אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב: מבחני הרישוי לרכב יהיו מחמירים יותר צילום: מאיר פרטוש

בקרוב: מבחני הרישוי לרכב יהיו מחמירים יותר

ועדת הכלכלה תדון בהחמרת בדיקות זיהום האוויר שמבצעים מכוני הרישוי במכוניות בזמן הטסט השנתי. הערכות: הדבר יקשה באופן ניכר על מעבר הטסט

01.06.2010, 10:57 | תומר הדר

ועדת הכלכלה תקיים מחר דיון בנושא החמרת בדיקות זיהום האוויר שמתבצעות בכלי רכב במהלך מבחן הרישוי ("טסט"). במסגרת ההחמרה יקבע סטנדרט חדש, לפיו יצטרך שיעור פליטת ה-CO (חד תחמוצת הפחמן) שנמדד ממכוניות בעת הטסט לעמוד בסטנדרט אשר נקבע על ידי יצרן הרכב, במקום הסטנדרט הנהוג כיום, שלפיו חייבים כל הרכבים לעמוד באותו שיעור פליטה.

אופן הבדיקה צפוי אף הוא להשתנות. כיום כדי לעבור את מבחן זיהום האוויר בטסט מוכנס חיישן פליטת המזהמים לצינור האגזוז של הרכב, כאשר מנוע הרכב אינו מתאמץ. בעתיד יצטרך בעל הרכב לאמץ את המנוע בעת בדיקת פליטת המזהמים (מה שמביא לפליטת מזהמים מוגברת).

בנוסף לכך יוצע בוועדה גם לבדוק מדי טסט את שיעור פליטת הפחמימנים של מכוניות שיוצרו לפני שנת 1994. פחמימנים הם תוצרים של אדי דלק שלא נשרפו בפעולת המנוע. בחלק ניכר מהמכוניות שיובאו ארצה לפני 1994 אין ממיר קטליטי - מנגנון שמהווה חלק מאגזוז הרכב ואחראי על הפחתה ניכרת של פליטת המזהמים. 

ההערכות בענף הרכב הן כי הבדיקה החדשה, שתהיה רלוונטית ל-1.3 מיליון מכוניות חדישות וכ-400 אלף מכוניות שיוצרו לפני 1994, עשויה להקשות באופן ניכר על מעבר הטסט

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
תהיו יותר מעשיים
שוק הרכב בארץ נשלט ע'י אינטרסנטים כאלה ואחרים וכמובן שהכסף הגדול מדבר ולוחש לאזני שר התחבורה וצוות יועציו החכמים. אין שום סיבה מעשית להתייחס לכלי רכב כמוצר מתכלה ,חד פעמי וחסר ערך בהזדקנותו. תרבות הצריכה המפגרת בארץ ביחד עם חוקים ותקנות ובצירוף מוסכים גרועים וחסרי ידע ומוטיבציה ,הופכים כל רכב מכל יצרן אחרי 200000 ק'מ לגרוטאה. הציבור הולך אחרי הלך הרוח הזה ומשוכנע שהוא נוסע בגרוטאה מזהמת ,לא בטוחה שבוודאי תיתקע באמצע הדרך. למדינה זה רק טוב .להטיל מסים ותקנות ההופכות את בעלי הרכב "הישן-המזהם-הלא אמין ולא בטיחותי" לצרכנים מפגרים שייסחטו שוב ושוב על ידיה. שלא יי---נו לכם את השכל , בכל רכב חדש שעולה על הכביש מושקעת אנרגייה מזהמת בחמרי הגלם ובתהליך הייצור ,ההובלה והמסירה ללקוח בכמות העולה בכמה מונים על ההבדל הזעום בזיהום האוויר , "החיסכון בפליטת המזהמים" קיים כמובן אך כל הורדה והעלאת רכב חדש מייצרים זיהום רב יותר.
פנחס , דרום  |  08.06.10
לכל התגובות