אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניו־פארם פנתה לספקיה בדרישה להנחות רטרואקטיביות צילום: סיון פרג'

ניו־פארם פנתה לספקיה בדרישה להנחות רטרואקטיביות

ברשת הפארמה תולים את הבקשה באינטרס של הספקים עצמם לקדם את מוצריהם על המדף

18.08.2010, 08:24 | מיכל תוסייה כהן

ניו־פארם מצאה דרך מקורית למימון ההנחות שהיא נותנת ללקוחותיה: בתחילת אוגוסט פנתה החברה במכתב רשמי לכל ספקיה, בבקשה להנחות רטרואקטיביות על מלאי מוצרים שכבר נמצא בחזקתה. כך נודע ל"כלכליסט".

במכתב, שעורר זעם רב בקרב הספקים, נכתב כי "החל מחודש אוגוסט יבוצע קיזוז על הפרשי מחיר דרך התשלום השוטף". המשמעות היא כי על אף שניו־פארם התחייבה לקנות מהספקים סחורה בסכום כסף מסוים, כעת היא דורשת מחיר נמוך יותר, וזאת כנגד המוצרים שכבר רכשה. ברשת הפארמה אף תולים את הבקשה באינטרס של הספקים עצמם לקדם את מוצריהם על המדף. "הפחתת מחיר הקנייה באה כדרישה מכם (מהספקים) והתוצאה הישירה שלה הייתה הפחתת מחיר המכירה ללקוח", נכתב במכתב לספקים, "אבל רשת ניו־פארם לא תממן את הפרש העלויות, ולא תמכור בהפסד מוצר בשוטף בגלל דרישה שלכם להוזלת מחיר וקידום מכירות המוצר שלכם בשוק".

הספקים רואים בטענה זו היתממות, שכן לטענתם ניו־פארם מעוניינת להוזיל את מחירי המוצרים לצרכנים לא פחות מהספקים, על מנת למשוך קונים. "ניו־פארם כל הזמן יוצאת במבצעים על דעת עצמה", טוען בכיר באחת החברות המספקות מוצרים לניו־פארם. "רשתות הפארמים מוכרות אפילו מוצרים מסוימים במחירי הפסד רק כדי למשוך לקוחות. אנחנו לא אוהבים את ההורדה במחיר כי זה שוחק את המותג שלנו, אבל אין לנו מה לעשות בנושא". בניו־פארם סירבו להגיב.

תגיות