אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מסתמן: השבוע יאושר תקן ישראלי למערכת טעינת רכב חשמלי צילום: אוראל כהן

מסתמן: השבוע יאושר תקן ישראלי למערכת טעינת רכב חשמלי

אם יאושר התקן, המבוסס ברובו על מקבילו האירופי, הוא צפוי לאפשר הטענה ביתית באמצעות שקעים מאובטחים

01.11.2010, 17:58 | תומר הדר
תקן ישראלי לטעינת רכב חשמלי יאושר ככל הנראה עוד השבוע במכון התקנים, כך מדווחים גורמים במכון. התקן מבוסס ברובו על דרישות תקן הטעינה האירופי, אך שונה ממנו בכמה היבטים, בהם ניתן למנות את צבעי חוטי החשמל אשר ישמשו בחלק מעמדות הטעינה. השינויים בנוסח התקינה הישראלי הוכנסו בידי ועדת מומחים, בהם נציגים של כלמוביל, יבואנית מיצובישי, אשר מתכננת לייבא לישראל את מיצובישי IMIEV החשמלית.

התקן עצמו מתייחס לארבעה סוגים אפשריים של טעינה. הסוג הראשון הוא הפשוט ביותר - מדובר בטעינה המתאפשרת באמצעות חיבור של חוט חשמל ביתי. על פי עקרונות טעינה זו החיבור לחשמל הביתי חייב להיות חיבור מסוג מאובטח. חיבור זה, יש לציין, מאפשר לכל אזרח ישראלי לטעון את מכוניתו משקע ביתו, ובלבד שמדובר בשקע העונה על דרישות הבטיחות.

סוג הטעינה השני מתיחס לשיטה בה על כבל הטעינה קיים מתקן שנועד להבטיח את קיומה של הארקה, על מנת למנוע התחשמלות. סוג הטעינה השלישי נוגע למצב שבו כבל הטעינה כולל גם ממשק העברת נתונים, המאפשרים לדוגמה גם העברה של מידע על כמות החשמל שבעל הרכב רוכש. הסוג הרביעי, המתייחס לתרחישי טעינה מהירים, טרם נדון.

התקן, יש לציין, נחשב לתקן וולונטרי, אך אם יאושר השבוע, הרשויות בישראל צפויות לאמצו, מה שיאפשר את הטענתם של כלי רכב חשמליים לא רק באמצעות רשתות טעינה, אלא גם באמצעות שקעים ביתיים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
כנראה שכן תהיה טעינה מהבית בארץ
הרעיון של טעינה מהבית לא אומרת לחבר את זה לשטקר רגיל אלא להתקין עמדה מיוחדת מהבית סביר להניח כזו שלא תהיה מחוברת לקופסת הנתיכים הבייתית אלא משהו חיצוני שיחייב התקנה חד פעמית. בכל מקרה עוקב בסקרנות אחרי הפרוייקט הזה. יש לי רנו פלואנס רגיל כזו שנוסעת על בנזין אבל בהחלט אשמח לנסות את הפלואנס החשמלית ולו לשם ההשוואה.
דורי , רעננה  |  10.11.10
6.
4 היחצן היקר: ביקרתי במרכז המבקרים. וכך הבנתי
לא תתאפשר הטענה ביתית בתעריף הרגיל של חברת החשמל. (אפשר רק לחלום...) בטר פלייס - (המונופול החדש) - והמדינה ידאגו לגזור קופון נאה על כל קילווט חשמל. (בטענה של ניהול משאבים מרשת החשמל) התעריף יהיה עוקב למחירי הדלק, בתכנון של נטיה קלה להעדיף טעינה חשמלית כמובן... מסקנה ברורה: עמדת טעינה - עמדת חליבת כספים
אורי , שרון  |  05.11.10
לכל התגובות