אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דש על הקישוריות: "החדשות הרעות מתומחרות - לכו לקנות מניות תקשורת" צילום: תומריקו

דש על הקישוריות: "החדשות הרעות מתומחרות - לכו לקנות מניות תקשורת"

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', לא מאמין שתיווצר תחרות אמיתית בשוק הסלולר - גם לאחר כניסתם של מפעילים חדשים והפחתת דמי הקישוריות. כמו כן צופים בבית ההשקעות כי הצרכנים לא ייהנו מהוזלת שיחות בסלולר, והחברות יצליחו לפצות את עצמן במהירות על הפגיעה בהכנסות

02.09.2010, 14:17 | שהם לוי

ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר דש ברוקראז' התייחס היום להחלטה הרשמית של משרד התקשורת להפחתת דמי הקישוריות ב-74%.

"תמחור 3 המניות הגדולות (ובעיקר בזק שאמורה להיפגע מעט באופן יחסי) נמצא כיום בשפל ומגלם הצלחה פנומנאלית של משרד התקשורת בהכנסת תחרות מלאה בכל הסקטורים כבר בשנים הקרובות", אמר יעקובי בפתח סקירה מיוחדת ששיגר אחרי הודעת משרד התקשורת.

"אנו לא מאמינים כי אכן 12 מפעילים וירטואליים יעלו לאוויר. גם לאחר מכן, בהנחה ששניים ישרדו את דרך החתחתים, קשה לנו לראות כיצד הם מזעזעים את השוק - כאשר הצרכן הישראלי רגיש פחות למחיר ויותר לשירות וערך מוסף כמו תוכן", מסביר יעקובי את חוסר התרגשותו מההודעה של משרד התקשורת.

יעקובי לא מאמין בתחרות: "הצרכן אמור ליהנות, אם יישום ההחלטה יהיה מוצלח וללא דחיות, בעיקר מירידה בעלות שיחה מקו נייח לקו נייד ופחות מנייד לנייד (חבילות במחירים קבועים ברוב הסקטור העסקי ואצל חלק נכבד מהסקטור הפרטי). לא צריך למהר ולפתוח בקבוקים - סקטור התקשורת יתאמץ למזער את הפגיעה".

עוד מוסיף בהקשר זה: "בטווח הקצר הצרכן כנראה גם ייפגע מהעלאת תעריפים ונותר רק לקוות כי אכן תתפתח תחרות אמיתית בענף. ללא תכנית אב מסודרת של המשרד, אנו מרשים לעצמנו להיות ספקניים".

יעקובי גם מעניק המלצות למשקיעים מה איך לנהוג עם המניות: "נאמר כי גם ללא מחירי יעד מעודכנים, לאור תשואת התזרים והדיבידנד, אנו ממליצים לנצל את ההזדמנות שתופעת העדר יוצרת ולאסוף את מניות התקשורת לפי הסדר הבא: בזק (ביזור סיכון), סלקום (יציבות) ופרטנר (התייעלות ודם חדש)".

היום במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, הודיע שר התקשורת משה כחלון כי יפחית את דמי השלמת השיחה הסלולרית (דמי הקישוריות) מ-25 אגורות ל-6.87 אגורות וזאת החל מחודש ינואר 2011. עד שנת 2014 יופחתו דמי הקישוריות ל- 5.55 אגורות. עלות השלמת המסרון (sms) יופחתו מ-2.84 אגורות ל-0.16 אגורות, ועד שנת 2014 ל-0.13 אגורות.

חברות הסלולר, (כפי שכבר עשתה בזק) צפויות ככל הנראה להגיש בג"ץ כנגד ההחלטה ולכן ייתכן שלא תבוצע כבר בינואר.

"היינו מניחים שלא 'נחים' בחברות ופעולות מנע מפצות כבר נרקמות או מבוצעות כדוגמת העברת מנויים לתכנית חבילה קבועה, העלאת תעריפים במקטעים אחרים וכדומה", מסביר יעקובי.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
תגובה לרונן ממס' 1: כן, ולא
בגדול - אתה צודק. גם אני מאמין שתהיה ירידת מחירים, או יותר נכון - מפולת מחירים. לא צריך להיות גאון - די להסתכל על מה שקרה למחירי האינטרנט ברגע שהשוק נפתח לתחרות. היום הספקיות מתחרות על הפרשים של שקלים בודדים לחודש - למרות שהן עדיין דופקות את מי שנותן שידפקו אותו. לגבי החזון האפוקליפטי שלך שמבוסס על נקמנות הצרכן הישראלי - אני לחלוטין לא מסכים. בדיוק כשם שהצרכן הישראלי לא נאמן לשום מותג, כך הוא גם לא נוקם שום דבר. העיקר המחיר. מה שהיה - היה. דוגמא? בזק. בזק במשך שנים התעללה בנו, עוד בעידן המודמים, עם תעריפים מגוחכים, מודלי גביה לא הגיוניים ושירות לקוחות מתחת לכל ביקורת. אני זוכר לטובה את פועלו של מיכאל איתן שעשה הרבה למעננו, אבל זה לא היה מספיק. בזק היה חזקה מהכל. והיום? מישהו מאיתנו זוכר לה את זה? שום כלום. המשכתי עם בזק לכל אורך הדרך, כי המחיר שלה היה טוב מספיק ברגע שנכנסה תחרות (ובלי קשר - המוצר שלה עדיף). כשיכנס מפעיל וירטואלי, הלקוח הישראלי ינהר אליו בגלל המחיר, לא בגלל נקמנות. המפעילות תורדנה מחירים, והרווחים בטווח הקצר יחתכו מאוד. אנחנו נראה גלי פיטורין שם, ולכן באותו טווח קצר לא נראה הפסדים גדולים, כי הוצאות כ"א יקזזו את ההכנסות הנמוכות. בטווח המעט יותר ארוך תתחלנה הנפילות. חלק מהחברות תשכלנה לנסות ולמצוא מקורות רווח אחרים - אבל בסופו של דבר, גורל פרטנר הוא כגורל נטוויז'ן - היא תהפוך להיות צינור דאטה. וזו, אגב, המהפכה *האמיתית* שחולל האייפון. מוטי.
מוטי , פ"ת  |  02.09.10
3.
אני דווקא חוזה נפילה של הגדולות
הצרכן הישראלי הוא לא פראייר. והוא גם יודע לקום ולהילחם כשצריך. והוא גם יודע לעשות אחלה יחסי ציבור ולדבר כשצריך. הוא יודע שהולכים להיכנס מפעילים וירטואליים חדשים בקרוב, וזה לא מעניין אותו אם רמת השירות היא x או y. בסופו של דבר, השירות בארץ רובו ככולו הוא לא ברמה גבוהה כך שהלקוח אדיש בין שתי החברות מבחינת רמת השירות. מה כן חשוב לו? המחיר. מה עוד חשוב לו? הנקמה בחברות הסלולר על כל השנים האלה. על חוזים בהתחייבות, על חוזים בתעריפים דמיוניים וחסרי פרופורציות, על ההתנגדות להפחתת הקישוריות, על ההתנגדות להוריד את מספר חודשי ההתחייבות מ- 36 ל- 12, ובעיקר על שיטת מצליח שעשו על הלקוחות. מה הולך להיות צעד ה- End Game של הצרכנים הישראלים? זכרו את מילותיי ואתם גם מוזמנים לצטט בעוד כמה שנים : מיליוני לקוחות יעברו לאחד מספקי התקשורת החדשים שיהיו, בין אם הם מפעילים וירטואליים ובין שלאו, ולו רק בשביל הידיעה שהחברות הגדולות הולכות להפסיד מיליונים עכשיו. אם על הדרך אפשר להרוויח תעריפים טובים יותר מה טוב. Let the revolution begin.
רונן , מרכז  |  02.09.10
לכל התגובות