אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נדחתה הצעת החוק להתקנת מערכות מובילאיי ברכבים צילום: אלכס קולומויסקי

נדחתה הצעת החוק להתקנת מערכות מובילאיי ברכבים

"כל עמדת אנשי המקצוע במשרד התחבורה היא להתנגד לחוק" אמר שר התחבורה והוסיף "אתה כופה על הציבור גזירה שהוא כמעט ולא יכול לעמוד בה"

07.07.2010, 17:49 | תומר אביטל

"אתה כופה על הציבור גזירה שהוא כמעט ולא יכול לעמוד בה", כך אמר היום (ד') שר התחבורה, ישראל כץ, במליאת הכנסת על הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית לחיוב נהגים בהתקנת מערכת של מובילאיי.

לפני כארבעה חודשים נחשף ב"כלכליסט" כי ח"כ מאיר שטרית (קדימה) יזם הצעת חוק שתחייב את כל האוטובוסים והמשאיות להצטייד במערכת התרעה מסכנה מתוצרת מוביל־איי בעלות של אלפי שקלים.

הצעת החוק עשויה היתה לשלשל לקופת החברה כ־400 מיליון שקל בשנה לפחות. חברת אייווקס, שמשווקת את המוצר בישראל, שכרה חברת לובינג שקידמה את האינטרסים שלה בכנסת, ומנכ"לית אייווקס, מורן סיטין, אף הופיעה בפני ועדת המדע בכנסת. אולם היום החליטה הכנסת שלא להעביר את הצעת החוק ברוב של 42 חברי כנסת אל מול 20.

שר התחבורה הוסיף בנאומו כי "כל עמדת אנשי המקצוע במשרד התחבורה היא להתנגד לחוק. זה לא כי תוספת מכשירים היא לא טובה. השאלה מה הקו שבו אתה כופה, בעצם, על-ידי כך שאתה מונע רישיון ממי שלא עומד בזה". בתגובה אמר ח"כ שטרית "אנחנו כופים על הציבור להישאר בחיים, גם חגורות הבטיחות התחילו בכפייה והיום כולם עושים זאת מרצון, אני קורא לכל חברי הבית להצביע בעד, אין פה עניין פוליטי".

ח"כ שטרית הוסיף כי "מערכות אלו באות להציל חיים, אינני מבין את ההיגיון של הממשלה להתנגד. זהו צעד נחוץ ואלמנטרי".

בתוך כך, בעקבות הכתבה שפורסמה ב"כלכליסט" מובילאיי הפסיקו את שיתוף הפעולה עם אייווקס. אתמול נודע כי המשווקת הבלעדית של הדגם החדש של מובילאיי הינה חברת א.ד.י מערכות לרכב.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
השוואה מטומטמת של שיטרית "גם חגורות הבטיחות התחילו בכפייה והיום כולם עושים זאת מרצון"
הבעייה היא לא הכפיה לשימוש, אלא הכפייה לתשלום של אלפי שקלים. משרד התחבורה מנסה לקדם את הסבסוד של המערכת ע"י המדינה, בעוד ששיטרית מנסה לכפות על הנהגים את מלוא ההוצאה. האם שיטרית הוא טיפש או דמגוג? נראה לי קצת משניהם.
תמיר , כפר סבא  |  31.03.16
8.
שטרית באמא'שך תעזוב אותנו בשקט
יא היפר אקטיבי שכמוך. במשך עשרות שנים אתה לא משלם מכיסך עבור המכונית שאתה נוסע בה. מה אתה מנסה להפיל עלינו תיקים, עם כל ההצעות ההזויות שלך. קודם עם הבסיס מידע של החתימות הביומטריות ועכשו עם המערכות האלה שעולות הון תועפות ולא ברור באיזה מידה הן עוזרות.
יוסי  |  18.07.10
6.
דווקא יש בזה משהו, אבל הייתי עושה את זה אחרת
הממשלה היתה צריכה לקבוע מחיר יעד שמתחתיו היא רואה צורך לחייב את כולם להתקין (זאת מאחר ונהג שעושה תאונה פוגע גם באחרים ולא רק בעצמו). הרי אם המערכת היתה עולה 50 שקל, היה ברור ששווה לשים בכל רכב. לבדוק גם עם חברות הביטוח מה ההנחה שהיו נותנים, לשקלל גם עם הנזק לצד שלישי. ולקבוע מחיר ליצרנים - אם תמכרו מתחת למחיר שלנו, נחייב את כל המשאיות, אם תעמדו גם בסף אחר, נמוך עוד יותר, נחייב את כולם. מעל לסכום, לא שווה לנו.
אזרח פרטי , לא מקושר  |  08.07.10
לכל התגובות