האם נמל תעופה חדש יציל את אילת?
הקמת נמל תעופה בתמנע צריכה להיות מלווה בהשקעה בתשתית התיירותית של אילת. בלעדיה מדובר בבזבוז כספי הציבור
ראשית, יש לברך את שר התחבורה ואת הממשלה על עצם קבלת החלטה בנושא. זהו בהחלט שיפור לעומת ממשלות קודמות. עם זאת, עם פרסום ההחלטה יש לשאול גם את השאלות הבאות:
• האם במקביל לפיתוח שדה תעופה בינ"ל ראוי לעיר אילת ישופרו ויורחבו תשתיות התיירות של העיר. הנושאים הבעייתיים בעיר שבים ועולים: קזינו, מרכז כנסים בינלאומי ראוי, תוספת חדרי מלון חדשים ושיפוץ מסיבי של המלונות המזדקנים, שיפוץ הטיילת, הרחקת הדוכנים, הוצאה של מפגעים סביבתיים מאיזור המלונות (אגני החמצון והבריכות לגידול אצות). כמובן שמהלכים אלו מצריכים הכשרת כוח אדם מקצועי לתפעול כל אותן אטרקציות תיירותיות שיוקמו.
• האם ריאלי לדבר על הקמת נמל תעופה בינ"ל ופתיחתו בשנת 2014, כאשר מניסיון העבר אנו למדים שפרויקטים כאלו מתעכבים – נתב"ג 2000 נפתח באיחור של ארבע שנים.
• האם משרד התחבורה יקדם רק את שדה התעופה, או שמא במקביל יקדם גם את נושא הרכבת שתחבר את אילת עם המרכז. אם נושא הרכבת יקודם, הרי שצריך לקחת בחשבון כי עיקר התיירות לאילת היא תיירות פנים והנופשים הישראלים יעדיפו רכבת ומכונית על פני טיסה (ברכבת ובאוטו אפשר להוביל הרבה קניות פטורות ממע"מ לעומת טיסה בה קיימת בעיית משקל).
התשובה לכל השאלות היא הקמת מנהלת שתקדם את כל מכלולי התיירות של העיר אילת ותחבר בין משרדי הממשלה השונים הקשורים בנושאים אלו: משרדי התיירות, התחבורה, מנהל מקרקעי ישראל, משרד העבודה ומשרד האוצר. כמו כן דרוש שיווק קרקעות ליזמים מהארץ ומחו",ל תוך ליווי של אותם היזמים בתהליך התכנון והבנייה.
ככל שנעמיק במחשבה על הנושא, נגלה שבעצם אין 'יד מכוונת' ואם זהו המצב - חבל על הכסף של הציבור.
הכותב הוא נציג הבעלים וחבר מועצת המנהלים של אי.די.בי תיירות.
6 תגובות לכתיבת תגובה