אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
העידן הדיגיטלי מגיע למשטרה: מהן המצלמות החדשות? צילום: תומר הדר

העידן הדיגיטלי מגיע למשטרה: מהן המצלמות החדשות?

המצלמות יעבירו למאגרי משטרת ישראל אלפי תמונות ביממה באופן מקוון בתוך דקות ספורות, במטרה לתעד עוברים ברמזור אדום ועברייני מהירות

12.08.2010, 07:01 | תומר הדר

את מצלמות הגאטסומטר החדשות מייצרת חברה הולנדית, והן מותקנות במגוון גרסאות ברחבי אירופה. הגרסה הנוכחית מותקנת בימים אלה בכבישי ישראל על עמוד בגובה ארבעה מטרים מעל הכביש, ומכילת מצלמת סטילס דיגיטלית עם חיישן של 11 מגה־פיקסל באיכות גבוהה.

באופן עקרוני, המצלמות מסוגלות לצלם גם מכוניות שמתקרבות אליה וגם מכוניות שמתרחקות ממנה, אך בישראל הן ישמשו רק לצילום מאחור, כלומר של מכוניות שמתרחקות מהמצלמה.

בניגוד למצלמות האנלוגיות שמותקנות בישראל כיום, המצלמות החדשות הן דיגיטליות, כאמור, ומסוגלות להעביר למאגרי משטרת ישראל אלפי תמונות ביממה באופן מקוון בתוך דקות ספורות, ובכך יתרונן המרכזי על פני רשת המצלמות הקיימת היום בשימוש משטרת ישראל.

בישראל ישמשו המצלמות החדשות לשתי מטרות: לאכיפת מהירות ולאכיפת מעבר בצומת ברמזור אדום. למצלמות אכיפת המהירות יש יכולת לצלם מכוניות שעוברות בארבעת הנתיבים הסמוכים למצלמה, בכל מזג אוויר ובכל תנאי התאורה.

בניגוד למצלמות המוצבות כיום בכבישים, המצלמות החדשות אינן ניתנות לגילוי על ידי גלאי רדאר, הואיל ומדידת מהירותו של הרכב החולף אינה מתבצעת על ידי רדאר אלא על ידי חיישני מהירות המוטמנים בכביש בסמוך למצלמה, המופעלים בעת מעבר כלי הרכב.

עם זאת, גם הדור החדש של המצלמות אינו חסין לחלוטין מפני גילוי, וזאת משום שכיום מצויים בשוק גלאים מבוססי מערכות GPS, שמכירתם בישראל חוקית לחלוטין. באמצעות הזנת נקודות הציון של מיקום המצלמה בגלאים, הנהגים יכולים לקבל התרעה קולית כמה עשרות מטרים לפני שרכבם חוצה את מצלמת המהירות.

מצלמות רמזור אדום מסוגלות לפקח בו־זמנית על שתי קבוצות רמזורים, ומתעדת הן את כניסת הרכב לצומת והן את מהירותו.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
חוות דעת מומחה בטיחות בתעבורה
המצלמות כפי שראינו באנגליה לא הביאו להפחתת התאונות. מה זה כן עשה זה הכניס מיליוני שקלים לאוצר כדי לחלק לחברי הגואליציה, זה מס נוסף על הפרה החולבת המכונית שבעליה אינו פעיל יושב בשקט ומכניסים לו מכל הכיוונים, הרי ידוע שאיש כבר אינו נוסע 80-90 בכביש מהיר המכוניות בנויות היום למהירויות של 110-130 בבטיחות מירבית, יש עליה ברמת בטיחות כלי הרכב ומהירות שהיתה טובה לדופין לארק פיאט 600 או ווקסהול ויוה לא מתאימה לימנו, יש להעלותאת מהירות הנסיעה כמובן בכבישים הדו נתיביים שיש גדר הפרדה ושוליים והם תיקניים והם חד סיטריים, בכסישים הדו סיטריים אפשר במיקרים מסוימים כמו כביש הערבה להעלות ל100 לפחות עם לא יותר בקטעים מסוימים, שוטר תנועה רכוב על אופנוע יעיל פי אלף מאשר מצלמות לרישום קנסות והכנסת כסף לאוצר, רוב התאונות אינן ניגרמות כלל ממהירות, המהירות יכולה להגביר את חומרת הפגיעה אבל אינה הגורם העיקרי לתאונות, יש בעיקר שני גורמים לתאונות, . תשתית לא סלחנית ומוזנחת על ידי הממשלה, 2. חוסר ריכוז של נהג או כתוצאה מהירדמות עיפות דיבור בטלפון או שיחה עם נוסעים, או משתיה של אלכהול או תרופות, 3. חוסר הדרכה וניסיון של נהגים כיצד להגיב בשעת חרום,
aviהרצליה  |  21.08.10
10.
מדור פניות נהגים!1תשומת לב!!
החל מראשית חודש ספטמבר ייסגרו כל מדורי פניות נהגים בארץ!כאשר כל הפניות ינווטו לת ד בפתח תיקווה ומשם יישלחו למטה הארצי בירושליים ששם תיהיה ממוקמת יחידה ארצית שמונה למעלה ממאה מקלידים ומקלידות שמתפקידם במקביל למדור התלונות לישלוח את הדוחות לנהגים!!עוד צעד תמוהה!!ואנטי דמוקרטי שיסאב יסבך ובעיקר יקשה על הנהג שמרגיש שקופח לערער על הדוח ישירות מול נציג!!אגב המדור יהיה סגור ואטום בפני כל מיתלונן!!כך לא בונים את אימון הציבור!!
יהודה , חיפה  |  18.08.10
לכל התגובות