כמה מוציאים התאגידים על פרסומות בגוגל?
מסמכים פנימיים של גוגל חושפים את הסכומים שהוציאו חברות על פרסום במנוע החיפוש שלה. החברה שרשמה את הגידול החד ביותר בהוצאות הפרסום בגוגל היא BP - שניסתה לתקן את הנזק התדמיתי שגרמה לה הדליפה
התוצאה המפתיעה ביותר היתה הוצאות הפרסום של תאגיד הנפט BP, שזכה לתשומת לב רבה השנה בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו. קודם לדליפה, הוציא BP סכום נמוך יחסית – כ-57,000 דולר בחודש – על פרסומות בגוגל, אבל אחרי האסון, היקף ההשקעה של החברה בפרסום בגוגל זינק בחדות, ובחודש יוני לבדו היא הוציאה 3.6 מיליון דולר עליו. BP רכשה עשרות מילים הקשורות לאסון במפרץ: "דליפת נפט", "דליפה", "שידור חי" ואחרות.
המהלך הזה היה כחלק מעלייה חדה בהוצאות היח"צ של BP כחלק מהתמודדותה עם האסון במפרץ מקסיקו. במחצית הראשונה של 2010 הוציאה BP כ-79 מיליון דולר על פרסום ויחסי ציבור, בהשוואה ל-94 מיליון דולר ב-2009 כולה. וויל מרגילוף, מנכ"ל חברת המידע Innovation Interactive, אמר ל-AdAge ש"גוגל הפכה לשלט הרחוק של העולם... אנשים לא מחכים לשמוע מה יש ל-BP לומר, הם מחפשים את התשובות בעצמם".
בין החברות שהוציאו סכומים קטנים יותר אפשר למצוא את אפל, שהוציאה כמיליון דולר על פרסום בגוגל במהלך יוני; אינטל הוציאה סכום דומה; GM, דיסני, BMW וקודאק הוציאו, כל אחת, בערך כחצי מיליון דולר; וחלק ניכר מהכנסותיה של גוגל מגיע מחברות קטנות. 1,356 מהן הוציאו ביוני סכומים שנעו בין עשרת אלפי דולרים ו-100,000 דולר. בסך הכל, הוציאו מפרסמים 574 מיליון דולר על פרסום בגוגל במהלך חודש יוני.
תגובה אחת לכתיבת תגובה