אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל איביי: "בוחנים אפשרות לשיתוף פעולה נרחב עם פייסבוק" צילום: בלומברג

מנכ"ל איביי: "בוחנים אפשרות לשיתוף פעולה נרחב עם פייסבוק"

בשיחה עם עיתונאים, שבה השתתף כתב "כלכליסט", ציין ג'ון דונהו שזירת המסחר המקוונת פועלת במטרה להפוך לחברתית יותר: "עובדים על זה שיהיה אפשר לקנות דרך פייסבוק. יש לנו סינרגיה טבעית עם התחום החברתי"

28.10.2010, 21:50 | עומר כביר, סן חוזה

מנכ"ל איביי, ג'ון דונהו, אומר כי זירת המסחר המקוונת פועלת להגדלת האלמנטיים החברתיים הכלולים בה, ואף בוחנת אפשרות לשיתוף פעולה נרחב עם פייסבוק. הדברים נאמרו בשיחה עם עיתונאים, שנערכה היום (ה') במטה איביי בסן חוזה.

"כבר עכשיו יש לנו כפתוריי 'לייק', ואפשר לשתף רשימות קניות על הקיר. אנשים רוצים לחלוק את הרכישות שביצעו עם חברים בפייסבוק, ואנחנו עובדים על זה שאפשר גם יהיה לקנות באיביי דרך הרשת החברתית", פירט דונהו, "איביי זו חוויה חברתית מאוד. יש לנו סינרגיה טבעית עם התחום החברתי, ולמעשה איביי היתה הרשת החברתית הראשונה".

"היינו הרשת החברתית הראשונה". דונהו, צילום: בלומברג "היינו הרשת החברתית הראשונה". דונהו | צילום: בלומברג "היינו הרשת החברתית הראשונה". דונהו, צילום: בלומברג

לדבריו, השאיפה של החברה הינה שהזהויות של הגולשים באיביי ובפייפאל, שנמצאת בבעולתה, יהיו הזהויות שבהן ישתמשו לצורך מסחר ברשת. "זו תהיה זהות בטוחה, שמעולם לא משותפת עם גורמים חיצוניים. אני חושב שאפילו צוקרברג (מארק, ע"כ) יגיד, ואני יודע שסטיב (ג'ובס, ע"כ) יגיד, שהם לא רוצים להיות אלו שמספקים את הזהויות המקוונות שדרכן מבצעים את התשלומים. לנו יש פונטציאל לספק לגולש את זהות המסחר שלו, ששונה מזו החברתית".

מנכ"ל איביי התייחס בדבריו למעבר של פייפאל מהתמקדות בפעילות בעולם האונליין בלבד, אל כניסה לעולם האופליין והסמארטפונים, ובהערה יוצאת דופן הודה שחברתו נגררה לעולם זה: "אנחנו לא מובילים את השינוי במעבר מאונליין לאופליין, אנחנו רק הולכים אחרי הלקוחות שלנו. הם מושכים אותנו לשם".

דונהו העריך שבשלוש השנים הקרובות יחול שינוי מהותי יותר בדרך שבה צרכנים קונים ומשלמים מאשר בעשר השנים שעברו: "תחשבו על הדרך שבה משתמשים במכשירים כמו אייפון ואייפד, ואיך הם משנים את העולם. היום זה לא הגיוני לשאת ארנק. אפשר לשים את כל המידע שיש בענן של פייפאל, וזה הארנק שלכם. לפני שנה הייתי אומר שפייפאל לא צריכים להיות אופליין, כי יש הזדמנויות ענקיות באונליין. אבל האייפון מטשטש משמעותית את הגבולות בין שני התחומים".

בדבריו הדגיש מנכ"ל איביי את המחויבות של זירת המסחר לשוק העולמי, ולא האמריקאי בלבד. "אנחנו רוצים להיות גלובליים", הבהיר, "רוב הרווחים שלנו מגיעים מחוץ לארה"ב .אנחנו חושבים באופן גלובלי, והלקוחות שלנו מגיעים מכל העולם. 50% מההכנסות של איביי ו-45% מההכנסות מפייפאל מגיעות מחוץ לארצות הברית".

הכותב הוא אורח פייפאל

תגיות