אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: דור רביעי בסלולר עד 2012 - "אם משרד התקשורת יקצה תדרים" צילום: גלעד קוולרצ'יק

פרטנר: דור רביעי בסלולר עד 2012 - "אם משרד התקשורת יקצה תדרים"

חתמה על חוזה בהיקף של 100 מיליון דולר עם אריקסון, שתקים את הרשת. בדומה להצהרת סלקום אתמול, גם פרטנר מתכוונת לאפשר בקרוב גלישה במהירויות של עד 15 מגה-ביט לשניה

26.10.2010, 11:03 | גילעד נס

חברת פרטנר מתכוונת להשקיע 100 מיליון דולר בהקמת רשת דור רביעי בסלולר: החברה חתמה אתמול (ב') על הסכם עם ספקית ציוד התקשורת אריקסון, שתקים את הרשת. פרטנר מאמינה כי הרשת תוקם עד לסוף שנת 2012, אך כיוון שמשרד התקשורת טרם הקצה תדרים מתאימים לחברות הסלולר - זהו אינו תאריך יעד סופי. 

מנכ"ל פרטנר, יעקב גלברד, אומר כי ההסכם יאפשר לחברתו להקים רשת דור רביעי ראשונה בישראל: "על פי התוכנית שלנו תוכל פרטנר לספק שירותי דור רביעי לקראת סוף 2011 או לכל המאוחר בתחילת 2012. אנחנו מקווים שמשרד התקשורת יפעל במהירות להודיע על תהליך הקצאת התדרים לדור הרביעי, כי ברור שבלי הקצאה שכזו לא יהיה דור רביעי בישראל, וכל עיכוב פשוט ישאיר את ישראל מאחור".

גלברד ציין כי המהלך נועד גם להביא להגדלה ושיפור מהותי בביצועי הרשת הסלולרית והקווית של החברה. כזכור, אם תאושר עסקת רכישת מניות חברת סמייל, צפויה פרטנר להעביר לסמייל את פעילות התקשורת הקווית שלה, הכוללת אספקת טלפוניה ביתית על גבי האינטרנט וקישוריות אינטרנט (ISP), הכולל כיום עשרות אלפי לקוחות, לאחר כשנתיים של פעילות. לדברי גלברד המגעים מול אריקסון החלו עוד לפני תחילת המגעים עם סמייל.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של פרטנר, אבי ברגר, אמר כי כבר בטווח הקרוב תוכל הרשת שלה לתמוך במהירויות של עד 21 מגה-ביט לשניה ובהמשך ב-42 מגה-ביט לשניה. חשוב לציין, עם זאת, כי המהירויות המוצהרות בידי ספקיות ציוד התקשורת וספקיות הסלולר מתייחסות לתנאים אופטימליים שבהם הלקוח מצוי קרוב מאוד לאנטנה. לפיכך, המהירות המקסימלית האפקטיבית של רשתות אלו צפויה להיות 15 מגה-ביט לשניה. יריבתה של פרטנר, סלקום, הודיעה אף היא אתמול כי תאפשר גלישה במהירות כזאת כבר בימים הקרובים, וכן תעבור לתמחר את האינטרנט הסלולרי שהיא מציעה לפי מהירות.

רשתות דור רביעי: עדיין בפרישה מצומצמת בעולם

 

מתוך 100 מיליון הדולרים שתשקיע פרטנר, כ-40% יושקעו בציוד רשת חדש, לאחר ניכוי הפחת על הציוד, ושאר הסכום ישמש להקמת הרשת ולתחזוקתה עד לסוף שנת 2014. בחברה מציינים כי בשנים 2011-2012 ירשם פחת מואץ בגין הציוד המוחלף, וההסכם מול אריקסון קובע כי התשלומים לחברה יבוצעו מדי רבעון, וחלקם תלויים בהתניות מסויימות, ככל הנראה לגבי התקדמות התהליך וביצועי הרשת.

ככל הנראה כולל ההסכם עם אריקסון גם רכיבים המתייחסים לרשת הדור השני של פרטנר ב-GSM, כך שפעילותה תהיה יעילה יותר וניתן יהיה לנהל אותה באמצעות אותה תשתית המשמשת לניהול הדור השלישי, ובעתיד - הרביעי. היקפו הכספי של ההסכם מרמז כי פרטנר כללה בו גם את עלות שדרוג התוכנה לדור הרביעי בציוד החדש, אך לצדו נדרשת בחלק מהמקרים גם תוספת של אנטנות המכונות MIMO, שעלותן תיתוסף לשדרוג הרשת בעתיד.

באירופה החלה הפעלה מצומצמת של רשתות דור רביעי במספר ערים במדינות סקנדינביה, אולם גם מפעילות הסלולר שם מגדירות פעילות זו כפעילות ראשונית שמטרתה לבחון את עמידות הרשת. בשנת 2011 צפויות ספקיות התקשורת האמריקאיות AT&T ו-Verizon להשיק בחלק מהמדינות בהן הן פועלות רשת דור רביעי, ומיזמים דומים מתוכננים באירופה. עם זאת, עד כה הוצגו רק דגמים בודדים של מכשירי קצה (טלפונים ומודמים סלולריים) המתאימים לדור הרביעי, ובענף התקשורת מקווים כי יצרניות מכשירים אלו יצהירו על דגמים רבים נוספים בטרם יחלו הרשתות להציע שירות ללקוחות.

בשנים האחרונות מוכרות יצרניות ציוד התקשורת ציוד המספק שירותי דור 3 מתקדמים, בטכנולוגיית HSPA+ (דור 3.75) הניתן לשדרוג באמצעות תוכנה לדור 4 (LTE). ציוד שכזה מונע את הצורך בהחלפת ציוד התקשורת בתדירות גבוהה מדי עם המעבר מדור לדור, ולכן קוסם לספקיות התקשורת המעוניינות לתכנן לטווח ארוך את תהליך שידרוג הרשת תוך היצע מהירויות גבוהות הזמינות כבר כיום.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
גם אני עוזב את אורנג'
גם כמו מגיב 3, אני שנים רבות לקוח נאמן של אורנג' ואולם החברה הולכת ומדרדרת! בעת ביקור באוסטריה, איבדתי/נגנב לי כרטיס הסים של אורנג' (בחו"ל לרוב יש לי מספר מקומי) ומבלי ששמתי לב, נוכחתי לדעת זאת רק לאחר שלושה ימים תמימים שנציג של חברת אורנג' יצר איתי קשר והודיע לי זאת. רק שאז זה כבר היה מאוחר מדי מאחר שחשבוני חוייב כבר ב 37,000 ש"ח!!! וככול שהסברתי לאורנג' שאין זו אשמתי ושהם היו צריכים להודיע לי מידיית עם החריגה משימוש סביר ובמקביל לנתק את הקו עד ליצירת קשר איתי (כפי שעושות חברות כרטיסי האשראי) לא עזר דבר! אני איתם סיימתי! גם אם הם ישיקו את הדור 362!
דוד , מרכז  |  26.10.10
3.
אני באורנג' 12 שנה-.זו השנה האחרונה. מחברה טובה הפכו לחברה עשקנית ונצלנית ושרות
גרוע. מחירים מופקעים .בתקופה האחרונה לא בחלו בשום אמצעי לחייב חיובים מנופחים. השיא היה שעל שהיה של שבוע בהולנד קיבלתי חיוב של 3,500 ש"ח !!למרות שהתחברתי לשרות בינלאומי שלא עבד. אז כן - התלוננתי - קיבלתי זיכוי של 170 ש"ח. מבחינתי הם סיימו את הקריירה.אעזוב למרות שגם האחרות לא טובות בהרבה אבל לפחות מבחינתי עוד זכאיות לצ'אנס.
יובל , חיפה  |  26.10.10