אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": טיב טעם משיקה מותג שוקולד פרטי

בלעדי ל"כלכליסט": טיב טעם משיקה מותג שוקולד פרטי

רשת השיווק נכנסת לקטגוריית השוקולד עם יעד יומרני: לתפוס נתח שוק של 6% ולנגוס במותג "פרה" של שטראוס עלית. יצרנית השוקולד השוויצרית שתייצר את המותג הפרטי של טיב טעם היא זו שמייצרת גם את המותג הפרטי של שופרסל

05.08.2010, 06:55 | אורנה יפת

טיב טעם נכנסת לקטגוריית השוקולד תחת המותג הפרטי שלה GQ - כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר ששופרסל כבר עשתה צעד דומה לפני כשנה, והשיקה טבלאות שוקולד במותג הפרטי.

טיב טעם משיקה שלושה סוגי שוקולד: חלב, חלב עם שברי אגוזים ושוקולד מריר, שתייצר עבורה יצרנית השוקולד השוויצרית FREY. היצרנית השוויצרית מייצרת את השוקולד במותג הפרטי גם עבור רשת שופרסל.

"אין סיבה שלא להיכנס לתחום השוקולד", אומר בכיר בטיב טעם, המחזיקה כיום בנתח של כ־2% משוק רשתות השיווק. "זו קטגוריה חזקה ובמסגרת חיזוק המותג הפרטי שלנו הבנו שאנחנו חייבים להיכנס לקטגוריה הזו. זה מוצר בסיסי שנמצא בכל עגלה, ואנחנו מעוניינים לתפוס נתח שוק של 6%".

השוקולד במותג הפרטי GQ מתווסף למדף השוקולדים בטיב טעם, שרווי במותגים מיובאים מחו"ל דוגמת מילקה, לינדט, קוט־דור ואחרים. המותג הפרטי GQ ברשת טיב טעם תופס 9% ממכירות הרשת. הוא הושק לפני כשנתיים וכולל כיום קטגוריות רבות, בהן ריבות, תה קר, אורז, עוגיות, שמן, ירקות קפואים, נייר טואלט ועוד.

בעוד בשופרסל בחרו להשיק את השוקולד באירוע גרנדיוזי בבית השגריר השוויצרי בישראל, בטיב טעם ההשקה תהיה צנועה יותר ותכלול בעיקר טעימות ללקוחות בחנויות הרשת, מבצעים בקו הקופות ותצוגות חוץ־מדף.

 , צילום: shutterstock צילום: shutterstock  , צילום: shutterstock

כיום מחזיקה שטראוס ביותר מ־60% מקטגוריית השוקולד הנחשקת, באמצעות המותג הוותיק "פרה". השקת השוקולד של שופרסל נחשבה לצעד נועז מצד שופרסל, שקראה תיגר על הספקית הגדולה בקטגוריה הנחשבת לליבת העסקים שלה. ניסיונות עבר של הענקיות הבינלאומיות נסטלה וקדבורי להיכנס עם שוקולד מתוצרתן לישראל לא צלחו, וכך נותר רוב הקטגוריה בידי היצרנית הישראלית, שפועלת בה גם עם טבלאות במותגים "פסק זמן" ו"ספלנדיד".

לפי נילסן, קטגוריית טבלאות השוקולד מגלגלת 273.5 מיליון שקל בשנה, לא כולל פיצוציות וקיוסקים. השקת מותג השוקולד הפרטי של שופרסל לא פגעה במיוחד במותג "פרה" הוותיק, שנתח השוק שלו ירד בכ־0.8% בלבד, מ61.6% ל־60.8%. המותג הפרטי של שופרסל הצליח להתברג למקום החמישי והוא מחזיק כיום בנתח שוק של 6.3%.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אוף! בד"כ דוחפים את המותג הפרטי במקום ההיצע הרחב...
ז"א שעל המדפים נמצא בעיקר המותג הפרטי ולא מגוון המותגים המיובאים הייחודיים שיש... ככה הייחוד של הרשת יתמסמס! אני לא נכנס לשם בשביל המותג הפרטי, אלא בשביל המיובאים הייחודיים! זה בדיוק מה שקרה למשל בתחום רטבי העגבניות המוכנים (לפסטה): טיב טעם השתלטה על המדף עם המותג הפרטי והפסיקה להביא את רוב האלטרנטיבות הייחודיות שהיו לה קודם! היו לה הרבה מיובאים מאיטליה וארה"ב (יותר טובים מברילה, למשל) ועכשיו יש בעיקר את המותג הפרטי ואת שאר המותגים שיש בכל סופר...
דן  |  06.08.10
6.
השוקלד של שופרסל טוב אבל חמצמץ לא כולם אוהבים - יותר טוב מפרה לדעתי(מריר)
יש שוקולד של איזה חברה גרמנית 60% שמוכרים ביוחננוף בזול (3 ב10 ) שהוא ממש טוב. אם טיב טעם תמכור את אותו המוצר כמו שופרסל זה לא יעזור להם הרבה כי זה לא ימשוך קונים. גם ככה המחירים שלהם בשמיים הסיבה היחידה שאני הולך לשם היא שהם פתוחים בשבת . לרוב אני מנסה להמנע מלהגיע לשם בגלל המחירים.
מישהו , ישראל  |  05.08.10
לכל התגובות