אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היבוא המקביל והתעלול היחצני

היבוא המקביל והתעלול היחצני

חברה ראשונה נכנסה ליבוא המקביל. למעשה, ייתכן שמדובר במבצע יחצני שנועד לשרת הן את משרד התחבורה והן את שלמה החזקות

14.06.2010, 07:07 | תומר הדר

חברה ראשונה נכנסה ליבוא המקביל, כך הודיע אתמול משרד התחבורה. אכן הישג נאה שיביא לתחרות הוגנת. האומנם? לא בדיוק. למעשה, ייתכן שמדובר במבצע יחצני שנועד לשרת הן את משרד התחבורה והן את שלמה החזקות.

ההודעה עצמה, יש לציין, כלל אינה מתארת אפילו את תחילת היבוא המקביל; היא רק מציינת כי לאנשי שלמה ניתנו האישורים המתאימים. אז מי מרוויח כאן? ראשית, משרד התחבורה. למרות ההצהרות והפרסומים, עד היום לא נרשמה כניסה המונית לענף היבוא המקביל, ויוקרתו של שר התחבורה תלויה באותה סנונית ראשונה. התיאום בין מועד ההודעה לבורסה ובין הודעת משרד התחבורה על המהלך ממחיש את מידת שיתוף הפעולה ואת בהילותם של אנשי משרד התחבורה.

המרוויחה השנייה היא כמובן שלמה SIXT, וזה לא משנה אם אכן יגיעו מכוניות ביבוא מקביל. מה שמשנה הוא שהספקים של שלמה SIXT, קרי יבואני הרכב, יהיו חייבים להוריד מחירים.

אבל מה עם הציבור שהפוליטיקות הפנימיות של ענף הרכב אינן נוגעות לו? ובכן, הוא לא הרוויח כלום. אם שלמה תשווק מכוניות זולות ממחירי היבואן כפי שמבטיח משרד התחבורה, הדבר יביא לירידת ערך של מכוניות אלה בשוק המשומשות. ירידה זו תשפיע ישירות על ערכם של ציי הרכב של חברות הליסינג וכמובן של שלמה עצמה, ואת זה אנשי שלמה לא יוכלו להרשות. בסוף הציבור משלם, כרגיל.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
קודם כל, בואו נבהיר נקודה אחת
שלמה סיקסט היא חברה מסחרית. היא לא חייבת כלום לצרכן אם זה פוגע לה באינטרסים. להפנות אליהם אצבע מאשימה כאילו יש משהו רע בזה שהם דואגים לרווחים שלהם, בפרט שהם לא עושים שום דבר לרעת הצרכן בעצם, זה דבר מגוחך במקרה הטוב. עם זאת יש להניח שבעקבות הצעד הראשוני ששלמה סיקסט עשו זה יפתח פתח לחברות נוספות שייכנסו לשוק, וזה כשלעצמו כבר יוזיל מחירים עבור הצרכן.
חן , תל אביב  |  14.06.10
1.
משרד התחבורה
זהו משרד ממשלתי הפועל כמדינה בתוך מדינה,הפקידות הוותיקה במשרד המחוברת בטבורה ליבואני הרכב הוותיקים,לא תיתן בשום אופן להכנסת יזמים חדשים לשוק הרכב,זוהי קליקה סגורה מראש,היבואנים אשר שולטים ביד רמה במשרד התחבורה ומפעילים לובי חזק ומשומן של יחסי ציבור במסדרונות הכנסת,עשתה את כל שביכולתה לגרום שהיבוא המקביל לא יהיה משתלם לשום יזם!אבל היות והיה צורך לרצות את הציבור במשהו וגם השר כץ לחץ ,נולדו התקנות הקיימות,שמי שקרא והבין אותן היטב יודע עסק אי אפשר לעשות כאן. הכח נישאר בידי היבואנים הוותיקים בגיבוי מלא של משרד התחבורה.לכן ברור שההודעה משרתת בראש את משרד התחבורה וגם שלמה סיקסט לא ''יסבול'' מכך.
דוד שטיין , תל אביב  |  14.06.10