אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטיות במבחן: "להתריע על בעיות כמו שתרופה מזהירה מתופעות לוואי" צילום: גיא אסיאג

פרטיות במבחן: "להתריע על בעיות כמו שתרופה מזהירה מתופעות לוואי"

סקוט טיילור ופיטר קאלן, יועצי הפרטיות של HP ומיקרוסופט, מזהירים שבסופו של דבר הלקוחות יתרחקו מחברות שאינן שומרות על נתונים אישיים: "הנושא הזה חייב להיות פשוט עבור הצרכנים"

29.10.2010, 11:28 | מאיר אורבך
בכירי תעשיית הטכנולוגיה העולמית, שהשתתפו השבוע בכנס הפרטיות של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע בירושלים, מסכימים כי מצב הפרטיות ברשת כיום אינו מזהיר. לדבריהם, הם דוקא מנסים לסייע בחקיקת חוקים ותקנות שיסייעו לאזרח אבל היכולת שלהם מוגבלת מאוד.

"חוקי המדינות מפגרים אחרי ההתפתחות הטכנולוגית המהירה", אומר ל"כלכליסט" סקוט טיילור, אסטרטג הפרטיות של HP. לדבריו, "החברות מבינות היום שאם הן לא יאכפו מדיניות פרטיות ברורה, הצרכנים יצביעו ברגליים ויביעו חוסר אמון בטכנולוגיות החדשות שמוצעות להם".

"השקיפות של תהליך הפרטיות חשובה לנו ביותר". קאלן, צילום: גיא אסיאג "השקיפות של תהליך הפרטיות חשובה לנו ביותר". קאלן | צילום: גיא אסיאג "השקיפות של תהליך הפרטיות חשובה לנו ביותר". קאלן, צילום: גיא אסיאג

"אנו רואים שינויים יסודיים בנושא הפרטיות מאז שנות השמונים. הטכנולוגיה החדשה, המודלים העסקיים והאינטרנט משנים באופן יסודי את מה שחושבים על פרטיות. הגלובליזציה והזרימה של המידע משנות את כל המחשבות המסורתיות על מידע — וכל החוקים הקיימים נבנו לפני האינטרנט".

לדברי פיטר קאלן, האסטרטג הראשי לתחום הפרטיות במיקרוסופט, "השקיפות של תהליך הפרטיות חשובה לנו ביותר כיום. לשם כך אנחנו לעתים מעבירים את האישור לפרטיות של המוצרים שלנו לצד שלישי כדי שיספק לנו אישור נייטרלי". טיילור מסכים: "בגלל הפער והפיגור הזה, חברות צריכות לעשות הרבה יותר. הן חייבות להכניס אתיקה וערכים של החברה לתוך הטכנולוגיות החדשות. אם הן מקבלות החלטות עסקיות וטכנולוגיות, הן צריכות לחשוב על השלכות הטכנולוגיה על הפרט".

"אני הגעתי למיקרוסופט מהעולם הפיננסי, שם יש מסורת ארוכת שנים של מדיניות ברורה בנושאי הגנה על הפרט ופרטיות בכלל", אומר קאלן, "אני מנסה ליישם מדיניות כזו בשבע השנים שבהן אני בחברה. כיום יש לנו 40 איש במשרה מלאה ו־400 איש במשרה חלקית שעוסקים בנושא הפרטיות. את המדיניות שלמדנו מהעבודה על ווינדוס ואופיס אנחנו מיישמים כעת בכל הארגון".

"שמח שמיקרוסופט משעממת"

 

"נושא הפרטיות וההבנה של הצרכנים חייב להיות הרבה יותר פשוט כיום", אומר טיילור. "אני חושב שהפרטיות צריכה להיות ברורה במידע שהיא מספקת לאזרח, בדומה למזון והתרופות שאנחנו צורכים, שמזהירות מתופעות לוואי. על כל מוצר מזון או תרופה יש פירוט ברור של הסכנות שבמוצר ותכולתו, ואני מאמין שאתרים וחברות יכולים גם הם ליישם מדיניות דומה".

בנוגע לרעש שנוצר סביב גוגל באזז ופייסבוק, אומר קאלן: "אני שמח שבמובן זה מיקרוסופט היא חברה משעממת. אנחנו מקפידים מאוד כבר בשלבים הראשונים לוודא כי כל נושא הפרטיות מוטמע במוצרים שלנו וכי רמת האמינות שלהם גבוהה".

תגיות