אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בפולקסווגן מעריך: "האירופים יהססו לעבור למכוניות חשמליות"

בכיר בפולקסווגן מעריך: "האירופים יהססו לעבור למכוניות חשמליות"

קארל־תומאס נוימן, המופקד על חטיבת ההנעה החשמלית, מעריך כי האירופים החסכנים נרתעים מהמחיר הגבוה של הרכב החשמלי, וקרא להגברת העידוד הממשלתי

18.07.2010, 20:20 | סוכנויות הידיעות

"כלי רכב חשמליים יתקשו לכבוש את לבם של נהגי העולם, ולא ייהפכו לפופולריים גם בעוד עשור" - כך משוכנעים בהנהלת ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן. לפי דיווח של סוכנות "דויטשה ולה", בחברה סבורים כי בתוך עשור יונעו יותר ממחצית מהמכוניות החדשות בבנזין או בדיזל, בעוד שמנועים חשמליים יתפסו רק נתח קטן מהשוק.

מנהל חטיבת ההנעה החשמלית בחברה, קארל־תומאס נוימן, התבדח על חשבון סקרים שפורסמו לאחרונה בגרמניה, ולפיהם בשנת 2020 כמחצית מהמכוניות שעל הכבישים יהיו מונעות באמצעות חשמל. לטענתו, "הצרכן האירופי חסכן, והוא לא יהיה מוכן לעבור לרכב חדש אם זה יהיה יקר יותר". נוימן מסביר שמצבר לרכב חשמלי עולה כיום בגרמניה בין 8 ל־20 אלף יורו, כלומר מכונית חשמלית לא יכולה לעלות פחות מ־30 אלף יורו, גם אם הממשלה תעניק סובסידיות לרוכשים וליצרנים. לדבריו, "אירופי ממוצע לא מוכן לשלם עבור מכונית יותר מ־13 אלף יורו, ובעידן כמו היום, שבו הסינים מוציאים לשוק מכוניות בעלות של 5,000–6,000 יורו, אין מה לדבר על תחרות שמציבות המכוניות החשמליות".

בפולקסווגן סבורים שאפשר להחדיר לשוק מכוניות חשמליות רק באמצעות תמריצים וסובסידיות מפליגות. לפי הדיווח, בארה"ב כבר הקצו 18 מיליארד דולר לקידום מכוניות חשמליות. לשם השוואה, בצרפת השקיעו בפרויקט דומה 2 מיליארד יורו בלבד.

עם זאת, נוימן מדגיש את היתרון של כלי רכב חשמליים בצמצום פליטת הפחמן הדו־חמצני. לדבריו, "אם אנחנו לא רוצים לוותר על רכב פרטי, לא נוכל לחמוק ממעבר למנועים חשמליים". הוא מזהיר שאם נמשיך לזהם את הסביבה בקצב הנוכחי, "לא נוכל לחמוק מאסון טבע". עם זאת, נוימן הדגיש כי המכוניות חשמליות שהוא ראה עד כה נראות "כאילו עוצבו לפני 100 שנה".

תגיות