אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": משקי הקיבוצים במגעים למכירת חטיבת הליסינג

בלעדי ל"כלכליסט": משקי הקיבוצים במגעים למכירת חטיבת הליסינג

משקי ליסינג, שהוקמה לפני כעשור, מחזיקה 6,000 מכוניות. בין המתמודדות על רכישתה: יבואנית רנו וניסאן קרסו, שרכשה ב-2009 את אמפא ליס

06.10.2010, 06:55 | תומר הדר

קבוצת משקי הקיבוצים מקיימת בחודשים האחרונים מגעים למכירת חטיבת הליסינג שלה, חברת משקי ליסינג, כך נודע ל"כלכליסט". גורמים בענף מעריכים את שווי החברה, שעם לקוחותיה נמנים בין היתר yes, כלל ביטוח ובזק, בכמה עשרות מיליוני שקלים.

בין המתעניינים ברכישה שמקיימים בימים אלה מגעים עם משקי הקיבוצים בולטת יבואנית רנו וניסאן קרסו, שרכשה ביולי 2009 את חברת הליסינג אמפא ליס. בקרסו סירבו להגיב לידיעה. נוסף על קרסו נפגשו נציגים מטעם משקי הקיבוצים בשבועות האחרונים עם גורמים נוספים בענף הליסינג וההשכרה. ל"כלכליסט" נודע עוד כי נציגי משקי ליסינג נפגשו בחודשים האחרונים גם עם נציגים של חברת הליסינג וההשכרה אוויס ועם נציגים מטלקאר, יבואנית קיה ודייהטסו.

קבוצת קרסו אינה יבואנית הרכב היחידה שמביעה עיניין ברכישתה של חברת ליסינג בינונית במונחי השוק הישראלי. בשבוע שעבר פורסם ב"כלכליסט" כי כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, מנהלת מגעים לרכישת חברת הליסינג דביס, גם כדי לשמור על מעמדה מול חברות הליסינג הדומיננטיות.

משקי ליסינג, הממותגת גם כ"ליס פור יו", הוקמה בשנת 1999 על ידי תאגיד משקי הקיבוצים שבבעלות כ־270 קיבוצים, כדי לנצל את כוח הקנייה המשותף ולהשיג דריסת רגל בשוק הליסינג הצומח. נוסף על פעילות הליסינג מחזיקה החברה גם במערך מכירת רכבים משומשים ובחטיבת השכרת רכב בעלת שבעה סניפים ברחבי הארץ, כמו גם בחטיבת ליסינג פרטי שהוקמה בשנה שעברה ופועלת בשיתוף עם חברת ישראכארט. כיום עומד בראש משקי הקיבוצים משה מרום, ואילו פעילותה של חטיבת הליסינג מנוהלת על ידי אליחי אליגון, סמנכ"ל השיווק והמכירות. ממשקי ליסינג נמסר: "הקבוצה נמצאת בתקופת פיתוח ובחינה של נושא המיצוי המרבי של שותפות עם גורמים בענף". אוויס וטלקאר סירבו להתייחס לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות