היבוא המקביל והתעלול היחצני
חברה ראשונה נכנסה ליבוא המקביל. למעשה, ייתכן שמדובר במבצע יחצני שנועד לשרת הן את משרד התחבורה והן את שלמה החזקות
חברה ראשונה נכנסה ליבוא המקביל, כך הודיע אתמול משרד התחבורה. אכן הישג נאה שיביא לתחרות הוגנת. האומנם? לא בדיוק. למעשה, ייתכן שמדובר במבצע יחצני שנועד לשרת הן את משרד התחבורה והן את שלמה החזקות.
ההודעה עצמה, יש לציין, כלל אינה מתארת אפילו את תחילת היבוא המקביל; היא רק מציינת כי לאנשי שלמה ניתנו האישורים המתאימים. אז מי מרוויח כאן? ראשית, משרד התחבורה. למרות ההצהרות והפרסומים, עד היום לא נרשמה כניסה המונית לענף היבוא המקביל, ויוקרתו של שר התחבורה תלויה באותה סנונית ראשונה. התיאום בין מועד ההודעה לבורסה ובין הודעת משרד התחבורה על המהלך ממחיש את מידת שיתוף הפעולה ואת בהילותם של אנשי משרד התחבורה.
המרוויחה השנייה היא כמובן שלמה SIXT, וזה לא משנה אם אכן יגיעו מכוניות ביבוא מקביל. מה שמשנה הוא שהספקים של שלמה SIXT, קרי יבואני הרכב, יהיו חייבים להוריד מחירים.
אבל מה עם הציבור שהפוליטיקות הפנימיות של ענף הרכב אינן נוגעות לו? ובכן, הוא לא הרוויח כלום. אם שלמה תשווק מכוניות זולות ממחירי היבואן כפי שמבטיח משרד התחבורה, הדבר יביא לירידת ערך של מכוניות אלה בשוק המשומשות. ירידה זו תשפיע ישירות על ערכם של ציי הרכב של חברות הליסינג וכמובן של שלמה עצמה, ואת זה אנשי שלמה לא יוכלו להרשות. בסוף הציבור משלם, כרגיל.
5 תגובות לכתיבת תגובה