אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איום נוסף על שטראוס ונסטלה: קו־אופ משיקה מותג גלידת פרימיום צילום: תומריקו

איום נוסף על שטראוס ונסטלה: קו־אופ משיקה מותג גלידת פרימיום

הרשת מצטרפת בכך לרבוע כחול ולאלונית. הנפגעת העיקרית היא נסטלה, הפועלת בשוק הפרימיום, אך גם נתח השוק של שטראוס נמצא על הכוונת

27.07.2010, 09:03 | מיכל תוסייה כהן

המלחמה של רשתות השיווק מגיעה לשוק הגלידות - שלושה חודשים לאחר שמנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד הודיע כי הרשת נכנסת לתחום גלידות הפרימיום עם המותג הפרטי "מגה", משיב מנכ"ל קו־אופ רמי מנדל מלחמה עם גלידת פרימיום של אלדו, שתשווק תחת המותג הפרטי "כוכב הבית". בהשקת המותג, שיופיע בחנויות החל מהשבוע הקרוב, יושקעו רבע מיליון שקל.

חברת אלדו החלה לספק לאחרונה גלידות פרימיום גם למותג הפרטי של רשת הנוחות אלונית, שבבעלות דודי ויסמן (המחזיק גם ברבוע כחול). מקרב הרשתות הגדולות רק שופרסל, המשווקת כ־1,000 מוצרים תחת המותג הפרטי שלה, אינה מתכוונת להיכנס לתחום.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

שוק הגלידות מגלגל כ־1.4 מיליארד שקל בשנה ומתאפיין בעונתיות: 70% מהמכירות מתבצעות בקיץ ובאביב, ורק 30% בחודשי הסתיו והחורף. רכישת הגלידות היא ספונטנית ומתבצעת ברחוב ובחוף הים בכ־60% מהמקרים, בעוד שרק 40% מהמכירות מתבצעות ברשתות השיווק.

ועדיין, הרשתות נהנות ממחזור גדול. בקו־אופ מגלגל התחום כ־120 מיליון שקל, וברבוע כחול כ־80 מיליון שקל.

סמנכ"ל הסחר של קו־אופ, פיני שטרית, צופה כי "עד סוף השנה תתפוס הגלידה של מותג הבית נתח של 20% מסך הגלידות הנמכרות ברשת, ו־50% מסך המכירות של גלידות פרימיום".

גם מנכ"ל רשת רבוע כחול זאב וורמברנד אופטימי, ולדבריו, הציפיה היא שמכירות גלידות הפרימיום של המותג הפרטי יגיעו בשנה הראשונה לכ־8 מיליון שקל, "כ־10% מהיקף המכירות של תחום הגלידות ברשת". יש לציין כי הגלידה של רבוע כחול עדיין לא קיימת בסניפים, אף שהקיץ עומד עוד מעט להסתיים.

הנפגעת המרכזית מהמהלך של רשתות השיווק צפויה להיות נסטלה, שרק לפני כחודשיים השיקה את גלידת הפרימיום "ג'ויה", בהשקעה של 10 מיליון שקל. המותגים הפרטיים החדשים צפויים להיות זולים מג'ויה ב־10%–15%.

גם מובילת השוק שטראוס (נתח של 61.8%) עלולה להיפגע, אף שלכאורה מכיוון שהיא מתמקדת במכירת גלידות ביתיות, היא אינה מאוימת ממותגי הפרימיום הפרטיים. אלא שלדברי שטרית מקו־אופ, לא לעולם חוסן. "אנחנו מחפשים להיכנס לתחום הגלידות הביתיות" הוא אומר, "אבל עדיין לא מצאנו בארץ יצרן איכותי מספיק. ברגע שנמצא לא נבזבז זמן ונתחיל לפעול גם שם"

תגיות