אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם נמל תעופה חדש יציל את אילת?

האם נמל תעופה חדש יציל את אילת?

הקמת נמל תעופה בתמנע צריכה להיות מלווה בהשקעה בתשתית התיירותית של אילת. בלעדיה מדובר בבזבוז כספי הציבור

09.07.2010, 10:06 | יוסי פישר
השבוע פורסמה הידיעה הבאה: "הממשלה אישרה להתחיל בתכנון נמל תעופה בתמנע; בנייתו תסתיים עד 2014. הנמל יחליף את שדה התעופה באילת ויאפשר פעילות של טיסות מאירופה. בניית הנמל מוערכת בעלות של 1.7 מיליארד שקל".

ראשית, יש לברך את שר התחבורה ואת הממשלה על עצם קבלת החלטה בנושא. זהו בהחלט שיפור לעומת ממשלות קודמות. עם זאת, עם פרסום ההחלטה יש לשאול גם את השאלות הבאות:

• האם במקביל לפיתוח שדה תעופה בינ"ל ראוי לעיר אילת ישופרו ויורחבו תשתיות התיירות של העיר. הנושאים הבעייתיים בעיר שבים ועולים: קזינו, מרכז כנסים בינלאומי ראוי, תוספת חדרי מלון חדשים ושיפוץ מסיבי של המלונות המזדקנים, שיפוץ הטיילת, הרחקת הדוכנים, הוצאה של מפגעים סביבתיים מאיזור המלונות (אגני החמצון והבריכות לגידול אצות). כמובן שמהלכים אלו מצריכים הכשרת כוח אדם מקצועי לתפעול כל אותן אטרקציות תיירותיות שיוקמו.

• האם ריאלי לדבר על הקמת נמל תעופה בינ"ל ופתיחתו בשנת 2014, כאשר מניסיון העבר אנו למדים שפרויקטים כאלו מתעכבים – נתב"ג 2000 נפתח באיחור של ארבע שנים.

• האם משרד התחבורה יקדם רק את שדה התעופה, או שמא במקביל יקדם גם את נושא הרכבת שתחבר את אילת עם המרכז. אם נושא הרכבת יקודם, הרי שצריך לקחת בחשבון כי עיקר התיירות לאילת היא תיירות פנים והנופשים הישראלים יעדיפו רכבת ומכונית על פני טיסה (ברכבת ובאוטו אפשר להוביל הרבה קניות פטורות ממע"מ לעומת טיסה בה קיימת בעיית משקל).

התשובה לכל השאלות היא הקמת מנהלת שתקדם את כל מכלולי התיירות של העיר אילת ותחבר בין משרדי הממשלה השונים הקשורים בנושאים אלו: משרדי התיירות, התחבורה, מנהל מקרקעי ישראל, משרד העבודה ומשרד האוצר. כמו כן דרוש שיווק קרקעות ליזמים מהארץ ומחו",ל תוך ליווי של אותם היזמים בתהליך התכנון והבנייה.

ככל שנעמיק במחשבה על הנושא, נגלה שבעצם אין 'יד מכוונת' ואם זהו המצב - חבל על הכסף של הציבור.

הכותב הוא נציג הבעלים וחבר מועצת המנהלים של אי.די.בי תיירות.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
להוביל קניות פטורות ממע"מ ?!
מר פישר : אנשים יבואו לאילת , יעמיסו מכל טוב ויהיה להם מספיק מקום ברכב או ברכבת העתידית להוביל הכל צפונה ? רק שכחת שהפטור ממע"מ מותנה בצריכה ושימוש באילת בלבד - הוצאה של מוצרים מאילת נחשבת לעבירה פלילית ! חוץ מזה שהמחירים באילת ברובם יותר יקרים מהצפון , הרשתות צוחקות לכולם בפנים ולא מורידות מע"מ והיחידים שנהנים מהפטור הם בעלי העסקים .
א' , דרום  |  19.08.10
4.
לסגור את נמל אילת
יש רק דבר אחד שצריך לעשות באילת, וזה לסגור את הנמל הטיפשי והלא יעיל הזה. מי בכלל צריך נמל באילת? אולי יו"ר ועד העובדים וכמה מנופאים. זהו. תחשבו כמה חוף יתפנה אם יעיפו משם את הנמל. אני חשבתי על זה כבר מזמן. מדהים שאף אחד לא מרים את הכפפה ואומר את האמת בפרצוף
הוא , והיא  |  09.07.10
3.
מי יציל את אילת -- הא בהא תליא.....
ואכן שדה תעופה בינלאומי חדש בלבד, לא יעזור לה לעיר, הדבר צריך להיות כרוך בהקמת מסילת ברזל לעיר שמאוחר יותר במקום מתאים תתפצל גם לאשדוד כדי לתת תנופה רבה יותר לתעסוקה בעיר וקשר נוסף בין הים התיכון לים סוף על מנת להעביר מטענים מהמזרח לאירופה ולא להיות תלויים בגחמות כאלו ואחרות של מצרים והשלטון שעשוי להתערער בה, כמו כן יש להרחיב את הכביש המוליך לאילת ולהפכו לכביש דו מסלולי בעל ארבעה נתיבים לפחות ( 2 לכל כיוון ) ותחנות רענון, כל 10--15 ק"מ. ולבסוף יש צורך מידי לסלק את כל הגורמים הלא רצויים מהעיר. אילת לא יכולה להיות מושבת עונשין של בית המשפט, היא גם לא יכולה להיות מקלט למהגרי העבודה למיניהם. ולסיום יבואו בזבזני הכספים בכנסת ויאמרו שאין תקציבים לכך, שקר הדבר, וגם אם יקר הוא ואכן זה פרוייקט יקר, הרי תוך זמן קצר וקצוב עם תכנון ובצוע קפדני ניתן יהיה להחזיר את ההשקעה ולפתח לא רק את אילת אלא את כל אזור הנגב והדרום, ולקשר בין ים המלח לים התיכון ולים סוף ואז תראה כדאית ומשתלמת גם תכנית תעלת הימים. שגם חברת החשמל וגם מקורות יפיקו תועלת מרובה מהקמתה.
09.07.10
2.
עד 2025 יש עוד הרבה זמן לתכנן את אילת החדשה..
ממילא בניית השדה לא תסתיים לפני מועד זה, אם בכלל..במקומו היה עדיף לבנות דה תעופה בינלאומי מרכזי בנגב שיחליף את נתב"ג הממוקם באיזור מאוכלס וגם קרוב מדי לשטחים שעליהם הממשלה הולכת כנראה לותר..ולחבר אותו ברכבת מהירה לאילת וגם למרכז ויש מספיק משקיעים בעולם שיהיו מוכנים לממן את זה בשיטת BOT.
michael , tel aviv  |  09.07.10
לכל התגובות