אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": טויוטה הולכת על ענף ההייטק הישראלי

בלעדי ל"כלכליסט": טויוטה הולכת על ענף ההייטק הישראלי

אחרי שהתקשרה עם חברות פריים סנס, אידסיה ודיסקרטיקס, צפויה ענקית הרכב טויוטה לסגור עם חברת אקסייט הישראלית עסקה לאספקת מערכת חדשנית לזיהוי פני הנהג

02.06.2010, 07:25 | תומר הדר

חברת טויוטה העולמית מעוניינת במוצרים של טכנולוגיית ההייטק הישראלית כדי לשפר את המכוניות שהיא מייצרת, כך נודע ל"כלכליסט". בשנה שעברה ביקרו בישראל נציגים מטעם חטיבת הטכנולוגיות של טויוטה העולמית כדי לאתר חברות ישראליות שיספקו רכיבים וטכנולוגיות עבור יצרנית המכוניות היפנית.

מבין החברות שעמן נפגשו אנשי טויוטה ניתן למנות את חברת "אקסייט" הישראלית שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לזהות את פניו של הנהג. אקסייט צפויה לספק לחברת טויוטה את המערכת האמורה בעתיד.

מכון היצוא, בשיתוף עם הנספח המסחרי ביפן, איתר ומיין החל משנת 2007 עבור נציגי טויוטה את החברות הישראליות שבידן טכנולוגיות בתחומים שהוגדרו על ידי טויוטה מראש. מכון היצוא ארגן את תוכניות הביקור ואת המפגשים העסקיים של נציגי טויוטה במהלך ביקוריהם בישראל.

חברת טויוטה אינה זרה לטכנולוגיה ישראלית. Prime Sense התל אביבית מספקת לטויוטה מערכת המאפשרת זיהוי תלת־ממדי של תווי פניהם של היושבים ברכב. זיהוי תלת־ממדי מאפשר לרכב "לדעת" להיכן פונות עיניו של הנהג. במכוניות שבהן קיימת תצוגה של מידע כגון מהירות הנסיעה על שמשת הרכב תוכל המערכת לזהות להיכן מופנות עיני הנהג ולהקרין את המידע ישירות מול עיניו כדי שלא יצטרך להסיט את ראשו כדי לצפות במידע.

אידסיה, השוכנת בקיסריה, מפתחת עבור טויוטה אבות־טיפוס לצורך מחקר בתחום הביומטריה. חתימתן הייחודית של פעימות לבו של הנהג יכולה לשמש במערכת הבטיחות של הרכב ובמערכות המיגון של הרכב, אשר מסוגלות לזהות את בעל הרכב באופן ספציפי על פי פעימות ליבו.

דיסקרטיקס נחשבת לספקית ותיקה של טויוטה ומספקת לה טכנולוגיה בתחום מערכות המולטימדיה, כמו גם פיתוחים בתחום מחשבי ניהול המנוע. המערכת של דיסקרטיקס מאפשרת ליצרן הרכב לשלוט באמצעות מחשב המנוע על פרמטרים כגון זמני פתיחת המזרקים והשסתומים, מה שמאפשר ליצרן הרכב לשנות את הספקו של המנוע בלחיצת כפתור.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פירגון
חברת אקסייט שיוקה לטיוטה את המערכת בהצלחה רבה לפני כשישה חודשים ומאז המערכת הותקנה ברכבי טויוטה , פורשה ומשאיות פרטיות. אני שמח שיש לנו מתחרים בארץ, ואני מקווה שישכילו לפרגן מידי פעם כי בסה"כ המטרה של כולנו היא להצליח. חבל לי שלהצליח ולהיות טובים הרבה פעמים משמעו לדרוך ולהשליך רפש על אחרים. אולי לכן לשווק בחו"ל קל יותר. הבעיה היא בתוכנו. אולי במקום לנגח נלמד קצת כבוד ונעריך את הזולת. שקלתי רבות בטרם החלטתי להגיב. תגובתי מיועדת לתגובה מס' 2, של מר שיינר היקר. יום טוב לכולנו ומי ייתן רק בשורות טובות לארצנו הקטנטונת.
תומר דדון , חיפה  |  03.06.10
2.
חברת סיטרו - זיבוי פנים כבר התקינה מערכת בטויוטה לפני שנה !!!
כסמנכ"ל המכירות של חברת סיטרו אני מדגיש שהמערכת של סיטרו מותקנת ועובדת בחברת טויוטה.אנשי תוכנה שלנו היו בטוקיו והתרשמו מקרוב מיישום המערכת. חלק מהמוצרים הנזכרים הכתבה אולי ישולבו בעתיד במספר מצומצם של רכבי יוקרה וחלקם ישמשו את המעבדה של טויוטה לבנות קונצפט וללמוד.
שיינר רודי , רשל"צ  |  02.06.10