אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוויכוח בין רשות המיסים והמעסיקים: האם שווי השימוש יעמוד על 2.48% או על 2.5%?

הוויכוח בין רשות המיסים והמעסיקים: האם שווי השימוש יעמוד על 2.48% או על 2.5%?

לדברי מקורבים לנושא, הן הרשות והן נציגיהם של ארגוני המעסיקים אינם מעוניינים לסגת בשלב זה מעמדתם

11.11.2010, 19:14 | תומר הדר

האם שווי השימוש לרכב צמוד יעמוד בשנה הבאה על 2.5% מגובה מחירו של הרכב, או שמא על 2.48%, כפי שדורשים המעסיקים. סביב סוגיה זו התקיים היום (ה') ברשות המסים דיון, בהשתתפותו של ערן יעקב, סמנכ"ל הרשות, ונציגים של איגודי המעסיקים. לדברי מקורבים לנושא, הן הרשות והן נציגיהם של ארגוני המעסיקים אינם מעוניינים לסגת בשלב זה מעמדתם.

בכל מקרה, בחישוב פשוט עולה שמדובר במחלוקת סביב סכומים יחסית זניחים. כיום מחזיקי רכב צמוד, אשר קיבלו השנה מכונית משפחתית, משלמים סכום של 2.04% מערך הרכב. במקרה של רוב המשפחתיות בישראל, שעולות כ-119 אלף שקלים מדובר בשווי שימוש בגובה של 2,427 שקל. בשנה הבאה יעלה שווי השימוש של מי שקיבל השנה מכונית ליסינג ל-2,975 שקל. יצוין שעלייה זו, בסך של כ-500 שקל מתורגמת לסכום של כ-200 שקל בלבד בנטו. לעומת זאת, אם יוחלט על שווי שימוש של 2.48% ישלם מחזיק אותה מכונית משפחתית שווי שימוש של 2,951 שקל, כלומר מדובר בהבדל זניח שמתבטא בפחות מעשרה שקלים בסכום הנטו אשר מתבטא בתלוש השכר.

בשבוע הבא צפויים ארגוני התחבורה לקיים כנס בנושא התייקרות שווי השימוש. בין היתר מדגישים מארגני הכנס שחברות יצטרכו לספוג את נזקי ביטולי חוזי הליסינג, כמו גם מצב שעלול להיווצר, שבו מחזיקי רכב צמוד ירכשו מכוניות ישנות ובלתי בטוחות, וכן פגיעה בתפוקת העובד שיצטרך לבזבז זמן על תיקונים של רכבו.

עם זאת, גם בענף הליסינג,שגורמי מפתח בו תמכו בעבר באמצעות הזרמת כספים רבים למאבק על שווי השימוש, מביעים תמיהה לנוכח טענותיהם של מארגני הכנס. "תחשיבים שערכנו מגלים שנטישת הליסינג תסתכם בפחות מ-5%", מסביר בכיר בענף, "אין לנו כוונות להקשות על מי שיבטל חוזה ליסינג וגם איננו צופים ביטולים המוניים של חוזי ליסינג בגלל תוספת של 200 שקל לשכר הנטו, בטח שלא לאור השירותים שחברות הליסינג מציעות. באשר לנושא הרכבים הישנים והלא בטיחותיים, אשמח להכיר את העובד שיחזיר מאזדה שלוש ויקנה מכונית בת 10. הרי זה לא יקרה. חברות הליסינג מציעות כיום לנוטשי הליסינג שלל מסלולים ורוב הנוטשים, אם יהיו כאלה, ירכשו מכוניות בנות 3 שנים לכל היותר. למיטב ידיעתי בטיחותן של מכוניות אלה ורמת הזיהום שלהן אינן נופלות מרמת הבטיחות והזיהום של מכונית חדשה".

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
ליסינג
אין ולא יהיה על הראש השקט שיש לך ברכב מליסינג. עצוב מאוד ששווי השימוש יעלה, אני מקווה שהמאבק יסתיים בטוב.... בכל מקרה גם אם זה יהיה עוד 300 או 500 שקל יותר בחודש אני חושב שבצער (אך גם בשמחה) אני אשאר עם הרכב מהעבודה כי זה פשוט חיים קלים יותר, אין מה לעשות (ולא אני לא פוזאיסט, לא ממש מעניין אותי איזה רכב אני מקבל, אני מדבר על השירותיות ועל האמינות שיש לך מהחברות)
סער  |  15.11.10
14.
וואי, את האמת קצת שברתם לי את הראש עם כל המספרים האלה אבל
אני לא מוותרת על הליסינג. אין שום צ'אנס בעולם שכל שלוש שנים אני אוכל להרשות לעצמי רכב אחר, חדש יותר ואני מודה שאני נהנית מזה. מעבר לכך הרווח הכי גדול שלי זה השירות המצוין שאני מקבלת מחברת הליסינג שאנו עובדים איתם, אלבר. לפני כחודש היתה לי תקלה, באתי אליהם, ובזאת נגמרה הבעייה שלי, לא הייתי צריכה לרוץ אחרי מוסכים ולחשוש מי מי ידפוק אותי יותר, הקלה משמעותית. מה שנשאר לנו עכשיו זה לצאת לרחובות ולעשות בלאגן כדי שלא יעלו את המיסוי הנבלות.
גליה , השרון  |  15.11.10
לכל התגובות