אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמה מוציאים התאגידים על פרסומות בגוגל? צילום מסך: google.com

כמה מוציאים התאגידים על פרסומות בגוגל?

מסמכים פנימיים של גוגל חושפים את הסכומים שהוציאו חברות על פרסום במנוע החיפוש שלה. החברה שרשמה את הגידול החד ביותר בהוצאות הפרסום בגוגל היא BP - שניסתה לתקן את הנזק התדמיתי שגרמה לה הדליפה

06.09.2010, 09:55 | יוסי גורביץ
גוגל מסרבת בעקביות לגלות מי הם האנשים והחברות שרוכשים שטחי פרסום בצד תוצאות החיפוש שלה, אך מסמכים פנימיים של החברה שחשף הבוקר (ב') מגזין הפרסום AdAge מאפשרים לראשונה לגלות מי הם המפרסמים הגדולים ביותר. גוגל סירבה להגיב רשמית על הידיעה, אך מקורות רבים אמרו ל-AdAge כי המידע מדויק.

החברה שהשקיעה יותר מהשאר במודעות בגוגל במהלך יוני השנה היתה חברת התקשורת AT&T, שהוציאה 8.08 מיליון דולר; במקום השני נמצאת Apollo Group, שמפעילה מוסדות חינוך באריזונה, בין השאר את אוניברסיטת פניקס, שהוציאה 6.67 מיליון דולר; במקום השלישי חברת הנסיעות Expedia ששילמה לגוגל 5.95 מיליון דולר עבור פרסום; אמזון נמצאת במקום הרביעי, כשהוציאה 5.85 מיליון דולר; ואיביי, במקום החמישי, עם 4.25 מיליון דולר.

התוצאה המפתיעה ביותר היתה הוצאות הפרסום של תאגיד הנפט BP, שזכה לתשומת לב רבה השנה בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. קודם לדליפה, הוציא BP סכום נמוך יחסית – כ-57,000 דולר בחודש – על פרסומות בגוגל, אבל אחרי האסון, היקף ההשקעה של החברה בפרסום בגוגל זינק בחדות, ובחודש יוני לבדו היא הוציאה 3.6 מיליון דולר עליו. BP רכשה עשרות מילים הקשורות לאסון במפרץ: "דליפת נפט", "דליפה", "שידור חי" ואחרות.

דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. "אנשים לא מחכים לשמוע מה יש ל-BP לומר, הם מחפשים תשובות בגוגל", צילום: בלומברג דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. "אנשים לא מחכים לשמוע מה יש ל-BP לומר, הם מחפשים תשובות בגוגל" | צילום: בלומברג דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. "אנשים לא מחכים לשמוע מה יש ל-BP לומר, הם מחפשים תשובות בגוגל", צילום: בלומברג

המהלך הזה היה כחלק מעלייה חדה בהוצאות היח"צ של BP כחלק מהתמודדותה עם האסון במפרץ מקסיקו. במחצית הראשונה של 2010 הוציאה BP כ-79 מיליון דולר על פרסום ויחסי ציבור, בהשוואה ל-94 מיליון דולר ב-2009 כולה. וויל מרגילוף, מנכ"ל חברת המידע Innovation Interactive, אמר ל-AdAge ש"גוגל הפכה לשלט הרחוק של העולם... אנשים לא מחכים לשמוע מה יש ל-BP לומר, הם מחפשים את התשובות בעצמם".

בין החברות שהוציאו סכומים קטנים יותר אפשר למצוא את אפל, שהוציאה כמיליון דולר על פרסום בגוגל במהלך יוני; אינטל הוציאה סכום דומה; GM, דיסני, BMW וקודאק הוציאו, כל אחת, בערך כחצי מיליון דולר; וחלק ניכר מהכנסותיה של גוגל מגיע מחברות קטנות. 1,356 מהן הוציאו ביוני סכומים שנעו בין עשרת אלפי דולרים ו-100,000 דולר. בסך הכל, הוציאו מפרסמים 574 מיליון דולר על פרסום בגוגל במהלך חודש יוני.

תגיות