אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל רכשה את חברת אינדוקס המוצרים Metaweb צילום: בלומברג

גוגל רכשה את חברת אינדוקס המוצרים Metaweb

Metaweb האמריקאית יצרה מאגר מידע שעוקב אחר אזכורים של כ-12 מיליון מוצרים, חברות ומותגים ברשת. בכוונת גוגל לשלב את הפיתוח של Metaweb בעמוד תוצאות החיפוש שלה

18.07.2010, 15:41 | יוסי גורביץ

כל העדכונים, הכתבות והמדורים של טכנולוגי - היישר לפייסבוק שלכם

גוגל הודיעה בסוף השבוע כי רכשה את חברת Metaweb, שתחום התמחותה הוא אינדוקס מוצרים. בהודעה הרשמית של גוגל אמר מנהל שירותי המוצר של החברה, ג'ק מנזל, כי הרכישה "תשפר את החיפוש ותהפוך את הרשת לעשירה יותר ובעלת משמעות רבה יותר". גוגל ו-Metaweb נמנעו מלציין את סכום הרכישה.

Metaweb, שזכתה עד כה להשקעה בשווי של כ-57 מיליון דולר, אמרה כי חיפוש באמצעות מילים סובל מחיסרון בשל העובדה שמילים אינן מדויקות ויש להן משמעויות והשתמעויות שונות. הגישה של Metaweb לחיפוש שונה: היא יצרה אינדקס של כ-12 מיליון חפצים, מוצרים, חברות ואנשים והיא עוקבת אחרי ההקשרים שבין הנושאים שבמאגר המידע שלה – המכונה Freebase – ובין משתמשים ברחבי העולם.

ככל הנראה בכוונתה של גוגל לשלב את Freebase בתוצאות החיפוש שלה: בהודעתה הרשמית היא אמרה ש"הרשת איננה רק מילים – היא מידע על דברים בעולם האמיתי, והבנת הקשרים בין ישויות בעולם הממשות יכולה לסייע להגיש מידע רלבנטי במהירות גבוהה יותר".

הבלוג VentureBeat מעריך שהרכישה של גוגל עשויה לשמש אותה במאבקה מול פייסבוק, שה-Open Graph שלה, שעליו הכריזה לאחרונה, מיועד למפות את כל החפצים ברשת ואת מערכות היחסים של משתמשי פייסבוק – שכיום יש כחצי מיליארד מהם – כלפיהם. עוד העריך VentureBeat כי הרכישה היא חלק מניסיונה של גוגל להוביל בתחום "הרשת הסמנטית" – שמבחינתה משמעה מנועי חיפוש שיהיו מסוגלים להבין לא רק את המילים שמקליד המשתמש, אלא גם את משמעותן ואת ההקשר שלהן.

תגיות