אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח הנקי של שופרסל עלה ב-8.3% בגלל שיערוכי נדל"ן צילום: ארנון כהן

הרווח הנקי של שופרסל עלה ב-8.3% בגלל שיערוכי נדל"ן

הרבעון השני לווה במלחמה שיווקית עם רבוע כחול שהעלתה את הוצאות השיווק ב-4.3%, אך לא מנעה ירידה של 3.7% במכירות בחנויות זהות

29.07.2010, 07:57 | שהם לוי

שופרסל מסכמת את הרבעון השני של 2010 עם ירידה במכירות ל-2.64 מיליארד שקל בהשוואה למכירות של 2.75 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2009, ירידה של 3.6%. החברה מסבירה בדו"ח הדירקטוריון את הירידה במכירות בשל עיתוי חג הפסח.

חג הפסח בשנת 2009 חל ב-29 במרץ והשפיע על תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2010, בזמן שבשנה שעברה חל חג הפסח ברבעון השני. מכירות החברה בחנויות זהות ירדו ב-3.7% בהשוואה לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה רושמת שופרסל עלייה ברווח הנקי ל-104 מיליון שקל, בהשוואה ל-96 מיליון שקל ברבעון המקביל, צמיחה של 8.3%. העלייה ברווח הנקי של שופרסל נבעה מעלייה של 40 מיליון שקל בשווי הנדל"ן להשקעה, כך שבניטרול פרמטר זה שאינו קשור לפעילות התפעולית של החברה הרווח הנקי ירד.

החברה רשמה עלייה בהוצאות השיווק והמכירה ל-571 מיליון שקל, בהשוואה ל-547 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 4.3%. הרבעון הנוכחי לווה בקמפיינים פרסומיים נרחבים של שופרסל על רקע התחרות עם רשת מגה של רבוע כחול.

הרווח התפעולי של שופרסל ירד ל-114 מיליון שקל, לעומת 122 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של 6.5%.

הנטר: "נסיים את המעבר לסדרנות עצמית עד סוף השנה"

ריצ'רד הנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל אמר היום: "ברבעון האחרון הכרזנו על מדיניות '3 לפנים' (3 In Front ) בכל סניפי הרשת, כחלק מתוכנית רב שנתית להמשך הובלת השירות בישראל. בסוף הרבעון הגענו ל- 380 אלף מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל ויש. המותג הפרטי הגיע לשיעור חדירה של - 11.4%, לעומת 10.7% ברבעון המקביל בשנה שעברה".

עוד הוסיף: "בתחילת השנה החלה החברה לבצע את הסדרנות בסניפים בעצמה. נכון להיום, מרבית הסניפים (כ-180) עובדים בשיטת הסדרנות העצמית, ועד סוף השנה כל סניפי שופרסל יעבדו בשיטה זו. בשופרסל אקספרס אנו מפעילים כיום 12 סניפים, ועד סוף השנה צפויים להיפתח כ-5-8 סניפים נוספים".

רפי ביסקר, יו"ר משותף בשופרסל, ציין בהודעת החברה: "אני שבע רצון מהתוצאות הטובות של שופרסל הן ברבעון והן בחציון. החברה ממשיכה לצמוח במכירות בשוק תחרותי מאוד ועלתה ברווח הגולמי והתפעולי מול אשתקד. התוצאות הן פועל יוצא של יישום אסטרטגיה ארוכת טווח, פיתוח מנועי צמיחה ופעילות שיווקית ממוקדת ויצירתית. לאור הביצועים הטובים של החברה, החליט הדירקטוריון לחלק דיבידנד של 120 מיליון שקל המתווסף לדיבידנד בסך 150 מיליון שקל שחולק בחודש יוני".

אפי רוזנהויז, מנכ"ל ונשיא החברה, ציין בהודעה: "אנו מסכמים רבעון שני חזק שבו שיעור הרווח הגולמי הגיע ל- 27.6%, לעומת 25.8% ברבעון המקביל. רווח תפעולי מפעילות שוטפת של 4.8% ללא שערוך נדל"ן. שיעור הרווח התפעולי כולל שערוך נדל"ן הגיע ל-6.2%, והרווח הנקי של החברה לרבעון הסתכם ב-104 מיליון שקל, גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה".

תגיות