אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - רשות החברות לדירקטוריון הרכבת: השלימו את הליך איתור המנכ"ל צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי ל"כלכליסט" - רשות החברות לדירקטוריון הרכבת: השלימו את הליך איתור המנכ"ל

זאת לאחר שישיבת ועדת האיתור הסתיימה ללא קבלת החלטה בדבר זהות המועמד בשל הליך שתואר כ"פגום"

27.05.2010, 15:09 | ליאור גוטמן

"אבקש לכנס ישיבת דירקטוריון שעל סדר יומה ביצוע והשלמה של השלב האחרון בהליך האיתור למנכ"ל הרכבת לחברה", כך התבטא היום (ה') אהרון גולדמן, סגן יו"ר רשות החברות הממשלתיות. במכתב, שתוכנו הגיע לידי "כלכליסט", מבהיר גולדמן כי "ישיבת הוועדה לאיתור מנכ"ל לרכבת ישראל מה-17 במאי הסתיימה ללא קבלת החלטה בדבר זהות המועמד", מה שמחייב את השלמת ההליך, קרי בחירת מועמד לתפקיד מנכ"ל הרכבת.

כפי שנחשף ב"כלכליסט", הליך המינוי תואר כ"פגום", כיוון שנציגי משרד התחבורה העניקו ציון של חצי נקודה מתוך עשר נקודות בפרמטר שמתייחס לאופי ותוכן המצגת שהוצגה בפני הוועדה. לעומתם, השופטת קיי בלנש העניקה ציון עשר נקודות מתוך עשר אפשרוית. שקלול הציונים גרם לכך שציונו של ששי שילה היה גבוה בשיעור מזערי מזה של אורן מוסט, מה שגרם לרשות החברות הממשלתיות לפוצץ את הישיבה ולהפסיק את הליך המינוי.

ע"פ גולדמן, מי שישלים את הליך המינוי יהיה דירקטוריון הרכבת ולא ועדת האיתור. לישיבה יוזמנו שלושת המועמדים בשנית שם הם רואיינו על ידי חברי דירקטוריון הרכבת. בתחילת השבוע שיגרה רשות החברות מכתבי שימוע לשני עובדי משרד התחבורה שהם חברי דירקטוריון וכיהנו בוועדת האיתור - עו"ד אביבה ניסים-וולף ופיליפ פראן - מכתבי שימוע להסביר את הצבעתם המוזרה, מה שהביא לפרישתה של ניסים-וולף מדירקטוריון הרכבת. יעקב אפרתי, ששימש כיו"ר ועדת האיתור, פרש לאחרונה בשל מעורבותו לכאורה בפרשות קרקעות ים המלח והולילנד וכפי שנחשף ב"כלכליסט" מי שאמור להחליפו הוא מקורבו של נתניהו, אורי יוגב. 

תגיות