אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רנו פלואנס החשמלית במבחן דרכים: התאוצה מצוינת, הנוחות מאכזבת

רנו פלואנס החשמלית במבחן דרכים: התאוצה מצוינת, הנוחות מאכזבת

אנשי השבועון הבריטי AUTOCAR לקחו את רכב העתיד של בטר פלייס לנסיעה ברחובות פריז. התוצאות לפניכם

08.06.2010, 15:43 | תומר הדר

רנו פלואנס החשמלית, שתיובא לישראל בשנת 2011 על ידי בטר פלייס, עתידה להיות הסנונית הראשונה מבין שלל מכוניות חשמליות מתוצרת רנו וניסאן שישווקו בארץ בעתיד. על כתפיה של הפלואנס נח משקל כבד במיוחד: מדובר במכונית שאמורה לאפשר לבטר פלייס לחדור אל ליבו של הציבור הישראלי, הן באמצעות לקוחות פרטיים והן באמצעות מכירה לציי הרכב.

הפלואנס שתגיע לישראל תצויד במנגנון סוללה מתחלפת שיאפשר הארכה של טווח הנסיעה המוצהר שלה, כ-160 קילומטרים, כמו גם במערכת מולטימדיה מתקדמת ואפשרות לטעינה משקע חשמלי ייעודי. לישראל הפלואנס טרם הגיעה לנסיעות מבחן סדירות עבור התקשורת, ואולם, אנשי השבועון הבריטי AUTOCAR בחנו את הפלואנס החשמלית ברחובות פריז.

עמדת טעינה של הפלואנס עמדת טעינה של הפלואנס עמדת טעינה של הפלואנס

הפלואנס החשמלית מצוידת במנוע המפיק 94 כוחות סוס שמועברים לכביש באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת מהירות בודדה, שמתאימה לאופיו של המנוע החשמלי. משקלה של הפלואנס כולל הסוללה הממוקמת מאחורי מושביה האחוריים הוא כמעט טונה וחצי. לשם השוואה, מכונית משפחתית ממוצעת שמצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים שמפיק כ-120 כוחות סוס שוקלת כ-1,200 קילוגרמים.

עם זאת, למרות עודף המשקל מציינים בוחני AUTOCAR את העובדה שהפלואנס החשמלית מסוגלת להאיץ במהירות מפתיעה, תוך שקט מופתי, ולהשתלב בתנועה עירונית ללא קושי. בניגוד למכוניות בעלות מנוע בנזין או דיזל, בפלואנס החשמלית עזיבת דוושת התאוצה מביאה להאטה מהירה של הרכב בגלל אופיו של המנוע החשמלי. עם זאת, למרות שמנועה של הרנו חזק ושקט, נושא הנוחות טעון שיפור: המכונית מקפצת על מהמורות באופן ניכר והבוחנים הבריטים אף קובעים שמשקלה הניכר של הסוללה, כ-250 כרבע טון, עלול להשפיע על יכולת התמרון של המכונית במהירויות גבוהות. לסיכום, קובע מבחן הדרכים, שהפלואנס תתאים למי שמבצע נסיעות קצרות או למי שמחזיק בביתו מכונית נוספת בעלת מנוע בנזין.

תגיות