אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": עלייה של 27% בפעילות הנמלים מתחילת השנה צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": עלייה של 27% בפעילות הנמלים מתחילת השנה

עובדי נמל אשדוד טיפלו בינואר-יוני ב-9.6 מיליון טונות מטען - קפיצה של 43.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

13.07.2010, 12:14 | ליאור גוטמן

מתחילת השנה נרשמה עלייה של 26.8% בפעילות נמלי ישראל - כך עולה מנתונים שהגיעו ל"כלכליסט. מדובר בסך המכולות שנפרקו ונטענו בנמלי אילת, חיפה ואשדוד בינואר-יוני  2010. הנתונים מתייחסים לפריקה באמצעות מתקנים אוטומטיים, טיפול בצוברים (מטען מבוזר, כגון חיטה), מטען כללי ומכולות.

עובדי נמל אשדוד טיפלו מתחילת השנה ב-9.6 מיליון טונות מטען - קפיצה של 43.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם בנמל חיפה נרשמה עלייה בהיקף הפעילות: מתחילת השנה טיפלו עובדי הנמל הצפוני ב-11.2 מיליון טונות, עלייה של 11.8%. נתוני נמל חיפה כוללים את הפעילות במספנות ישראל. בנמל אילת, הקטן מבין השלושה, טיפלו מתחילת השנה ב-1.2 מיליון טונות - זינוק של 88.6%.

ההפרטה תחכה לסוף השנה  

בסוף 2009 הכריזה רשות החברות הממשלתיות על כוונתה לקדם את הפרטת נמלי ישראל. על פי התוכנית המקורית, 15% מאחזקות המדינה בנמלי אשדוד וחיפה יימכרו לציבור, בעוד האחזקות בנמל אילת יימכרו במלואן. כדי לקדם את המהלך הגישו לפני כחודשיים הנהלות נמלי חיפה ואשדוד טיוטת תשקיף לרשות לניירות ערך, ממנה עולה ששוויו של נמל אשדוד נאמד ב-1-1.2 מיליארד שקל, ושוויו של נמל חיפה נאמד ב-1.8-2 מיליארד שקל.

עם זאת, נציגי העובדים כמו גם נציגי ההסתדרות עצרו את השיחות בין המדינה לנמלים, כך שנכון להיום ההפרטה נדחתה עד לסוף אוגוסט. ברשות החברות מסרו שהם מקווים לסיים את הנושא עוד השנה.  

תגיות