אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עכשיו זה רשמי: אל על החלה לטוס לאילת צילום: סיוון פארג

עכשיו זה רשמי: אל על החלה לטוס לאילת

בטיסה חגיגית שבה נכחו בכירי אל על ושר התחבורה, השיקה היום החברה את הקו הפנים ארצי הראשון שלה. השר כץ: "מדובר ביום חג לעיר. ההחלטה לאפשר לאל על לטוס לאילת היתה מתבקשת"

01.08.2010, 16:58 | יסמין גיל

למעלה משנה וחצי של מאבקים תקשורתיים, משפטיים, חלופת עשרות מכתבים, דיונים בכנסת והפגנות, הבוקר זה רשמי: אל על החלה להפעיל קו פנים ארצי בין טרמינל 1 בנתב"ג לשדה התעופה באילת. בכך תצטרף לארקיע ולישראייר שמפעילות קווים לעיר הדרומית.

אל על תפעיל בקו זה שלוש טיסות יומיות בין הימים א'-ה', וכן טיסת בוקר בימי שישי וטיסת ערב במוצ"ש. הן יופעלו באמצעות מטוס מסוג בואינג 737-700 בן 136 מושבים. הבוקר קיימה החברה טיסה ראשונה לנוסעים, ומאוחר יותר טיסה נוספת למוזמנים לאירוע מיוחד שהיא מקיימת באילת. בערב צפויה לצאת הטיסה השלישית.

בטיסה המיוחדת למוזמנים נכחו, בין היתר, שר התחבורה ישראל כץ, מנכ"ל אל על אליעזר שקדי, יו"ר אל על עמיקם כהן, מנכ"ל סאן דור בצלאל קרבט, בכירי אל על ונציגים מחברות התיירות המובילות בארץ.

השר כץ אמר, עם ההגעה לאילת: "מדובר ביום חג לעיר. לאחר דיונים רבים ברשות התעופה האזרחית, התקבלה החלטה שמבחינתי היתה מתבקשת ופשוטה - לאפשר לאל על לטוס לאילת".

על ארקיע וישראייר, שהתנגדו לכניסת אל על לאילת, אמר השר: "מטבע הדברים חברות שפחות עוסקות בתחרות, גם פחות רוצות תחרות. המטרה של הצעד הזה היא לגרום לכך שיבואו לאילת יותר נוסעים - ישראלים ותיירים, שהמחירים ירדו ושהשירות יהיה טוב יותר. כבר ראינו תחומים שבהם כניסה של מתחרה שלישי עשתה טוב לכולם. כל החברות שטסות לכאן רק ירוויחו".

יו"ר התאחדות המלונות באילת, שבי שי, אמר: "השר כץ היה צריך אומץ רב לשינוי הסטטוס קוו בקו לאילת. תודתנו כמלונאי אילת, על הצעד שעשית".

מנכ"ל אל על, שקדי, אמר: "יש התרגשות גדולה באילת מההגעה שלנו. אנחנו מאמינים שמדובר במוצר מיוחד. אני חושב שמי שטס איתנו יודע להעריך את המוצר שלנו, ומעריך שזה יעשה טוב מאוד למדינת ישראל ולאילת מבחינה תיירותית. אילת עיר מקסימה שלצערי לא התפתחה בקצב שאני מאמין שהיא יכולה להתפתח, וכפי שהתפתחו פה ערים בסביבה. אני רואה מעבר למשימה המסחרית של חברת אל על, גם משימה ציונית לפיתוח הנגב".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "כניסת אל על תקדם את תעשיית התיירות לאילת, ותקדם את שלוש החברות הטסות לעיר. הפעולה שמתבצעת היום בסיכומו של דבר תקדם את העיר".

בתוך כך, התשובה של המתחרה על הקו לאילת לא איחרה להגיע: ארקיע יצאה היום במבצע לתושבי אילת, במסגרתו תציע כרטיס טיסה במחירים של 49-119 שקל לכיוון בראש השנה. לא נמסר מספר המושבים שהוקצו למבצע זה. דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של ארקיע, מסר בהודעת החברה: "ארקיע תמשיך להפתיע את תושבי אילת עם מבצעים שונים וכן עם חבילות נופש למרכז הארץ".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מי שנפגע זה הנוסעים מ/לחו"ל
עכשיו כל קווי הטלפון באלעל פקוקים מערסים וצ'פצ'ולות שרוצים טיסה ב-100 שקל (ויסלחו לי כל אותם אנשים אשר הם או משפחתם מתגוררים באילת וצריכים להגיע לשם בעצמם) ואנשים שרוצים לטוס לחו"ל / לחזור לארץ או לחליפין להקדים/לדחות טיסה מסיבות אישיות ודחופות נופלים בין הכסאות גם אם כבר שילמו אלפי דולרים לכרטיס. אה, נו, ויש את אלו שלא מבינים שמטוס זה לא בדיוק אוטובוס, ואם הקו נפתח ב-1 לאוגוסט אז את ההזמנה עושים לפני ולא באותו יום וצועקים למה המקומות מלאים. הכי קורעים אותי אלו ש*דורשים* להקדים את טיסת הצהריים בשעה-שעתיים "כי אני הולך להפסיד את הבופה ארוחת צהריים במלון!!". הכי מעניין יהיה לראות כיצד ייראו המטוסים אחרי כמה סיבובים הלוך חזור בקו הזה. כמו אוטובוס ב"קווי לילה" בחופש הגדול: עם גראפיטי של "ריקי + איצ'קו = LOV", כתמי קיא ושסעים בכסאות. אילת צריכה רכבת, לא עוד קו אוטובוס מעופף עם הערכות רעועה וקהל "פליטי הקלאבים התורכיים".
אסופית , מרכז  |  02.08.10
לכל התגובות