אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוסטרליה והודו הקפיצו את המכירות של מכתשים אגן ברבעון השני צילום: אוראל כהן

אוסטרליה והודו הקפיצו את המכירות של מכתשים אגן ברבעון השני

החברה דיווחה על רווח נקי של 12.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ההכנסות עלו ב-7.3% והסתכמו ב-600 מיליון דולר. יו"ר החברה, אברהם ביגר: "הצלחנו להציג ביצועים מהטובים ביותר בענף שלנו"

11.08.2010, 08:35 | גיל קליאן

מכתשים אגןמדווחת הבוקר (ג') על תוצאות כספיות לרבעון השני. הכנסות החברה עמדו על כ-600 מיליון דולר, עלייה של 7.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווחיות הגולמית עלתה ועמדה ברבעון השני על 29.1% מההכנסות, לעומת 27.6% ברבעון המקביל.

הגידול בסך המכירות של החברה נבע מגידול כמותי במכירות מוצרים להגנת הצומח במרבית אזורי הפעילות, אשר קוזזה, בחלקה, בשל ירידה במחירי המכירה הממוצעים של החברה ביחס למחירם ברבעון מקביל אשתקד וכן מהיחלשות מטבע היורו ביחס לדולר, אשר הקטינה את הערך הדולרי של מכירות החברה. מגמת הירידה ברמת המלאים נמשכה גם ברבעון השני בעקבות העלייה בביקושים למוצרי החברה וניהול קפדני של המלאי. הרבעון אופיין בהמשך הירידה במחירי חומרי הגלם, אשר הביאה לחסכון בעלות המכירות בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

לאחר שהחברה רשמה שיפור גם בהוצאות המימון - השורה התחתונה זינקה. הרווח הנקי לאחר חלק המיעוט ברבעון השני עמד על 12.4 מיליון דולר - לעומת רווח נקי של 1.7 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל.

רכישת אלבאו לא באה לידי ביטוי בדוחות הרבעון - החברה סיכמה עליה רק ביוני האחרון.

מזג אוויר טוב באוסטרליה וצמיחה בהודו

הגידול הבולט במכירות נרשם באסיה פאסיפיק ואפריקה, אזור בו הסתכמו המכירות ברבעון השני של שנת 2010 ב-85.4 מיליון דולר לעומת 52.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. העלייה במכירות באזור זה נבעה בעיקרה מגידול במכירות באוסטרליה בשל תנאי מזג אויר טובים באזור והמשך צמיחה בהודו.

באירופה נרשמה ירידה של 1.7% במכירות שהסתכמו ב- 261.2 מיליון דולר, הקיטון נבע מירידה במחירי המכירה לצד החלשות של המטבעות בהן מבצעת החברה את פעולותיה ביחס לדולר. מנגד, עליה בכמויות המכירה והרחבת פעילות החברה במרכז ומזרח אירופה קיזזו חלק משחיקת המחיר.

מכירות לאמריקה הלטינית, הסתכמו ב-105.1 מיליון דולר לעומת 98.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 6.4% שנבעה בעיקר משיפור בתנאי מזג האוויר באזור. בצפון אמריקה צמחו מכירות החברה ב 5.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה חיובי והסתכם בהיקף של 268.2 מיליון דולר - צמיחה של 20.7% לעומת תזרים של 222.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

"בפני מכתשים אגן עומדים אתגרים תפעוליים ואסטרטגיים משמעותיים בשנים הקרובות"

אברהם ביגר, יו"ר החברה, ציין בהודעת החברה: "במחצית שנה וברבעון שאופיינו בתנאי מזג אויר מאתגרים וסביבת מחירים תחרותית, הצלחנו להציג ביצועים מהטובים ביותר בענף שלנו. בפני מכתשים אגן עומדים אתגרים תפעוליים ואסטרטגיים משמעותיים בשנים הקרובות ואנחנו מבצעים את כל הפעולות הנדרשות שיאפשרו לנו להמשיך לצמוח ולהתרחב תוך ניצול ההזדמנויות הקיימות בענף שלנו".  

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל החברה, ציין בהודעת החברה: "שנת 2010 היא שנה מאתגרת במיוחד מבחינתנו. במקביל לניהול הפעילות השוטפת בשנה זו, שבה התעשייה אינה מפגינה עדיין התאוששות, אנחנו פועלים לביצוע מהלכים מערכתיים חשובים, המיועדים לשיפור הפלטפורמה התפעולית הגלובלית ומבנה העלויות של המוצרים שלנו , באופן שיתחיל לקבל ביטוי כבר בשנת 2011.

"צמחנו ברבעון השני ובמחצית השנה הראשונה, תוך כדי התמודדות עם ירידות מחירים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ותוך שיפור ברווחיות ובתזרים מזומנים וצמצום ההון החוזר והמלאים. לשווקים המתעוררים באסיה פסיפיק ודרום אמריקה, תפקיד משמעותי בצמיחה שלנו בתקופה הזאת וכך יהיה גם בשנים הבאות.

"באותו זמן הגדלנו את נתחי השוק שלנו גם באירופה ובארה"ב - שווקים מרכזיים שחוו בתקופה הזאת, תנאי מזג אויר קשים, שהקטינו את כלל השוק והובילו לתנאים תחרותיים אתגריים שהתפתחו כתוצאה מכך. אני משוכנע שהשילוב בין התהליכים השוטפים והתהליכים המערכתיים יותר שאנחנו מנהלים בעצם הימים האלו יאפשרו לנו להמשיך ולשפר את מעמדנו התחרותי ולהציג צמיחה רווחית בשנים הבאות".

תגיות