אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה אישר: יצוא של מכוניות משומשות לארצות ערב צילום: shutterstock

שר התחבורה אישר: יצוא של מכוניות משומשות לארצות ערב

על פי הערכות: 8%-10% מהמכוניות המשומשות הנמכרות בישראל ישווקו לחו"ל. גורמים באוצר: נושא החזרי המס טרם אושר וכל עוד לא יאושר - ייצוא של מכוניות משומשות אינו אפשרי

12.09.2010, 10:54 | תומר הדר

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, אישר תוכנית חדשה לייצוא כלי רכב פרטיים מישראל לירדן ועירק. שר התחבורה ציין כי מתן ההיתר לייצוא רכב משומש מישראל לחו"ל ייטיב עם העוסקים בענף ויעניק יתרונות משמעותיים למשק ולאזרחים פרטיים המתקשים למכור את רכבם הפרטי.

דו"ח כלכלי שבוצע לאחרונה על ידי הממונה לשעבר על הכנסות המדינה במשרד האוצר, יורם גבאי, נציב מס הכנסה לשעבר דורון לוי והיועץ הכלכלי אלדד בריק קובע כי ההיתר לייצוא רכב משומש לחו"ל יביא להצערת גיל הרכב בישראל ולרכישת כלי רכב חדשים. לדברי גבאי הצערת גיל הרכב תביא ליתרונות כלכליים מובהקים באמצעות הקטנת הזיהום של כלי הרכב וירידה בהיקף תאונות הדרכים. השר כץ פנה בשבוע שעבר למשרד האוצר בבקשה לאשר את החזרי המס הנדרשים כתוצאה מייצוא כלי רכב לחו"ל. היקף החזר המס יהיה בהתאם לגיל הרכב ויחסית להיקף המס ששילם במקור. עם זאת, גורמים באוצר מדגישים שנושא החזרי המס טרם אושר וכל עוד לא יאושר נושא הייצוא של מכוניות משומשות אינו אפשרי.

על פי הערכות מחברי הדו"ח כ- 8 עד 10 אחוזים מן המכוניות המשומשות הנמכרות בישראל ישווקו לחו"ל. מדובר על כ- 50 עד 60 אלף מכוניות בשנה.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
יצוא רכבי ליסינג??הארכת גיל הממוצע של הרכבים על הכביש,גזל המוסכים
תחזקנה ידי העושים במלאכה-ולא מלאכת קודש היא ,אלא מלאכת עשיית ממון על גב הציבור. ולמה כך? מכיוון שכל המכוניות אשר תיוצאנה לחו"ל במסגרת זו ,תהיינה מכוניו אשר "סיימו " את תקופת עבודתן בחברות הליסינג,מכוניות בנות כ-3 שנים,עם ממוצע קילומטרים של כ-100-120 אלף ק"מ. מכוניות אלו במקום להגיע לשוק היד הפרטית(יד שנייה)תעבורנה לחו"ל,ואילו המכוניות הפרטיות אשר בלחץ השוק היו מיועדות לגריטה-תישארנה על הכביש. ועד הוסיפו חכמים בקלקלתם-ענף המוסכים אשר מתחיל לראות פרנסה במכוניות אשר סיימו את תקופת האחריות ועברו ליד פרטית-לא יזכה להיהנות מהן,וימשיך להיות נלחץ ונכבש על ידי חברות הליסינג,לבצע תיקונים ותחזוקה במחירי הפסד,-שכן השוק במקום להתרענן עם רכב "חדיש" בן 3 שנים-ימשיך לדשדש עם מכוניות מזדקנות והולכות,עם עלויות אחזקה גבובהות,ועם יבוא חלקים תחליפיים אשר רק מרעים את מצבו הטכני של הרכב. ולהזכירכם-לפי נתוני המאמר-כל שנה ייצאו כ-60000 מכוניות,והרי כל שנה קונה ענף הליסינג כמספר הזה של מכוניות חדשות. כולם יחגגו-חברות הליסינג-יקבלו החזרי מכס על"היצוא",יבואני הרכב-ימשיכו למכור להם בחדווה,יבואני התחליפים הזולים,סוחרי מכוניות יד שנייה -אשר יטפלו בעיקר בגרוטאות-יפתחו פתח לשוק שנלחמנו שנים לחסום אותו. ורק אנחנו-ענף המוסכים-נמשיך לאכול קש-בחבילות יותר גדולות!!!
אליעזר , מרכז  |  22.09.10
לכל התגובות