אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצעת חוק: חברות הסלולר יודיעו למשתמשים על מסרונים ששליחתם נכשלה צילום: אביגיל עוזי

הצעת חוק: חברות הסלולר יודיעו למשתמשים על מסרונים ששליחתם נכשלה

לפי הצעת החוק, אשר תגיע בימים הקרובים להצבעה שנייה ושלישית בכנסת, יוכלו מנויים אף לבטל את שירות הקבלה ושליחה של מסרונים

07.11.2010, 16:36 | תומר אביטל
לאחר דחייה של ששה חודשים, הכנסת תדון מחר (ב') בהצעת חוק שתחייב חברות סלולר לאפשר למנויים לקבל הודעת "נכשל" עבור הודעות טקסט שנשלחו אך לא הגיעו ליעדן. הצעת החוק קודמה כבר בכנסת שעברה, אולם הלחץ של חברות הסלולר, אשר חששו מהעלויות שתשית עליהם הצעת החוק, הצליחו לעכב את הדיון בהצעה.

על פי הצעת החוק, מנויים יקבלו הודעה על כישלון של שליחת מסרון (SMS). בנוסף, הצעת החוק תאפשר למנויים שאינם מעוניינים בשירות הודעות טקסט להפסיק לשלוח ולקבל מסרונים.

לדברי מגיש החוק, ח"כ אלי אפללו, "רובנו משתמשים בשירותי הודעות טקסט, אם לדברי חולין ואם להודעות חשובות, כמו הודעה על איחור לפגישה, ולפעמים קורה שיש תקלה במכשיר הנייד או שנמצאים באזור ללא קליטה והודעת הטקסט לא הגיעה ליעדה. שולח ההודעה לא יודע שההודעה לא הגיעה ונוצר 'קצר' בתקשורת שלפעמים יכול להיות קריטי".

לדברי יועצת התקשורת של ח"כ אפללו, טלי רווה, הטכנולוגיה המאפשרת שליחת הודעת "נכשל" לשולח מסרון בעקבות כשל במשלוח כבר קיימת וזמינה לבעלי פלאפונים "כשרים" הנמצאים בשימוש הקהילה החרדית. רווה מדגישה כי הנגשת השירות לכלל משתמשי הפלאפונים בישראל תשכלל את השירות הניתן על ידי חברות הסלולר ותגביר את אמינותו ואת ההסתמכות עליו בקרב המשתמשים במסרונים.

מחר צפויה הצעת החוק להגיע לוועדת הכלכלה לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. עם סיום ההכנה בוועדת הכלכלה צפויה הצעת החוק, במידה וידם של הלוביסטים של חברות הסלולר לא תגבר על האינטרס הציבורי, להגיע כבר בימים הקרובים למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
ממש מיותר ולא רלוונטי
אני ממש מרגיש כאילו אני חייב בשבדיה...איזה ערך מוסף יש לחוק זה על הצרכן. אחת המערכות האמינות והיציבות בחברות הסלולר בארץ ובעולם הן מערכות ה SMS ים. אחוזי הצלחה של 99.9% ,וברוב המיקרים שיש כישלון הבעיה נובעת מציוד הקצה. כאשר מנויי רוצה לוודא שההודעה הגיעה ליעדה הוא יקבל תשובה בדרך כלל מהצד השני.ואם לא כנראה שזה לא כזה חשוב... איפה נעלמה האחריות האישית עד היכן נגיע בהטלת האחריות על כל דבר למעט על עצמנו. יש עוולות רבות הנוגעות לרוב האוכלוסיה שאפילו עדיין לא זכו לאיזכור או התיחסות כלשהי. מה עם רפורמה בחינוך שכשלה,במיסוי שתקועה בתחבורה הציבורית ובחברות החשמל והמים שכלל לא החלו. המשך ההתנפלות על חברות הסלולר בשלב זה כבר מחל לפגוע בריווחיותן והרי זה דבר שלא מקובל מבחינתם ולכן אין ספק שאת העלויות יספגו כמובן הלקוחות אבל בעיקר העובדים שהנה נתנו לחברות הסלולר עוד סיבה כאילו להתיעלות במילה אחרת פיטורים!!!
יואל , ירושלים  |  10.06.11
3.
מראה כמה חוסר הבנה של הנבחרים
במקום לחייב הודעה, יש לחייב אמינות (יש כלים לבצע זאת) שכאשר הודעה יצאה ממכשיר הטלפון והגיעה לשרת (אם לא הגיעה רוב הטלפונים ינסו שוב וברוב המקרים אף יודעו) מאותו רגע צריכה להיות וודאות של 100 אחוז שההודעה תגיע ליעדה. זה יעלה קצת כסף לממש אך עם קנס נכון בצדו זה יהיה לתועלת כולם
יאיר כהן , ישראל  |  07.11.10