אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גליה מאור: "הרשתות החברתיות באינטרנט - המקום שצריך להיות בו" צילום: בלומברג

גליה מאור: "הרשתות החברתיות באינטרנט - המקום שצריך להיות בו"

מנכ"לית בנק לאומי בכנס "מעלה" לאחריות תאגידית על החלטת הבנק להפעיל בלוג ולצייץ בטוויטר: "מי שלא נמצא בעולמות התוכן האלה נשאר מאחור"

31.10.2010, 12:17 | תומר זלצר

"המדיה החברתית באינטרנט היא המקום שצריך להיות בו – מי שלא נמצא בעולמות התוכן האלה נשאר מאחור. כשהבנו שהדברים האלה קורים, העברנו את המיקוד שלנו בבנק לאומי לרשתות חברתיות" – כך אמרה הבוקר (א') מנכ"לית בנק לאומי, גליה מאור, בשיחה עם יזם ההיי-טק יוסי ורדי בכנס "מעלה" לאחריות תאגידית בתל אביב.

ורדי אמר כי "האינטרנט עבר מלהיות כלי שימושי בלבד של דואר אלקטרוני לכלי שמאפשר לאנשים לנהל את הכלים החברתיים שלהם. מתולדות הציביליזציה הטכנולוגיה נתנה לאנשים לשאוב מים, לגדל גידולים חקלאיים – אבל לא נתנה להם אפשרות לנהל את החיים החברתיים והרגשיים שלהם. זו המהפכה הגדולה של האינטרנט".

בהתייחסה לאתר הבלוגים של לאומי, "לאומי בלוג", ציינה מאור כי "בשלב הראשון רצינו להיעזר במדיה כדי להעביר בצורה בלתי אמצעית, בלי מתווכים, את המסרים שלנו ללקוחות. לימים התברר כי גם הנושא השיווקי התלבש על זה. אנחנו נמצאים היום בדיוק בשלב שבו יש לנו מגוון ערוצים שבאמצעותם אנחנו פועלים. אנחנו רוצים בערוצים האלה לתת מענה לצרכים השונים של הלקוחות השונים שלנו. אנחנו משרתים גוונים שונים של לקוחות, שלכל אחד מהם יש צרכים שונים".

לדברי מאור, "בתחילת השנה, הכרזתי על הסרת מועמדותי ליו"ר לאומי בבלוג של הבנק כי חשבתי שאין מקום ראוי ממנו למסור את ההודעה. קיבלתי שאלות מאוד מעניינות מקוראי הבלוג וגם חיזוקים. אבל לסיפור הזה היה סוף טוב ובלאומי נבחר יו"ר נהדר, דוד ברודט".

לגבי הסכנות שמציב האינטרנט, אמרה מאור כי "התלבטנו בשאלה הזו, אבל השאלה העיקרית שהונחה על שולחן ההנהלה של לאומי היתה לא הסכנות אלא האתגרים. היה ברור שמי שמדבר באתר בלוגים ומצייץ בטוויטר, צריך לעבור תהליך מאוד מובנה. היה ברור שצריך להשקיע בזה המון כסף והרגשנו שאנחנו יכולים ורוצים לעשות את זה. כשאתה נכנס לתוך צורת קשר כזו עם גולשי האינטרנט, אתה יודע שאתה חשוף באופנים ובמידה שלא היית חשוף בעבר. שאלנו את עצמנו האם לאומי הוא גוף שהוא חשוף, רוצה להיות חשוף ומוכן להיות חשוף. והתשובה היתה מאוד ברורה: הדנ"א של בנק לאומי אומר שאנחנו רוצים להיות שקופים ולשתף פעולה ואנחנו נענים לאתגרים הלא פשוטים עם המון השקעה ותשומת לב".

תגיות