אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": קחו מכוניות עכשיו, שלמו בשנה הבאה

בלעדי ל"כלכליסט": קחו מכוניות עכשיו, שלמו בשנה הבאה

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, יצאה עם ההצעה כדי להגביר את הביקוש לדגמיה בחברות הליסינג עקב ירידה חדה בהזמנות מצד השוק הפרטי

02.08.2010, 07:00 | שרון ביידר

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מאפשרת לחברות הליסינג לרכוש היום מכוניות מהדגמים אוונסיס, ורסו או קאמרי ולשלם עליהן בשנה הבאה - כך נודע ל"כלכליסט". הסדר האשראי החריג הזה שמוצע לחברות הליסינג מגיע לאחר ירידה בביקושים לדגמי טויוטה, בעיקר מצד השוק הפרטי.

הירידה בביקושים נובעת בעיקר ממשבר הריקולים של טויוטה שהחל בינואר השנה ובעקבותיו נקראו לתיקון תקלה סדרתית בדוושת התאוצה כ־33 אלף מכוניות טויוטה בישראל מדגמים שונים, בהם הדגם הנפוץ של היבואנית, טויוטה קורולה, וכ־1,300 מכוניות מהדגם ההיברידי, טויוטה פריוס, שזומנו לעדכון תוכנת מערכת הבלימה. תנאי האשראי החריגים אינם כוללים את מכונית הדגל של היבואנית, הקורולה, שנמכרת עדיין בקצב יציב.

הסדרי אשראי ומימון של יבואניות רכב לחברות ליסינג היו נפוצים בתקופת משבר האשראי לפני כשנתיים, שבו יבואניות גדולות כמו דלק מוטורס יבואנית מאזדה וכלמוביל יבואנית יונדאי נחלצו לעזרת חברות הליסינג הגדולות שהתקשו לגייס אשראי משוק ההון, והעניקו להן מימון כדי שיוכלו להמשיך ולרכוש מכוניות בקצב סדיר. כעת מתמודדת יוניון עם משבר משלה.

גורם בענף הרכב מסר ל"כלכליסט" שהיקף ההזמנות לדגם הקורולה לחברות הליסינג נקבע מראש בתחילת השנה לפני תחילת המשבר, ולכן לחברה יש עודף במלאי רק של דגמי טויוטה אחרים. תנאי האשראי הנוחים מובילים להפחתת מחיר החכירה של דגמי קורולה. עובדים הזכאים לרכב מנהלים צמוד יכולים כיום לבחור במכונית כמו טויוטה אוונסיס במחיר חכירה חודשי נמוך יותר מאשר מתחרותיה הישירות כמו מאזדה 6 וסיטרואן C5.

יצוין שתנאי האשראי החריגים מוצעים לחברות הליסינג גם לאחר הנחה משמעותית על מחיר הרכב בהתאם למספר המכוניות שחברת הליסינג רוכשת. מחברת יוניון מוטורס נמסר: "מטעמים מובנים אין אנו נוהגים לערב גורמים חיצוניים ולמסור מידע על ההתנהלות המסחרית בינינו לבין לקוחותינו".

תגיות