אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כנס IMA: "הזמן הנכון לשיווק בסלולר הוא עכשיו" צילום: יואב גלאי

כנס IMA: "הזמן הנכון לשיווק בסלולר הוא עכשיו"

כך אמר ראסל באקלי, סגן נשיא אדמוב, שדיבר בכנס השיווק בסלולר שערך ארגון המובייל הישראלי. עוד מהכנס: כיצד התכוננה גוגל למונדיאל, וחשיבותו של הפרסום בסלולר על פי מנכ"ל יורקום - לאור פוטנציאל ההכנסות הקטן ממכירות אפליקציות

05.07.2010, 17:13 | עומר כביר

"בשנה האחרונה, הקמפיינים הגדולים ביותר של אדמוב עמדו על סכומים של כמיליון דולר, ואנחנו מתחילים לראות קמפיינים סלולריים עם תקציבים בסדר גודל דומה לקמפיינים המסורתיים" – כך אמר ראסל באקלי, סגן נשיא באדמוב (AdMob), מפתחת פלטפורמת הפרסום לניידים שנרכשה לאחרונה על ידי גוגל תמורת 750 מיליון דולר. 

באקלי. "הצרכנים מעדיפים להרגיש שיש להם משהו ביד", צילום: יואב גלאי   באקלי. "הצרכנים מעדיפים להרגיש שיש להם משהו ביד" | צילום: יואב גלאי באקלי. "הצרכנים מעדיפים להרגיש שיש להם משהו ביד", צילום: יואב גלאי

באקלי דיבר בכנס השיווק בסלולר של IMA, ארגון המובייל הישראלי, שנערך היום (ב') בתל אביב. "תחום הסלולר הוא שטח הניסוי המוצלח ביותר", הצהיר באקלי. "אפשר לבחון טכנוולגיות שונות, להצליח מהר וגם להיכשל מהר, ומה שחשוב זה ללמוד מהכישלונות. חשוב גם לדאוג לתזמון נכון, והתזמון הנכון לסלולר הוא ממש עכשיו".

בדבריו התייחס באקלי גם להצלחה של אפליקציות לסמארטפונים. "מבחינת אנשי טכנולוגיה רבים מדובר בטכנולוגיה מיותרת, שהרי אפשר לעשות את אותם הדברים ברשת", אמר. "אבל הצרכנים מעדיפים להרגיש שיש להם משהו ביד, להוריד יישומים שהם יכולים לשמור. לכן האפליקציות יהיו בסביבה הרבה זמן יותר ממה שאנשי הטכנולוגיה חושבים. גם אם כל מה שהאפליקציה מספקת זה גישה ליישום שפועל ברשת".

כך התכוננה גוגל למונדיאל

ענת אמיר, מנהלת השיווק של גוגל באזור אפריקה, סיפרה על קמפיין קידום המונדיאל באתרי גוגל השונים. "אחד מכל ארבעה אנשים בעולם צופה במונדיאל. כשבאנו לתכנן קמפיין לאירוע הזה, שמקיף 80 מדינות בכל העולם, הבאנו בחשבון שמדובר באירוע גדול", היא אמרה.

לדברי אמיר, כלל הקמפיין ארבעה אלמנטים מרכזיים: הראשון, בעת חיפוש המילים "World Cup"  או מחרוזות דומות מוצגות בראש עמוד התוצאות סטטיסטיקות ותוצאות מיידיות מהמשחקים – תוכנה שפותחה במרכז המו"פ של גוגל בחיפה, והשירות קיים גם בגרסה לסלולר; השני, גאדג'טים ל-iGoogle ותוספים לכרום שמאפשרים לקבל תוצאות משחקים בזמן אמת (שימושי במיוחד במדינות שבהן המשחקים מתקיימים בשעות העבודה), וכן ערכות עיצוב ברוח המונדיאל ל-iGoogle ולכרום.

האלמנט השלישי היה תחרות איור בינלאומית לילדים של לוגו גוגל, סביב נושא אהבת כדורגל. האלמנט הרביעי היה מוצרים המבוססים על שירותי המפות והמיקום של גוגל: תמונות איצטדיונים ב-360 מעלות, צילומי רחובות בערי דרום אפריקה שמארחות את המשחקים, ואפשרות לחפש בגוגל מפות בתי עסק שמקרינים את המשחקים.

אי אפשר לחיות רק ממכירות אפליקציות

מנכ"ל יורוקום, נציגת נוקיה בישראל, אילן גרינבוים הציג נתונים על מצב שוק הסלולר. "ברבעון הראשון של 2010 נמכרות 55.2 מיליון סמארטפונים, לעומת 33 מיליון ברבעון הראשון של 2009", סיפר. "ב-2009 נמכרו 184 מיליון מסכי מגע, ב-2010 יימכרו 360 מיליון, וב-2013 נתח השוק שלהם יחצה את קו ה-50% בממוצע עולמי, ו-80% בשווקים המפותחים.

"הזירה החמה כיום היא זירת התוכן, והמילה אפליקציה נהפכה למילה מאוד פופולרית. ב-2008 הורדו 530 מיליון אפליקציות מהפלטפורמות השונות, ב-2013 הצפי הוא ל-16 מיליארד אפליקציות. רוב האפליקציות הן חינמיות – ב-2010 82% מהאפליקציות שהורדו היו חינמיות, ומחיריהן של האפליקציות בתשלום עומד על 1.5 דולר בממוצע.

גרינבוים. "הזירה החמה היום היא התוכן", צילום: עומר כביר גרינבוים. "הזירה החמה היום היא התוכן" | צילום: עומר כביר גרינבוים. "הזירה החמה היום היא התוכן", צילום: עומר כביר

"מה מרוויח המפתח מאפליקציה והאם הוא יכול לחיות ממנה? ב-2010 יורדו 6.6 מיליארד אפליקציות. מפתח שמוכר אפליקציה מרוויח במודל זה כ-400 דולר בחודש בממוצע. זה כמובן לא מספיק, והדבר מהווה קטליזטור להרבה מודלים אחרים להכנסות, בהם פרסום בסלולר. ואכן, אם ב-2009 יותר מ-50% מנפח הפרסום בסלולר היה בצורת הודעות טקסט, בעוד שפרסום באמצעות אפליקציות היה 25% מהתחום. בתוך שנתיים-שלוש יתהפך היחס".

להתאים את הפרסומות למיקום המשתמש ולפרופיל שלו

 

רונן סופר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בטלמפ, הסביר איך ניתן להשתמש באפליקציות מיקום וניווט כאמצעי שיווקי. "היכולת לשלב הצעות צרכניות במהלך שימוש באפליקציות מבוססות מיקום, הופכת לנושא חם בתחום השיווק בסלולר", הוא אמר. "הערך טמון בשקלול משתנים הנוגעים למהות ההצעה, הזמן, מיקום הצרכן, והפרופיל שלו. כך, לדוגמה, חובב גולף שנמצא מחוץ לעיר ולרשותו כמה שעות פנויות יקבל הצעה או קופון למשחק בסביבתו הקרובה, אם מזג האוויר יהיה נאה במזג אוויר גשום הוא יקבל הצעה חלופית - ביקור בחנות לציוד גולף ורכישת ציוד בתנאים מועדפים.

"הוא יוכל לנווט ישירות אל בית העסק, ברכב או ברגל, לבחור לנווט לחניון הקרוב ביותר לבית העסק ולאפשר לחבריו ליהנות מאותה הצעה באמצעות פונקציות שיתוף מתקדמות. במצב כזה שביעות רצון המשתמש תגבר משמעותית ביחס ישר לרלבנטיות ההצעה שיקבל".

מקום מיוחד הוקדש לסטארטאפים מתחום השיווק בסלולר. רונן בן ארי מאוגמנטיקס הדגים את טכנולוגיית המציאות הרבודה (augmented reality) של החברה. באמצעות מחשב המצויד במצלמת רשת, יכולה הטכנולוגיה של החברה להציג על גבי המסך שכבת מציאות נוספת לזו שנקלטת בעדשה שלה.

למשל, כאשר מזוהה קופסת לגו, מוצג על המסך מודל תלת ממדי נע של הדגם שמסתתר בתוך הקופסה; באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים יכולה התוכנה להציג עליהן משקפיים וירטואליים (שימוש, למשל, בחנויות לממכר משקפיים) ועוד. "מציאות רבודה תופסת יותר ויותר מקום בארכז הכלים של המפתחים", אמר בן ארי. "הטכנולוגיה היא כלי שימושי בהגברת המכירות, ומשפרת את החוויה של הלקוחות".

אריאל מרוז, מנכ"ל Infogin, שנוסדה לפני כעשר שנים ומפתחת טכנולוגיה להתאמת אתרים לסביבות שונות כמו טלפונים סלולריים, הציג פיתוח חדש של החברה שמאפשר לחברות הסלולר לשים שכבת תוכן נוספת על פני כל אתר המוצג בדפדפן הסלולרי. התוכן המדובר יכול להיות פרסומת אינטראקטיבית חצי שקופה, ווידג'טים לשירותים כמו טוויטר או פייסבוק, או התראות מיידיות. זאת, מבלי לצאת מהדפדפן ועם יכולות התאמה אישית מתקדמות. חשוב במיוחד: הפתרון של החברה מותקן בצד החברה ולא דורש מהמשתמש להתקין יישום נוסף על המכשיר, גם אם זה נרכש שלא דרך הספק.

תגיות