אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": הטבות לרוכשי רכבים חשמליים

בלעדי ל"כלכליסט": הטבות לרוכשי רכבים חשמליים

רשות המסים גיבשה תקנה להשוואת גובה שווי השימוש בין גרסאות בנזין וחשמל של אותו דגם רכב - אף שהאחרונה יקרה בעשרות אלפי שקלים

24.05.2010, 07:01 | תומר הדר ושרון ביידר

שווי השימוש של כלי רכב חשמליים ייקבע בעתיד לפי מחיר המחירון הרשמי של מכוניות הבנזין שעליהן מבוסס הדגם החשמלי, כך נודע ל"כלכליסט". מתווה התקנה, שגובש לאחרונה ברשות המסים, יוצג בימים הקרובים לציבור. המתווה מעניק הטבה מהותית לבעלי מכוניות חשמליות, מאחר שאלה יקרות בעשרות אלפי שקלים מדגמי הבנזין המקבילים, וזאת בשל עלות הרכיבים המותקנים בהן, לרבות סוללת החשמל הנטענת.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", רשות המסים בחנה אפשרות לחשב את שווי השימוש במכוניות חשמליות ללא עלות הסוללה, אך רעיון זה נתקל בקשיי תמחור, כי בכלי רכב מסוימים הסוללה היא חלק בלתי נפרד מהמכונית.

החל בשנת 2011 ייקבע שווי השימוש הליניארי על 2.5% בחודש ממחיר המחירון של רכב חדש. כך לדוגמה, מחיר שווי השימוש של רנו פלואנס חשמלית יהיה כ־3,000 שקל בחודש - בדומה לרנו פלואנס המונעת בבנזין, אף שהראשונה אמורה להיות יקרה בהרבה.

במקרה של מכוניות חשמליות שאין להן דגם מקביל המונע בבנזין, רשות המסים תבחן כל מקרה לגופו.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
מה לגבי מס על רכבים מזהמים ?
במקום הקלות במס על רכבים ירוקים אפשר לתת מס על רכבים מזהמים מרמה מסויימת ומעלה. הכל עניין של הסתכלות. למרות שאני מאד מאמין ברכבים החשמליים של רנו ובכל היוזמה הזו של בטר פלייס ובתמריצים חיוביים רק מעטים ירשו לעצמם להיכנס למשהו לא מוכר. בנתיים רכבים אחרים ורבים יזהמו וזו הבעיה. אני די בטוח שמתישהו המס יהיה על זיהום וזה מה שיגורם לאנשים להתחיל לחפש היברידיות וחשמליות.
תשע חמש , מודיעין  |  31.05.10
10.
חייבים לתת תמריץ חזק
כדי שהמכונית החשמלית תקלט חייבים לתת תמריץ חזק לנהגים. זה יכול להיות גם מיסוי על מכוניות מזהמות עם בנזין אבל זה בטח יגיע בשלבים מאד מאוחרים. תשתית ומכונית חשמלית טובה כמו זו של רנו הן רק שלב ראשון והמשימה תהיה להטמיע את הרעיון החשמלי אצל נהגים שרגילים למנועי בנזין במשך עשרות שנים.
צח , הוד השרון  |  30.05.10
8.
לצערנו, עם תא מטען 300 ליטר ומרחק נסיעה של 160ק"מ אופטימלי, אין סיכוי רב ויש להתקדם
הרכב החשמלי של רנו מוגבל ביותר בשלב זה, ואין לו סיכוי להחליף לרוב הנהגים את רכבם. בעתיד כשיהיה יותר תא מטען ויותר טווח נסיעה הרכב יוכל להחליף בשמחה את רוב המכוניות הרגילות, בתנאי שרמת הבטיחות תשמר והקרינה האלקטרומגנטית לא תחרוג מגדר הרצוי.
ירון , גליל  |  24.05.10
לכל התגובות