אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחתם רשמית: שיכון ובינוי תתחזק את כבישי מע"צ בהיקף של 1.7 מיליארד שקל

נחתם רשמית: שיכון ובינוי תתחזק את כבישי מע"צ בהיקף של 1.7 מיליארד שקל

המכרז הוא לתחזוקת כבישי הצפון עד שנת 2030; מדובר באירוע נדיר יחסית על רקע קשיי הזכיינים בפרויקטי התשתיות השונים להשיג סגירה פיננסית

30.06.2010, 19:25 | ליאור גוטמן

מכרז תחזוקת כבישי הצפון יוצא לדרך: חברת שיכון ובינוי וראשי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) חתמו רשמית על מסמכי הסגירה הפיננסית, לפיהם תתחזק החברה רשת של 270 ק"מ בצפון הארץ עד לשנת 2030. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.7 מיליארד שקל כאשר המימון לו הובל על ידי בנק דיסקונט.

עבודות השיקום והבנייה של רשת הדרכים הצפונית עתידות להימשך כשלוש שנים, במהלכן תשדרג שיכון ובינוי את הכבישים על ידי בניית גשרים ומבני דרך, הצבת תאורה, החלפת מעקות בטיחות ושילוט. לאחר מכן תחל תקופת התחזוקה השוטפת במשך 17 שנים. יצוין שמדובר באירוע נדיר יחסית, שכן חלק ניכר מפרויקטי התחבורה הגדולים בישראל, לרבות כביש 531 או הרכבת הקלה בתל אביב, מתעכבים שנים ארוכות בשל חוסר יכולת מצד הזכיינים להשיג את הסגירה הפיננסית המיוחלת.

בהודעה לבורסה מסבירה שיכון ובינוי שהיקף המימון מצד דיסקונט נאמד ב-600 מיליון שקל, והחברה תעמיד ערבות אישית בגובה 90 מיליון שקל. בחברה הלאומית לדרכים מסבירים שהזכיינית תידרש לבצע פעולות תחזוקה יזומות ומונעות, לרבות הפעלת רכבי סיור שינועו לאורך הכבישים הנבחרים במהלך ימות השנה לזיהוי ליקויים ומפגעים שיטופלו במהירות. הזכיין אף מחויב להעניק עזרה לנהגים שנתקעו עם רכבם ללא דלק או בשל תקר בגלגל. במקרים בהם לא יעמוד הזכיין ברמת האיכות שנקבעה, יופעל מנגנון הטלת קנסות עד לתיקון הליקויים. בתום תקופת הזיכיון ישיב הזכיין את האחריות על רשת הכבישים למדינה.

בתוך כך הודיע מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, על עזיבת התפקיד. בחודשים האחרונים מכהן ויז'ניצר בשני תפקידים במקביל, והוא משמש גם כיו"ר דירקטוריון מקורות. כפי שנחשף ב"כלכליסט", אחד השמות שעלו כמועמדים להחליפו הם סמנכ"ל משרד התחבורה, יצחק זוכמן.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות