אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

השר מיכאל איתן: "התפיסה של האזרח כלקוח לא קיימת במגזר הציבורי"

השר הממונה על שיפור השירות לציבור בכנס "כלכליסט" וסיסקו: "יוקם מדד שירות לציבור עם פרמטרים הדומים לאלו שבסקטור הפרטי, שיפורסם פעמיים בשנה. לדעתי הדבר יביא לכך שמשרדי הממשלה יעדיפו בסדר עבודתם את נושא שיפור השירות"

19.10.2010, 10:50 | רויטל חובל

"התפיסה של האזרח כלקוח לא קיימת במגזר הציבורי. אולי כי אין תחרות ואין אפשרות ללכת למדינה אחרת ולבקש להוציא תעודת זהות או דרכון. וכשאין תחרות ואין אלטרנטיבה, קשה מאוד לפתח את השירות". כך אמר היום (ג') השר הממונה על שיפור השירות לציבור, מיכאל איתן, בכנס "שמים את השירות לאזרח במרכז" של "כלכליסט" וסיסקו.

עוד אמר איתן, כי  "השבוע השתתפתי כשר בישיבת ממשלה חגיגית שהתקיימה בדגניה לרגל 100 שנה לתנועה הקיבוצית. היום אני בכנס שבו שמים את השירות לאזרח במרכז. תחשבו איזה דרך עשתה ההיסטוריה - מימי הקולקטיב לימי האזרח במרכז". 

"כשאנחנו מדברים על ממשלה ועל מערכת יחסים דמוקרטית", הוסיף ואמר השר, "אז לכאורה נבחרי הציבור ועובדי הציבור קוראים לעצם שליחי הציבור או משרתי הציבור,  והציבור עצמו היה צריך להיות מעל ללקוח בחברה פרטית, אבל המציאות היא כנראה קצת שונה". לדבריו, "אנחנו חייבים להבין שאנחנו צריכים לתת שירות לאזרח, שצריך להעתיק חלק מהנורמות של שירות שניתן לקונים חופשיים, גם ללקוחות השבויים שלנו".

איתן אמר עוד, כי "השירות לאזרח מתחיל בשקיפות, האזרח יכול לקבע מידע שבידי הממשלה, אלא אם כן יש סיבה לא לתת אותו. לצערי מה שקורה היום זה שלא חשוב כמה כוח יש לאזרח, חשוב כמה כוח יש למדינה. אנחנו נעבור שינוי בעניין. בנוסף, ממשל מתקדם דואג בעצמו לדווח לאזרח על זכויותיו, חשוב לשתף את הציבור ובכך להביא לכך שהשירות ישתפר. כל אלה הם תנאים הכרחיים לממשל אפקטיבי ומתן שירות יעיל. הליכה לעולם שבו תהיה מדידה של יעדים כמו בסקטור הפרטי, תוביל את השירות למקום טוב יותר".

איתן עדכן בנאומו כי הוקמה ועדה בינמשרדית שדנה בפרטי תוכנית לשיפור השירות. "אני מתפלל שהתוכנית תצליח", אמר. במסגרת התוכנית, יוקם מדד שירות לציבור שיכללו פרמטרים הדומים לאלו שסקטור הפרטי, ויפורסם פעמיים בשנה. איתן סבור שהמדד יביא את המשרדים להעדיף בסדר עבודתם את נושא שיפור השירות.

לסיכום אמר איתן, לשעבר שר המדע, כי "טכנולוגית המידע מתעצמת והיא תשנה ללא היכר את השירות למדינה ואת השירות לציבור. אני קורא מכאן לנציגי הממשלה ולראשי ההסתדרות, שבתוך החבילה שהם כוללים כחלק מתוספות השכר והסכם השכר להכניס חבילה של תוספת שתחייב את העובדים לשפר את השירות".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
איתן אינו יודע על מה הוא מדבר
איתן אינו מבין בתיאוריה דמוקרטית או במשטרים פוליטיים. ראשית, טכנולוגיית מידע לא תשנה דבר אלא אם יהיה שינוי בתודעה החברתית. שנית, השירות במנהל הציבורי בישראל השתפר משמעותית בעשור האחרון ללא קשר ישיר לטכנולוגיית מידע. שלישית, הכשרת כוח אדם ראוי וחינוך חשובים הרבה יותר מהזיותיו "הטכנולוגיות" של השר. רביעית, ממשלת ישראל שהוא חלק ממנה מנופחת מאוד, כוללת שרים ללא תיק, וזהו נטל עצום על ניהול של מנהל תקין. גד ברזילי אוניברסיטת וושינגטון
פרופסור גד ברזילי , ת"א וסיאטל  |  20.10.10
2.
ההבדל ביננו לארה"ב...
בארה"ב קיים עם שיש לו ממשלה ובארץ קיימת ממשלה שיש לה עם. הניבחרים דואגים קודם כל לעצמם, אחר כך למקורבים שלהם ואנו האזרחים בכלל לא בראש שלהם. כתבתי מספר פעמים לחברי כנסת על בעיות הנוגעות לכלל הציבור, אך לצערי לא קיבלתי תשובות. גם למיכאל איתן כתבתי לפני קרוב לשנתיים, הוא דוקא כן ענה והודיע כי הוא מעביר את הבעיה לטיפול, אך מאז לא קיבלתי תגובה. בחוסר ברירה אני ממשיך להצביע בבחירות לכנסת מאחר ואינני רוצה שהחרדים יתחזקו יחסית, אחרת לא הייתי מתריח את עצמי כלל.
מוטי , הרצליה  |  19.10.10
1.
רק בממשלה עדיין לא השכילו לתפוס אזרח כלקוח
אני עובד במגזר הציבורי, המגזר הציבור עבר מהפיכת שירות בשנים האחרונות, אני כמנהל שירות יודע והתפיסה של אזרח כלקוח כבר מזמן הוטמעה ברשויות למשל, מי שלא השכיל להטמיע את זה היא ממשלת ישראל וכל שלוחותיה ומשרדיה, אז רובי נא תדייק בדברייך ואל תוציא את דיבת המגזר הציבורי כולו רעה, אלא אם אתה כרגע משמש ככלי של פקידי האוצר על מנת להתנגח עם ההסתדרות במהלך המשא ומתן !!!
kazza  |  19.10.10