אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - האוצר לדניה סיבוס: תוספת של 200 מיליון שקל לכביש 531 צילום: עמית שעל

בלעדי ל"כלכליסט" - האוצר לדניה סיבוס: תוספת של 200 מיליון שקל לכביש 531

חברת דניה סיבוס, שהפסידה לחברת שפיר הנדסה במכרז המקורי בשל הפרש של 400 מיליון שקל, תקבל את הסכום עבור "סגירה פיננסית והתאמות לפרויקט"

03.06.2010, 07:02 | ליאור גוטמן

חברת דניה סיבוסעשויה לקבל מימון נוסף מהמדינה עבור סלילת כביש 531 בהיקף שנע בין 150 ל־200 מיליון שקל, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בסכום שמיועד עבור "סגירה פיננסית והתאמות" שיקל על החברה להשיג את המימון הדרוש עבור בניית הכביש.

פרויקט כביש 531 אינו זר לדניה סיבוס, שכן היא התמודדה עליו מול חברת שפיר הנדסה והפסידה, זאת מכיוון שהצעת המימון המקורית שלה היתה יקרה ב־400 מיליון שקל מזו של שפיר. בפברואר הודיעה שפיר שהיא לא מסוגלת להוציא לפועל את הפרויקט בתנאי המימון הנוכחיים, מה שהוביל לביטול הזיכיון.

בפני המדינה עמדו שתי אפשרויות: לצאת למכרז חדש ולדחות את פתיחת הכביש בשנתיים או להעניק אותו לדניה סיבוס שדורגה שנייה במכרז. פרויקט כביש 531 נוהל על ידי החשב הכללי כמכרז PPP, ועלותו המקורית נאמדה ב־2.4 מיליארד שקל. עם ביטול הזיכיון של חברת שפיר האריכה דניה את ערבויותיה מול המדינה תוך איתות כי היא עדיין מעוניינת בו.

במשרד האוצר סירבו להגיב. מדניה סיבוס נמסר בתגובה שהיא "אינה מנהלת את ענייניה עם המדינה בתקשורת".

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
למספר 1 - לדעתי כדאי ללמוד הבנת הנקרא לפי פרסום תגובות.
הרי דניה סיבוס לא שינתה את הצעתה לאחר סגירת המכרז. הצעתה של דניה סיבוס נשארה כמו שהיא. ההצעה של שפיר הנדסה, שהייתה נמוכה ב400 מליון ש"ח מהצעתה של דניה סיבוס, זכתה במכרז. לאחר שנסגר המכרז הודיעה שפיר הנדסה למדינה כי היא לא תוכל לבצע את הפרוייקט בסכום שהציעה. לפיכך החליטה המדינה לאפשר לדניה סיבוס לקבל את הפרוייקט בתוספת של כ200 מליון ש"ח (על הצעת שפיר). שהם עדיין כ200 מליון ש"ח מתחת להצעתה של דניה סיבוס במכרז.
רועי  |  03.06.10