אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנשי חלומות, אבל פרודוקטיביים"

"אנשי חלומות, אבל פרודוקטיביים"

הנרי מטיאס: "מה שטוב כאן הוא שהמפעלים קטנים, לכל עובד יש תחושת אחריות גדולה יותר ולכן המוצר הסופי איכותי מאוד. זה צריך להיות הפוקוס שלכם: מוצרים איכותיים וייחודיים"

08.08.2010, 10:20 | מיכל תוסייה כהן

לא פחות מ־30 מפעלים ישראליים זכו בחודש שעבר לביקור אישי של סגן נשיא רשת הענק אושאן, שהספיק לפגוש את כולם במהלך שלושה ימים בלבד כאורח מכון היצוא. הנרי מטיאס בא לעשות עסקים - לאתר מוצרים אטרקטיביים לשיווק באלפי סניפי הרשת בעולם. אחרי שנפגש עם מנהלי אלדיר פלסטיק, צעצועי יצירה, צעצועי דיאמנט, תמד מערכות מים, אמזון פלסט, פלרם ודלתא גליל, הוא התלהב במיוחד מפיתוחים לילדים של חברת כתר.

המוצרים שמטיאס מתכוון לקחת איתו כ"מזכרת" מהביקור הם טבעת בטיחות לתינוקות לרחצה בישיבה באמבטיה, ומושב אסלה לילדים קטנים עם סולם טיפוס מובנה. "זה מוצר חכם מאוד", הוא אומר על טבעת הבטיחות. "הוא לא קיים כלל במערב אירופה". בנוסף אהב מטיאס את מערכת ההשקיה של אלגו, מוצר "חדשני ונועז", לדבריו. "הישראלים הם סוג של חלוצים - אנשי חלומות, אבל פרודוקטיביים", אומר מטיאס. "מה שטוב כאן הוא שהמפעלים קטנים, לכל עובד יש תחושת אחריות גדולה יותר ולכן המוצר הסופי איכותי מאוד. זה צריך להיות הפוקוס שלכם: מוצרים איכותיים וייחודיים".

מהו לדעתך פוטנציאל היצוא של ישראל?

"הבעיה של ישראל היא התדמית שלה, והיא לא טובה בגלל המדיה. אנשים חוששים לעשות עסקים עם מדינה שנתפסת כלא יציבה מבחינה ביטחונית, וגם יש לכם תדמית לא טובה בגלל הסכסוך המדיני עם הפלסטינים". לדבריו, "לפני שבאתי לכאן, חשבתי שישראל היא מקום אחר לחלוטין, הרבה פחות טוב, עם סכסוכים ומלחמות. לכן הופתעתי כל כך כשהגעתי וזה היה שונה לחלוטין מכל מה שדמיינתי".

אתה לא חושש מחרם צרכנים על מוצרים ישראליים?

"תמיד יהיו אנשים שלא יקנו מוצרים מסוימים בגלל סיבות כאלה ואחרות, אבל זה לא ימנע ממני לעשות עסקים עם חברות ישראליות".

תגיות