אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשמית: מ-2011 שווי השימוש לרכב יעמוד על 2.5% ממחירו לצרכן

רשמית: מ-2011 שווי השימוש לרכב יעמוד על 2.5% ממחירו לצרכן

משמעות הודעת רשות המסים היא כי החל מהשנה הבאה יירדו מתלוש המשכורת של בעלי רכבים צמודים עוד 500 שקלים, מאחר שכיום הם משלמים לפי שווי שימוש של 2.04%

20.10.2010, 15:11 | הדר קנה

המכה בתלוש למחזיקי רכבי הליסינג הופכת להיות מוחשית וברת תוקף: רשות המסים הודיעה היום (ד') כי שווי השימוש החודשי לרכבים צמודים שמחירם עד 130 אלף שקל יתייקר החל משנת 2011 מ־2.04% לכ־2.5%. לרכב שעלותו מעל 130 אלף שקל ההפרש כמעט שלא יורגש, מאחר שהם משלמים כיום 2.48%.

מבחינת אלפי מחזיקי רכבי ליסינג משפחתיים, ששווי מכוניותיהם עד 130 אלף שקל, המשלמים למדינה שווי שימוש של כמעט 2,500 שקל באמצעות תלוש המשכורת, מדובר בעלות חודשית נוספת ממוצעת בשכר הברוטו של כ־500 שקל.

עוד נמסר מרשות המסים, כי שיטת הזקיפה הליניארית חלה על כלי רכב שנרשמו לראשונה מנואר 2010. לגבי כלי רכב שנרשמו לראשונה לפני ינואר 2010, תמשיך לחול שיטת קבוצות המחיר.

מידע מפורט באתר רשות המסים:  https://www.shaam.gov.il/mm-usecar/.

תגיות

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
מה לא הבנתם?
לי יש רכב מהעבודה, ואני מרוויח 9000ש"ח בחודש. כן כן, זה הכל, הייתם מאמינים? לא לכל מי שיש רכב מרוויח אוטומטית 18-30 אלף ש"ח בחודש. אני לפעמים חוזר הביתה באמצע הלילה ויוצא לפנות בוקר. ואני עובד עמוק בתוך שכונה בר"ג שאין בה תחבורה ציבורית לכל אורך היממה. מה אני אמור לעשות? איך אני אמור להגיע מלכתחילה לעבודה? ברכב זה לוקח לי חצי שעיה בבוקר רק מתל אביב לר"ג. תדמיינו לכם כמה זמן זה באוטובוס \ ים. ולא, לכל המעצבנים למיניהם, אין לי כסף לקנות קטנוע \ טוסטוס \ לקנות אוטו פרטי. למה? ככה! כי לכל אחד יש את הצרות שלו, ואם הייתי יכול לקנות אוטו הייתי עושה את זה מזמן כבר ממליון סיבות שונות. אז בוקר טוב לכל החזירים הרעבים המזוקנים השמנמנים במשרד האוצר. ובוקר טוב לכל המנותקים שחושבים שכולם עם רכב חברה כי בא להם לטייל כל היום. ולילה טוב לכל הטכנאים של הוט בזק וכו שמרוויחים 4000-5000 ש"ח בחודש. שמישהו יעצור רגע לחשוב, רגע לפני שחורצים אותנו בעוד קצת, עוד טיפה. ישראל ציבוטרו, תל אביב המאוסה
ישראל , תל אביב  |  22.12.10
42.
מבין את שני הצדדים + הסכום לתשלום
שלום לכולם, בתור אחד שעד לפני שלוש שנים לא היה לו רכב חברה (אלא כרטיסיית אוטובוס בבעלותו :) ) אני מבין את אלו שמתנגדים לכל שיטת הליסינג. סברתי אז שמדובר בעושק של הקופה הציבורית ושל שיטה לתשלום מופחת של מיסים. כיום, לאחר שקודמתי וקיבלתי רכב מהחברה, קיבלתי מס' תובנות: 1. סתם לא נותנים רכב חברה (או משכורת גבוהה יותר, או מכשיר סלולרי, או בונוסים וכו' וכו' וכו') - אני עובד שעות רבות יותר (כולל מהבית ולעיתים גם בסופי שבוע), אני מחויב הרבה יותר לחברה ואני נותן מעצמי 120%. גם האחריות שעלי היא גבוהה בהרבה. 2. אם רוצים להטיב עם העובדים ולהמנע ככל האפשר מלשלם מיסים יש עוד דרכים מלבד רכב צמוד - קרן השתלמות היא דוגמא טובה ונפוצה במגזר הציבורי. 3. אם תשקללו את עלות הליסינג ושווי המס - מדובר על בערך 6,000 ש"ח בממוצע - זאת אומרת תשלום של יותר מ-2,000 ש"ח לחודש ע"ח העובד - לגבי דלק וכו' - בדרך כלל המעביד משלם את זה ולא המדינה ובמילא ההוצאות האלו מוכרות לו לצרכי מס. נ.ב - עצה פרקטית - מי שרוצה לדעת כמה בדיוק הוא הולך לשלם יותר מינואר, שייכנס למחשבון נטו באתר חילן. פשוט תשנו את קבוצת הרכב מ-2 ל-3 . שבת שלום.
רון , מרכז  |  29.10.10
לכל התגובות