אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל לופטהנזה ישראל: "לקוחות מחפשים את 'המילה האחרונה' גם בתעופה" צילום: יעל צור

מנכ"ל לופטהנזה ישראל: "לקוחות מחפשים את 'המילה האחרונה' גם בתעופה"

עפר קיש, שמונה בשבוע שעבר למנהל האזורי של החברה במזרח אירופה ויעבור בקרוב לבודפשט, מספר על הטיסה הראשונה לחו"ל ועל הטיסה האחרונה שבה ישב במחלקת תיירים

15.10.2010, 11:31 | יסמין גיל
קיש. "למקסם את התמורה", צילום: עמית שעל קיש. "למקסם את התמורה" | צילום: עמית שעל קיש. "למקסם את התמורה", צילום: עמית שעל

מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עפר קיש, מונה בשבוע שעבר למנהל האזורי של החברה במזרח אירופה, והחל מינואר 2011 יהיה אחראי – מהמטה בבודפשט - על הפעילות של לופטהנזה בפולין, הונגריה, צ'כיה, בולגריה, רומניה, מולדובה, סרביה, קרואטיה, סלובניה, סלובקיה, ואלבניה.

קיש הוא המנהל הישראלי הראשון של סניף לופטהנזה בישראל, ולאחרונה חגג 20 שנות פעילות בחברה. בגיל 26 הוא הצטרף לתכנית להכשרת מנהלים של החברה הגרמנית ומאז הספיק, בין היתר, לנהל את סניף לופטהנזה בטורקיה במשך שש שנים, ואת הסניף בישראל במשך כשמונה שנים. כעת הוא עובר, כאמור, לניהול של אחד האזורים המפתחים בעולם תעופתית ותיירותית - מזרח אירופה.

לרגל סדרת ראיונות עם נציגי ענף התעופה והתיירות בישראל, ביררנו עם קיש - המנהל את חברת התעופה הזרה המובילה בישראל מבחינת כמות הנוסעים – כמה פרטים על הרגלי הטיסה שלו, שצפויים בחלקם להשתנות בקרוב.

מה תדירות טיסות העבודה שלך לחו"ל ולאן?

"בממוצע פעמיים בחודש, בדרך כלל למשרדי הנהלת החברה בפרנקפורט".

ובחופשות לאן אתה אוהב לנסוע?

"בחורף אני משתדל לא לוותר על חופשת סקי אחת, ואז זה באירופה - באלפים, או בקולורדו-ארה"ב".

יש לך מושב קבוע במטוס?

"לא כל כך חשוב לי מה המושב, מה שכן חשוב לי זה שהוא יהיה במעבר".

מתי טסת לאחרונה במחלקת תיירים?

"בטיסה האחרונה שלי מפרנקפורט לתל אביב טסתי בתא הטייס, כי הטיסות בסוף החג היו מלאות עד אפס מקום, וביקשתי בקשה מיוחדת מהקפטן. כעובד החברה מותר לי לשבת בתא הטייס. לגבי מחלקת תיירים, טסתי כך לפני כחודשיים מניו יורק לפרנקפורט ואני חייב לציין שהיה מאוד נוח".

מתי טסת בפעם הראשונה לחו"ל ולאן?

"בגיל 14 לבון בגרמניה למשך ארבעה חודשים, למחנה אימונים של שחייה. הייתי בכיתה ח'. אני חייב לציין שאני מעריך את ההורים שלי שהייתה להם התעוזה לשלוח ילד לחו"ל לכזאת תקופת ארוכה בלי בית ספר. שם בעצם למדתי את המילים הראשונות בגרמנית, והיום אני דובר את השפה".

טיפ לנוסעים?

"אחד הדברים החשובים שאני יכול להציע לנוסעים זה להיות חבר בתוכנית הנוסע המתמיד של חברת תעופה, ולדאוג לטוס באותה חברה או בחברות ששייכות לאותה תוכנית, כדי למקסם את התמורה שאתה יכול לקבל".

מה לדעתך השינוי המשמעותי שיחול בשנים הקרובות בענף התעופה הגלובלי?

"אני חושב שיהיה המשך של קונסולידציה ושיתופי פעולה מסחריים בין החברות. כמו כן, אני מעריך שהשימוש במטוסים יותר גדולים כמו האיירבאס 380, יגדל, במיוחד בטיסות בין יבשות. לקוחות בדרך כלל מחפשים את 'המילה האחרונה' וחשובה להם חברה שטסה עם מטוסים חדשים, ידידותיים לסביבה, נעימים, ולכן על החברות יהיה לעמוד בסטנדרטים האלה. ישנה גם מגמת האוטומציה שהחלה בכרטיסים האלקטרוניים, המשיכה בשימוש בטלפונים ניידים לעריכת צ'ק-אין באמצעות ברקוד ובהמשך יהיה גם האינטרנט במטוסים".

מבחינת חברות התעופה 'אחרי החגים' פירושו בעצם ירידה בשיא הפעילות

"לא מדובר בסיום השיא, אלא בתחילה של תקופה המאופיינת אחרת: נסיעות עסקיות, נסיעות של קבוצות לכנסים, עוד מעט נתחיל את תנועת הסקי. אגב, גם אם טיסות יהיו יותר פנויות, זה לא בהכרח מבטא ירידה ברווחיות של חברות התעופה, שכן האוכלוסייה העסקית מהווה הכנסה משמעותית לחברות התעופה".

מה נמל התעופה היפה ביותר שביקרת בו בעולם?

"אחד משדות התעופה החדישים והפונקציונלים שראיתי בתקופה האחרונה, זה הנמל של מינכן. נמל נוסף הוא זה של דובאי, ללא ספק אחד המרשימים שראיתי".

ענף התעופה המקומי: מה דורש בו טיפול?

"יש נושא אחד מאוד חשוב שמטופל כרגע והוא המסלולים בנתב"ג. מדובר באחד הפרויקטים החשובים שנעשו בשנים האחרונות בתחום התעופה בארץ, שיבטיח שבעוד כמה שנים התעופה בישראל תוכל להמשיך לגדול ולהתפתח".

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
טיפ לנוסעים: אמרו לא לנוסע המתמיד
כאשר הייתי שכיר באמת היה לי נוסע מתמיד, ועל כל 10 טיסות מטעם העבודה קיבלתי טיסה אישית חינם. נחמד. רק כשהפכתי לעצמאי והתחלתי לשלם מכיסי בעד הטיסות הבנתי את הבעיה. כבילה לחברה מסויימת (וזה לא משנה אם זה לופטהנזה או אחרת) משמעותה חוסר אפשרות לנצל מבצעים ומחירים מיוחדים באותו קו. בטיסות - שמחיריהן משתנים בצורה חדה - המשמעות יכולה להיות מחיר כפול ויותר על אותה טיסה. כיוון שבממוצע הנוסע המתמיד נותן לנו טיסה חינם על כל 10 טיסות, המשמעות היא הנחה של 10% תמורת תוספת שיכולה להגיע ל-100% - לא ממש עסקה משתלמת. כמובן שאפשר לטעון שאם אתה שכיר לא ממש אכפת לך שמקום העבודה ישלם פי 2 על כרטיס כל עוד תקבל את כרטיס החינם שלך. לכן, נקודות הנוסע המתמיד הן תמורה הניתנת לעובד על מנת שיקבל החלטה לטובת נותן התמורה ונגד האינטרסים של המעביד שלו. על פי מה שאני יודע, זוהי בדיוק ההגדרה של שוחד.
יואל , ירושלים  |  16.10.10
13.
נמל התעופה של מינכן פונקציונלי רק לא לישראלים
למשפחתינו היתה חויה מזעזעת ומשפילה בנמל התעופה של מינכן כביכול מטעמי ביטחון העבירו אותנו הלוך ושוב מטרמינל 2 המפואר לטרמינל 1 המיושן שם באולם שהזכיר מחסנים ותקופה אפילה בהיסטוריה הגרמנית עברנו בדיקת מזוודות ובדיקת גוף משפילה שנערכה באופן מחריד על ידי אשה ממוצא טורקי. ולאחריה עברנו שני אוטובוסים ולקינוח עלינו 4 קומות ברגל (ילדים זקנים וכו'). מה זה מזכיר לכם? אז פשוט בושה. שההוא מלופטנזה לא יבלבל את המוח הוא מקבל כפי הנראה יחס מלכותי, יתר הישראלים ממש לא!
נוסעת , תל אביב  |  15.10.10
11.
תגובה למנכ"ל
" לגבי מחלקת תיירים, טסתי כך לפני כחודשיים מניו יורק לפרנקפורט ואני חייב לציין שהיה מאוד נוח". אתה רציני?????? אנחנו בדרך כלל טסים ביזנס (המעסיק משלם...), ובאמת שאין תלונות בכלל - מעולה שבמעולים. אתמול חזרנו מניו יורק לת"א, דרך פרנקפורט, במחלקת תיירים (השתמשנו בנקודות הנוסע המתמיד, כמו שאתה ממליץ) - זוועה! מטוס בואינג 747-400 מיושן, גם מניו-יורק לפרנקפורט וגם מפרנקפורט לת"א. צפיפות בין השורות - יותר גרוע מאל-על, וזה נחשב לשיא עולמי. סרט במסך המרכזי, שגודלו יותר קטן ממסך של אי-פד. שירותים עמוסים לאורך כל הטיסה. השירות מעולה, כרגיל, אבל הדיילים לא יכולים לעשות יש מאין!!! בקיצור, לופטהנזה במח' עסקים, מומלץ בהחלט. במח' תיירים - רק באירבוס...
15.10.10
לכל התגובות