אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האמריקאים מעדיפים לטוס עם סאות'ווסט צילום: בלובמרג

האמריקאים מעדיפים לטוס עם סאות'ווסט

כך על פי אינדקס שביעות הרצון שפורסם השבוע. רשתות המלונות שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר - הילטון ומריוט

17.06.2010, 12:50 | יסמין גיל

שיפור באיכות המוצרים ובשירות נרשם במרבית החברות האמריקאיות הגדולות בתעשיית התיירות והמסעדות, כך על פי אינדקס שביעות הרצון של הצרכנים האמריקאים (ACSI). האינדקס בוחן יותר מ-200 חברות ב-44 תעשיות שונות ומעניק ניקוד בסולם של אפס עד 100. בדו"ח האחרון נבחנה שביעות הרצון של הצרכנים מחברות תעופה, רשתות מלונות, שירותי מזון מהיר ושירותי משלוחים מהירים.

על פי הודעת הארגון, שביעות הרצון מחברות התעופה האמריקאיות השתפר זו השנה השנייה ברציפות, ועלה ב-3% לתוצאה ממוצעת של 66 נקודות. למרות השיפור, בארגון מציינים שחברות התעופה נותרו בתחתית הרשימה מבחינת שביעות הרצון מכלל התעשיות. תנועת נוסעים נמוכה ומחירי דלק יציבים יחסית, תרמו חלקית לשביעות הרצון. בנוסף, האפשרות לנסוע עם תיק קל שניתן להעלות לקבינת המטוס תרמה גם היא לשביעות הרצון. בשל כך פחות מזוודות ניזוקו או אבדו.

"חברות התעופה יוצרות נוסעים מרוצים יותר, אולם נתוני המחקר מרמזים שזה לא יימשך לזמן רב", אומר בהודעה קלאס פורנל, מייסד ACSI, "החברות כבר מתחילות לגבות מחירים גבוהים והכמות הגדלה של תיקי נשיאה שמועלים לקבינה הופכת את קבינת המטוס לצפופה יותר. הוסיפו לכך את אי-שביעות הרצון של הנוסעים על גביית תשלום אפילו על תיקי יד וכן מיזוגים גדולים שנראים באופק, שוודאי ישפיעו על השירות, לפחות בטווח הקצר".

על פי האינדקס, שביעות הרצון של הנוסעים מסאות'ווסט צנחה ב-2% ל-79 נקודות, אולם החברה עדיין מובילה בין חברות התעופה מזה 17 שנה ברציפות; קונטיננטל עלתה ב-4% ל-71 נקודות; אלסקה איירליינס וג'ט-בלו ירדו ב-3% ל-75; אמריקן איירליינס ויו.אס. איירווייס השתפרו ב-5%, עם 63 ו-62 נקודות בהתאמה; דלתא ירדה ב-3% ל-62; ואילו יונייטד עלתה ב-7% ל-60 נקודות, הניקוד הנמוך ביותר ביותר בתעשיית התעופה.

יונייטד. הניקוד הנמוך ביותר, צילום: בלומברג יונייטד. הניקוד הנמוך ביותר | צילום: בלומברג יונייטד. הניקוד הנמוך ביותר, צילום: בלומברג

לגבי שביעות הרצון מהמלונות בארה"ב, מחירים נמוכים, מהלכי קידום מכירות אינטנסיביים, והטבות-חינם שומרים על שביעות הרצון של הלקוחות, עם ממוצע של 75 נקודות זו השנה השלישית ברציפות. על פי האינדקס, רשתות המלונות הגדולות מספקות ערך רב יותר עבור הכסף, בהשוואה למתחרות הקטנות. שביעות הרצון מרשת הילטון עלתה ב-1% ל-80 נקודות, כך נוקדה גם רשת מריוט, שעלתה ב-4%; הייאט עלתה ב-7% ל-79; המותג הולידיי אין של קבוצת אינטרקונטיננטל (IHG) ורשת סטארווד עלו ב-4% ל-78 ו-77 נקודות בהתאמה. בתחתית הרשימה: רשת מלונות צ'וייס שירדה ב-3% ל-74, ו-Wyndham Worldwide, שכוללת את המותגים רמדה, סופר 8 ודייז אין, שקיבלה 70 נקודות.

שביעות הרצון משירותי המשלוחים המהירים השתפרה ב-1% עם הניקוד הטוב ביותר מזה עשור - 83 בממוצע. פד-אקס מובילה את הרשימה זו השנה ה-13 ברציפות, עלייה של 1% ל-85 נקודות. יו.פי.אס נותרה ללא שינוי עם 82, ושירות הדואר האמריקאי, עלה ב-1% ל-77.

לגבי רשתות המזון, מחירים נמוכים ותפריטים חדשים תרמו להעלאת שביעות הרצון של הצרכנים האמריקאים, כאשר יצרניות הפיצה מובילות בראש הרשימה: Papa John’s עם 80 נקודות, פיצה האט עם 78 נקודות, דומינו'ס עם 77נקודות, KFC עם 75 נקודות, ברגר קינג עם 74 נקודות  ומקדונלד'ס עם 67 נקודות.

תגיות