אלינו למשחקי כדורגל, וחבל לי. אנשים קונים במיטב כספם כרטיסים ומעוניינים לצפות במשחק כדורגל בצורה מהנה. הלוואי ומישהו יתערב ומול משרדי "לאן" וידאג שמקרים אלו לא יחזרו על עצמם.
שמעון מ. ברנדס , כפר סבא  |  14.05.10
4.
הייתי שני בתור ליד המכונה כשהיא קרסה
אחרי שהגעתי שעה וחצי! לפני המשחק, ושילמתי 15 שקל עמלת אינטרנט, וחיכתי כמו מסכן אחרי מחסום משטרתי לפני התור עצמו- נפל המחשב. נאמר לנו "לחכות"- הרי הכבל נפל- למה לחכות? את הכרטיסים חילקו בהתחלה רק בחדר הבקרה מה שגרם לדחף וחנק. עמדנו שם אוהדים אדומים וכתומים כתף אל כתף ונדחפנו ע"י המשטרה. לא נמשטרה, לא אנשי האבטחה ובטח לא אנשי לאן החלו לפעול לפתרון הבעיה. נאמר לנו לחכות. רק בשמונה וחצי- אחרי שהמשחק התחיל (הרי לוזון וחבורת "המכובדים" סיימו לזלול בבופה ובאמת אין טעם לחכות) התחילו להבין שמחשבים לא יהיו וכדאי אולי לעשות משהו. פיצוי הרי לא נקבל. לאו ימשיכו לגבות מחירי תיווך מוגזמים. אנחנו נמשיך לשלם כי אין ברירה והשיירה עוברת. אולי באמת הקבוצות יתחילו למכור בעצמן? בלי עמלה ועם לקיחת אחראיות- הרי כל ילד שעמד כמו ניגלט בחוץ בעת שהמשחק התחיל יחשוב פעמיים לפני שיתמכר- כמונו- למשחק.
יעקב אקהויז  |  14.05.10
3.
ל-2
הצעתך טובה, ותוסיף לזה שהם ככל הנראה גם ירוויחו יותר, כי גם הם משלמים עמלה ללאן. אבל קח בחשבון שבמכבי חיפה המצב זהה לשלכם. אצלנו עובדים עם חברת כרטיסים אחרת. אבל הביזיונות דומים, כמו התורים שעמדו בהם השבוע האוהדים בלי לקבל כרטיסים למשחק נגד בני יהודה. בכל משחק ליגה שני נוצרים תורים ענקיים בקופות הזמנת הכרטיסים כי לא פותחים מספיק קופות. וגם לנו היה ביזיון במכירות לליגת האלופות. רק דבר אחד קטן, העמלה אצלנו 10 שקלים. טוב נו, חיפה, אתה יודע.
אביעד , השרון  |  14.05.10
2.
הנהלת הפועל- בבקשה תפסיקו לעבוד עם "לאן",השנה זה עבר כל גבול.
כבר שנים רבות שאנו סובלים מהם. אבל השנה זה באמת היה מוגזם-החל מהמכירות לליגה האירופית דרך הכרטיסים לגמר. שלא לדבר על עמלת האינטרנט שהם גובים גם בטלפון.... יש לכם כבר אתר שהוא חנות מכוונת, יש גם אתר רישמי. אנא תמכרו כרטיסים בו- ככה גם תגדילו את המכירות באתרים שלכם, תרוויחו יותר מפרסום בהם- והכי חשוב, תשרתו את הלקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר. מכבי חיפה כבר עושים זאת- למה לא אנחנו?! תודה, אוהד שרוף שמנוצל עקב היותו כזה.
עומר , דרום  |  14.05.10
לכל התגובות