אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לשטראוס יש בטן מלאה על היוגורט היווני של תנובה

לשטראוס יש בטן מלאה על היוגורט היווני של תנובה

בשטראוס בטוחים כי בתנובה העתיקו מהם את מהלך השקת היוגורט. הסיבות ברורות קצת פחות. בכירים בשטראוס: "יש לזה טעם של לבן, הם השיקו אותו במפתיע, וצבע המוצר שלהם דומה לשלנו"

14.07.2010, 10:36 | מיכל תוסייה כהן

המלחמה בין שטראוס ל תנובה על נתחי שוק הגיעה בשבועות האחרונים לנקודת רתיחה: תנובה ושטראוס יצאו עם הטרנד הבריאותי החדש מארצות הברית, "יוגורט יווני", בהפרש של ארבעה ימים, מה שהוביל לחשד בהעתקת המהלך. ל"כלכליסט" נודע כי בכירים בחטיבת החלב של שטראוס בטוחים כי בתנובה גילו שהם עומדים לצאת עם היוגורט היווני, ולכן החליטו לשעתק את המהלך כדי לא לאבד נתחי שוק.

יוגורט יווני של שטראוס יוגורט יווני של שטראוס יוגורט יווני של שטראוס

אז איזו חברה חשבה קודם על המהלך, ומה קורה בתוך שדה הקרב של הצמרת הניהולית של ענקיות החלב?

המלחמה בין תנובה לשטראוס כוללת באופן קבוע ניסיונות להשיג מידע פנימי על המתחרה, העלאת האשמות וחשדנות הדדית. בכיר בשטראוס טען בפני "כלכליסט" כי "בתנובה הוציאו בעקבותינו את היוגורט היווני והעתיקו מאיתנו את המהלך. אין מקרים כאלו כשמשיקים יוגורט, ופתאום בתוך פחות מחודש החברה המתחרה יוצאת עם יוגורט זהה". לטענתו, ישנם כמה סימנים המעידים על כך. "ראשית, הטעם של 'היוגורט היווני' של תנובה הוא טעם של לבן. פשוט שמו לבן בקופסה ורשמו 'יוגורט בסגנון יווני'. שנית, העיצוב של היוגורט היווני שלהם הוא בצבע כחול, שהוא בעל דמיון מרהיב לאריזות היוגורט הכחולות של המותג 'דנונה' שלנו. זו עבודת חיקוי ברמה הנמוכה ביותר שיש. שלישית, הם לא עשו שום הכנה שיווקית ליוגורט, אלא פשוט השיקו אותו במפתיע. אנחנו השקענו כ־5 מיליון שקל רק במערך השיווק והפרסום של היוגורט".

לדברי ענת גרוס, מנהלת אגף שיווק ועסקים בתשלובת החלב של תנובה: "השקנו סדרת יופלה יווני בתחילת השבוע שעבר הכוללת שני מוצרי יוגורט בסגנון יווני, בתוספת של מלח ים. תהליך המחקר והפיתוח ארך כשנה, ואנו מאמינים שהבאנו בשורה וחדשנות אמיתית לצרכני היוגורט. סדרת המוצרים שלנו מספקת טעם ייחודי, אך עדין באחוזי שומן נמוכים מול המתחרים המותאמים לכללי הצריכה בקטגוריה - 3% שומן בלבד".

הסיבה למלחמה הגדולה בין תנובה לשטראוס על היוגורט היווני היא שתחום היוגורט אצל שתי החברות היה תמיד רגיש במיוחד: בעוד תנובה מובילה את שוק החלב בכללותו, שטראוס היא שמובילה את שוק היוגורט. לכן בקרב בכירי תנובה נתפס עד היום תחום היוגורט כ"עקב אכילס" של החברה.

אף שב־2001 השיקה תנובה את המותג יופלה, ששינה את מערך הכוחות באופן משמעותי מול דנונה של שטראוס, לא הצליח המותג להוביל את תנובה לראש טבלת מכירות היוגורטים. על פי נתוני סטורנקסט מינואר עד יוני השנה, בעוד נתח השוק של תנובה בשוק החלב כולו עומד על 56.8% לעומת שטראוס, המחזיקה ב־25%. בתחום היוגורטים המצב שונה, ושטראוס מובילה את טבלת המכירות עם 52.4% נתח שוק. לתנובה לעומתה נתח שוק של 32.7% בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות