אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרידה אבסולוטית: רשמית - הכרם תפסיק לשווק את אבסולוט וודקה צילום: בלומברג

פרידה אבסולוטית: רשמית - הכרם תפסיק לשווק את אבסולוט וודקה

כפי שנחשף ב"כלכליסט", היחסים בין הכרם לתאגיד פרנו ריקרד התערערו בשנתיים האחרונות, ועל רקע זה עומד התאגיד הבינלאומי להעביר את שיווק 15 מותגים שלו לידי חברת טמפו

07.07.2010, 15:08 | אורנה יפת

חברת הכרם, יבואנית האלכוהול והיין, מאשרת היום את הפרסום השבוע ב"כלכליסט" לפיו היא נפרדת מתאגיד המשקאות העולמי פרנו ריקרד. הצדדים יסיימו את ההתקשרות ב-1 בינואר 2011. כפי שנחשף, הצדדים נפרדים על רקע חילוקי דעות מסחריים והתערערות היחסים ביניהם.

בעקבות כך, תפסיק הכרם לשווק את מותג הדגל שלה אבסולוט וודקה, אותו שיווקה ב-25 השנים האחרונות. מדובר באחד ממותגי הוודקה המובילים בעולם ובישראל. 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", פרנו ריקרד עומדת בפני חתימה על התקשרות עם חברת טמפו. בטמפו סירבו להגיב לדברים, אבל  עסקה כזו עשויה לחזק עד מאד את טמפו בשוק האלכוהול ולהפוך אותה לשחקן משמעותי.

אריאל אפשטיין, מנכ"ל הכרם, מסר כי "הפרידה נעשית על רקע דרישות ותכתיבים של פרנו ריקארד אשר לא היו מקובלים עלינו מסחרית ואסטרטגית ואשר קבלתם היתה יכולה להפוך את חברת הכרם לחברה התלויה בספק אחד ולסכן את קיומה". עוד מוסיף אפשטיין: "אנו נפרדים ברגשות מעורבים ממותג שהחדרנו ובנינו, אך פנינו לעתיד".

חברת הכרם, בבעלות משפחת אפשטיין, נבחרה בספטמבר 2008 לייצג בלעדית את מותגי פרנו ריקרד בארץ. עד אז היא שיווקה רק את מותג הוודקה אבסולוט של פרנו, ואת יתר המותגים של פרנו שיווקו טמפו וחברת אקרמן. לפני שנתיים התווספו לפורטפוליו של הכרם כ־15 מותגי אלכוהול, לאחר שפרנו החליטה לרכז את הפעילות בחברת שיווק אחת בישראל. מהלך זה נעשה בעקבות עסקת ענק שוק המשקאות הבינלאומי, במסגרתה רכש התאגיד פרנו ריקרד את אבסולוט השבדית, תמורת 9 מיליארד דולר.

תגיות