אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מכונית יפנית בשיטה אמריקאית

בלעדי ל"כלכליסט": מכונית יפנית בשיטה אמריקאית

במקום שיטת העמלות - ביפנאוטו שוקלים להציע לסוכנים לרכוש את המכוניות בזול ולמכור במחיר מקסימלי

25.08.2010, 08:17 | תומר הדר

שיטת שיווקו של רכב חדש בישראל עומדת בפני שינוי. ל"כלכליסט" נודע שיפנאוטו, יבואנית סובארו, גיבשה לאחרונה מהלך שיווקי שבמסגרתו תוצע לסוכני הרשת אפשרות לעבור לפעילות בשיטה האמריקאית. בשיטה רוכש הסוכן את המכוניות במחיר מוזל, מאחסן אותן בשטחו ומוכר אותן במחיר גבוה ככל יכולתו. השיטה מעניקה לסוכן תמריץ לקבלת רווחים גבוהים. עד כה, ובדומה לשאר יבואני הרכב בישראל, פעלה יפנאוטו בשיטת העמלות, שלפיה הסוכן מקבל עמלה קבועה עבור מכירת מכונית.

את המהלך יזם שמעון ברזילי, מנכ"ל יפנאוטו החדש, שנכנס לתפקידו בתחילת יוני האחרון. עד למינויו החזיק ברזילי בסוכנות למכירת מכוניות סובארו בירושלים והיה היחיד שרכש מיפנאוטו את המכוניות בשיטה האמריקאית. במקביל למינויו שכרה ממנו יפנאוטו את הסוכנות לתקופה של 20 שנה. עם זאת, יישום המהלך עדיין נמצא בבדיקה, מכיוון שלשיטה האמריקאית יש כמה חסרונות ניכרים, דוגמת קושי לסוכנים שאינם ערוכים לקליטה ולתחזוקה של מלאי נרחב.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי לאחרונה קיימו בכירים ביפנאוטו שורה של פגישות עם גורמים בענף הליסינג, כדי לשוב ולהחדיר את מכוניות סובארו לציי הרכב. על פי הערכות בענף הרכב, בעבר נמנעו חברות הליסינג מלרכוש מכוניות סובארו עקב מדיניות תמחור שלקתה בחוסר עקביות.

מיפנאוטו סירבו להגיב.

תגיות