אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביהמ"ש המחוזי: מכירה של תוסף דלק במכוני רישוי היא הונאה של הלקוחות צילום: shutterstock

ביהמ"ש המחוזי: מכירה של תוסף דלק במכוני רישוי היא הונאה של הלקוחות

מכון "המרכז" שבנס ציונה נסגר לשבוע בהוראת משרד התחבורה, לאחר שהוא מכר תוספי דלק במחיר מופקע לבעלי מכוניות שנכשלו בטסט בעקבות בעיות זיהום אוויר

30.05.2010, 10:29 | שרון ביידר

בית משפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירת בעלי מכון הרישוי לרכב "המרכז" בנס ציונה כנגד החלטת משרד התחבורה לסגור אותו לשבוע לאחר שהתברר בביקורות של בוחני אגף הרכב כי המכון מוכר תוספי דלק לבעלי מכוניות שנכשלו במבחן הרישוי השנתי בשל בעיות זיהום אוויר. מביקורות משרד התחבורה התברר שדקות ספורות לאחר הכישלון בטסט עברו אותן מכוניות את מבחן הרישוי לאחר שהשתמשו בתוסף הדלק שנמכר להם המכון.

נוהלי משרד התחבורה אוסרים על מכירת תוספים לדלק במכון המבצע בדיקות זיהום אוויר לכלי רכב, במטרה למנוע אפשרות של פסילת כלי רכב במבחן הרישוי כדי שבעלי הרכב ירכשו אצלם את התוסף.

עוד עולה מביקורת משרד התחבורה, כי תוסף הדלק נמכר במחיר מופקע של 100 שקלים בעוד שמחירו בחנויות אחרות עומד על 14 שקלים בלבד. שופטת בית המשפט המחוזי מתחה ביקורת על המכון שטען כי אינו מוכר את התוספים וכי הגוף שמכר אותם הינו חברה חדשה שהוקמה כמה חודשים קודם לכן. לדבריה "מכירת התוספים לבעלי הרכב שהגיעו למכון התקיימה כפעילות מערכתית מונחית מלמעלה אשר פעלה "כמכונה משומנת..."

"על פי נסיונו המקצועי של משרד התחבורה, תוסף דלק אינו בהכרח הפתרון המומלץ לבעיית זיהום האוויר מרכב ובכל מקרה פעולתו הינה רק בחלוף נסיעה של כמה עשרות קילומטרים. עניין זה מעלה חשש כבד באשר לתום ליבה של העותרת, בפרט כאשר בחלוף דקות ספורות בלבד מרכישת התוסף נערך לרכב מבחן רישוי נוסף והפעם תוצאתו היתה שונה" הוסיפה השופטת.

השופטת ציינה, כי "הלקוחות שהתלוננו רכשו כולם את התוספים אצל העותרת עצמה מכאן הגוף שפסל את הרכב הוא הגוף שמכר את התוספים. כראיה, הוצגו לעותרת במהלך שימוע שנערך לה על ידי משרד התחבורה קבלות הנושאות את השם "מכון המרכז נס ציונה", דבר הסותר את טענתה כי המכון אינו מוכר תוספים" כתבה השופטת.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בדיקת מזהמים
בדיקת רמת פליטת המזהמים ניראת לי בעיתית מאד כי כאן הנבדק לא מתמצא באופן הבדיקה. בעבר קרה שבתחנות דלק לא דאגו לאפס את קריאת המשאבה לפני מלוי הדלק והלקוח אחרי כן שילם מחיר לא נכון. יכול להיות שגם כאן ישנם כל מיני טריקים שיכולים להראות מצב לא תקין כאשר המצב הוא תקין לחלוטין. אני נכשלתי לאחרונה עם רכב חדש בטסט הראשון שלו אחרי שנתיים על הכביש כשגילו רמות מזהמים של פי 6 או 10 מהתקן ובטסט החוזר בלא שנגעו ברכב הבדיקה הראתה תקינה. באם עוד מישהו נתקל בדבר כזה אז כדאי שזה יפרסם זאת כאן.
נכשל בטסט הראשון עם רכב חדש , חיפה  |  30.01.12
4.
הלקוח מתחננן כנסו
כאחד שעובד במכון רישוי , הלקוח בהתחלה מתחננן לתוסף רק כדי לעבור את הרישוי השנתי , ולאחר מכן רץ לספר לחברה , ולמשרד התחבורה שהונו אותו , לידעתכם מי שבאמת נדפק מהסיפור הזה , זה דווקה האזרח שנכנס למוסך ואז המוסכניק תוקע אותו באלפי שקלים , החלפת ממיר קטליטי , טיפול במזרקים , החלפת מסנן אוויר , החלפת חיישן למדה , וכ"ו .
עמנואל , מרכז  |  01.06.10
לכל התגובות