אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - תשובה מתחבר לאגסי: תחנות החלפת הסוללות מגיעות לחברת דלק צילום: צבי רוגר עיריית חיפה

בלעדי ל"כלכליסט" - תשובה מתחבר לאגסי: תחנות החלפת הסוללות מגיעות לחברת דלק

הצדדים מנסים לאתר מספר תחנות דלק בהן ניתן להקים את תחנות ההחלפה לסוללות המכוניות החשמליות. התחנה הראשונה תהיה ככל הנראה באזור מגידו

25.05.2010, 14:49 | ליאור גוטמן

בטר פלייס, המקימה בימים אלה רשת טעינה למכוניות חשמליות ברחבי המדינה, נמצאת במו"מ לשיתוף פעולה ראשוני להצבת תחנות להחלפת סוללות במתחמי חברת האנרגיה דלק, כך נודע ל"כלכליסט".

בשבועות האחרונים נועדו הצדדים כדי לאתר מספר תחנות דלק בהן ניתן להקים את תחנות ההחלפה לסוללות המכוניות החשמליות, כאשר התחנה הראשונה שעומדת על הפרק היא זו שנמצאת באזור מגידו. בשלב זה לא ברור אם פריסת תחנות החלפת הסוללה תתבצע בכל מתחמי החברה או רק בחלק מהן, ואם שיתוף הפעולה הראשוני יעלה יפה תישקל הרחבה לתחנות נוספות. על פי ההערכות, תחנות החלפת הסוללות יתופעלו על ידי אנשי בטר פלייס כאשר הרווח לדלק יגיע מדמי שכירות חודשיים כמו גם בתנועת לקוחות למתחמי הנוחות.

חברת האנרגיה דלק, בבעלות יצחק תשובה, נחשבת לאחת מחברות האנרגיה הגדולות בישראל. על פי נתוני החברה ברשותה כ-240 תחנות תדלוק ציבוריות וכ-150 חנויות נוחות. אתמול (ב') הציגה החברה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2010 אותם היא סיימה ברווח נקי של 34 מיליון שקל, זאת לעומת רווח נקי של 38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-10%. את הרבעון האחרון של 2009 סיימה דלק ברווח נקי של 11 מיליון שקל.

רק סונול בחוץ

בפברואר האחרון נחשף ב"כלכליסט" שבטר פלייס מנהלת מגעים דומים עם חברת פז בבעלות איש העסקים צדיק בינו, זאת לאחר שכבר נכנסה לפני כשלושה חודשים לשיתוף פעולה דומה עם חברת דור אלון. כאשר יושלמו המגעים עם חברת דלק, תהייה בפני בטר פלייס גישה פוטנציאלית לכ-750 תחנות דלק ברחבי המדינה, זאת מתוך כאלף תחנות דלק שמוצבות בישראל. הקשר העסקי עם תחנות הדלק חוסך לבטר פלייס חלק מעלויות התקנת תחנות להחלפת סוללות בעיקר בפן הנדל"ני. יצוין שעלות הקמת תחנה נאמדת בחצי מיליון דולר.

על פי תוכניתה העסקית של בטר פלייס אחד מערוצי השיווק העיקריים שלה בישראל יתבצע באמצעות חדירה לציי רכב. גורם בכיר המצוי במגעים הוסיף כי חברות הדלק הגדולות הבינו שיש צורך ליצור קשר עם בעלי רכב חשמלי בשלב מוקדם ככל האפשר, זאת כיוון שתעשיית הרכב עוברת משימוש בדלקים פוסיליים (בנזין, סולר) לשימוש באנרגיה חשמלית.

תגיות